Strona 3 z 4

: śr kwie 18, 2012 10:37
autor: Tomek150
JacaTouran pisze:
Tomek150 pisze:
KondzioR. pisze:no ja tam nie wiem. Wiem tylko że te auto jest z salonu VW odkupione. Może zamówię jutro kabelek i słyszałem że da się sprawdzić przebieg jakoś, ale jeszcze nie wiem jak:D
W E-gu mogę Ci sprawdzić - tylko mój komp na bateri 15 min. trzyma - jak sam chcesz to EDC15 kontrola przebiegu - http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=12

Tomek nie obraź się , ale E-gu ??? Chyba o ECU Ci chodziło :>
Druga sprawa to tu mamy doczynienia z ECU EDC16 nie edc15
Trzecia sprawa jak przebieg robił ktoś kto się tym para zawodowo to na 1000000% jest zrobiony i na desce i w ECU.
Jedyna możliwość to poprzez serwis, ale jak właściciel był cwany to przed wyjazdem na serwis sobie szafę ustawiał...

Zgadza sią jaca EDC16 i wiem że jak ktoś bardzo chciał to i tak zrobi że będzie ile ma byc.
E-g miasto Elbląg :>

Moje zdanie ... Zrobić w autku podstawowe rzeczy o których pisaliśmy wyżej i cieszyć się eksploatacją codzienną i nie psuć sobie humoru czy przebieg cofany czy nie ...


Pozdrowionka

: śr kwie 18, 2012 10:45
autor: JacaTouran
Tomek150 pisze:
JacaTouran pisze:
Tomek150 pisze: W E-gu mogę Ci sprawdzić - tylko mój komp na bateri 15 min. trzyma - jak sam chcesz to EDC15 kontrola przebiegu - http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=12

Tomek nie obraź się , ale E-gu ??? Chyba o ECU Ci chodziło :>
Druga sprawa to tu mamy doczynienia z ECU EDC16 nie edc15
Trzecia sprawa jak przebieg robił ktoś kto się tym para zawodowo to na 1000000% jest zrobiony i na desce i w ECU.
Jedyna możliwość to poprzez serwis, ale jak właściciel był cwany to przed wyjazdem na serwis sobie szafę ustawiał...
:piwo:
Zgadza sią jaca EDC16 i wiem że jak ktoś bardzo chciał to i tak zrobi że będzie ile ma byc.
E-g miasto Elbląg :>

Moje zdanie ... Zrobić w autku podstawowe rzeczy o których pisaliśmy wyżej i cieszyć się eksploatacją codzienną i nie psuć sobie humoru czy przebieg cofany czy nie ...


Pozdrowionka

: wt kwie 24, 2012 20:40
autor: KondzioR.
Żeby nie syfić forum napiszę tu kolejny problem :/ .

Dzisiaj jechałem po obwodnicy ( tak ze 100km/h ) i nagle wcisnąłem mu w gaz, zredukował do 4 i miał jakieś 3000-3200 obr i były takie dwa dziwne szarpnięcia .. stało mi sie to dziś, miałem takie ze 2 sytuacje..

Co to może być?

: wt kwie 24, 2012 21:02
autor: QQRYDZA
3000-3200 obr i tylko 100 na godzinę????? chyba trochę szybciej jechałeś ;)

: wt kwie 24, 2012 21:22
autor: KondzioR.
kurczę no nie pamiętam dokładnie, w każdym bądź razie 4 bieg ok 3tyś obrotów, i tak z 2-3 szarpnięcia takie.. czy to przypadkiem nie dwumasa albo dsg :<

: wt kwie 24, 2012 21:43
autor: cheles
KondzioR. pisze:no ja tam nie wiem. Wiem tylko że te auto jest z salonu VW odkupione. Może zamówię jutro kabelek i słyszałem że da się sprawdzić przebieg jakoś, ale jeszcze nie wiem jak:D
Jarry ma kabelek wiec napisz do niego i poczekaj az sie odezwie. Jak już będziesz miał kabel i zrobisz VCDS auto scan to na początku skanu będziesz miał przebieg auta.

: wt kwie 24, 2012 23:29
autor: jeżu
KondzioR. pisze: były takie dwa dziwne szarpnięcia
jakieś poważne ?

: wt kwie 24, 2012 23:37
autor: KondzioR.
mocy nic nie odcięło, silnikiem na wolnych obrotach nie szarpie, po prostu jechałem i takie dwa może trzy szarpnięcia .. nie wyglądało to powaznie.. mi się wydaje że filtr paliwa może być do wymiany..

: wt kwie 24, 2012 23:56
autor: jeżu
Może faktycznie coś od strony silnika....

: wt maja 08, 2012 09:34
autor: bozzio
anko1973 pisze:kolego jak masz auto z salonu odkupione to handlarz niech łaski nie robi tylko wyciągnie z salonu wydruk z historią serwisowa auta ( przy okazji z salonu i nie ma ksiązki :/ )

a jak Ci tego nie wyciągnie nie kombionuj tylko:

1. wymień olej i filtry (oleju, powietrza, pyłkowy)
2. zrób rozrząd z pompa wody
3. wymień olej w DSG i filtr oleju
4. wymień płyn chłodniczy i płyn hamulcowy
5. sprawdź klimę
6. jak masz zestaw naprawczy koła to do wymiany lub kup sobie zapas
7. zacznij dynamicznie jeździc aby trubina Ci sie nie zaczęła zacinać ale najpierw sparawdź czy nie puszcza oleju i jak intercooler wygląda.
8. plus kosmetyka czyli zawieszenie, wydech itp ale jak turanek po niemieckich drogach to raczej nie powinno byc niespodzianek
9. opony, tarcze ,klocki

@ KondzioR.:

przeczytałem cały temat i nasuwa mi sie jedno pytanie: co porobiłeś z tych zaleceń serwisowych?

Druga rzecz, to na początku piszesz, że auto masz od handlarza, a nie z serwisu, więc na 100% masz licznik przekręcony (brak książki serwisowej, auto nigdy nie było w ASO i ta bajka o kobiecie, bla bla bla... - bajki handlarza sprzedającego przekręcone auto).

Auto rocznik 2004 z Niemiec realnie będzie miało ok. 280 tys. (30K/rok dla Niemiec to jest nic), a brak książki to pierwsza "czerwona lampka" z podejrzeniem, że sprzedawca ma coś do ukrycia (np. przekręcony licznik, brat "bliźniak", wypadkowość itp). Do tego dorzućmy jeszcze np. "atrakcyjną" cenę, to kolejny sygnał, aby omijać szerokim łukiem, takie auto.

Dla pewności jedź do ASO z dowodem rejestracyjnym i sprawdź po VIN, czy auto ma jakąś historię - jako właściciel masz prawo wglądu do historii - tak jest bynajmniej w VW - jak kupowałem swoje autko, to dostałem upoważnienie od Sprzedawcy do spr. w serwisie i miałem wgląd w całą historię choroby, dzięki temu mam pewność, że mam realny przebieg (rocznik 2006 aktualnie 230K).

Jeśli Ci to autko pasi, a historia auta nie ma dla Ciebie większego znaczenia, to zrób wszystko, co było napisane przez anko1973 i to tyle, co możesz zrobić, aby uniknąć niemiłych (czytaj kosztownych) niespodzianek. Ja osobiście, autka bez wcześniejszego sprawdzenia historii bym nie kupił.

Wypada życzyć Ci dużo zadowolenia z zakupu i bezszkodowej jazdy.

I jeszcze jedno, jeśli nie masz doświadczenia w serwisowaniu samochodów nowego typu, a mając autko z DSG, lepiej mieć sprawdzonego i zaufanego serwisanta, który będzie dbał o twoje autko, jak "lekarz domowy", a nie samemu grzebać, bo to nie jest "maluch, czy cienkacz" i bez specjalistycznego oprzyrządowania nic tam nie porobisz.

No i ściśle przestrzegaj "zaleceń lekarza" (czytaj: terminów przeglądów serwisowych), a najlepiej zaprowadź sobie harmonogram prac serwisowych samochodu (tak jakbyś miał auto "nówkę"), bo z własnego doświadczenia wiem, że różne rzeczy po różnych przebiegach się robi i można nad tym z czasem nie zapanować, a skutki mogą być opłakane. Pamiętaj o DSG - 60 000 km na wymianę oleju, to jest MAX, lepiej robić to co 50 tysięcy - dla bezpieczeństwa, bo wymiana tego ustrojstwa, to chyba jakieś 10 tysia z kieszeni.

: wt maja 08, 2012 14:10
autor: anko1973
@KondzioR
napisz co zrobiłeś przy aucie z tego co pisałem i znajdź sobie dobrego mechanika w okolicy co sie na vagu zna - polecam stronę forum VWgolfa, ew strone forum VW golfa piatki - nasz turanek to golf V - tylko, ze w troche innym nadwoziu; DSG jak nie masz sprawdzonego fachmana co Ci da fakture na to, to jednak lepiej w ASO wymień; mozę parę stów więcej dasz ale zawsze to pewność jest.

harmonogram serwisowy po kupnie samochodu raz jeszcze

: pn maja 14, 2012 18:54
autor: spaczek
Witam,

Po świeżym zakupie Tourana i lekturze postów chciałbym się upewnić co do poprawności mojego podejścia do dalszego serwisowania, ewentualnie proszę o uwagi na co i kiedy zwrócić uwagę.

Touran 2006 2.0 Highline DSG Aktualny przebieg: 213 086, poniższe rzeczy robione w ASO (posiadam faktury i jest w historii VIN). Przed zakupem był na przeglądzie w ASO - stan OK.


209254 km (3832 do aktualnego licznika):

1. Wymian oleju (Castrol 5W-30) + filtr
2. wymiana filtrów: paliwa, powietrza i kabiny – co 90 tyś ? ktoś pisał o 15 tyś ?
3. wymiana rozrządu 120 tyś ?
4. wymiana roleknapinających
5. wymiana pompy wody – 200-240 tyś. ?
6. płyn chłodniczy

192 792 km (20294 do aktulanego licznika):

1. Wymiana koła zamachowego dwumasowego

181 860 km (31226 km do aktualnego licznika):

1. Wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG – co 60 tyś ?
2. Wymian płynu hamulcowego - 2 lata (wypada na bieżący miesiąc, nie wycieka, nie ma ubytków, po przeglądzie w ASO przed zakupem - nie ma komunikatów) wymieniać ? Na jaki ?


Jak jest z z EGR? nie widzę, aby był wymieniany, na jednej z faktur z 181860 km widzę, że jest sugstia wymiany zaworu recylkulacji spalin - na kolejnych w robociźnie i materiałach tego nie widzę - ostatni przegląd przed zakupem nie wykazywał błędów - jak się do tego odnieść ?

Pozdrawiam

Sebastian (spaczek)

: pn maja 14, 2012 19:41
autor: niko02
1. Wymian oleju -wg uznania ale sugerujesz dobrze
2. wymiana filtrów: paliwa, powietrza i kabiny – 15 tyś
3. wymiana rozrządu 60 tyś
4. wymiana roleknapinających j.w.
5. wymiana pompy wody – j.w.
6. płyn chłodniczy (nie mam zdania)



1. Wymiana koła zamachowego dwumasowego w razie potrzeby

: pn maja 14, 2012 22:59
autor: jeżu
1. Wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG – co 60 tyś ? Dokładnie tak
2. Wymian płynu hamulcowego - 2 lata (wypada na bieżący miesiąc, nie wycieka, nie ma ubytków, po przeglądzie w ASO przed zakupem - nie ma komunikatów) wymieniać ? Na jaki ? Dot 4

: wt maja 15, 2012 10:12
autor: Cesarz
Co do filtrów to ja bym powiedział tak...
Filtr paliwa + Fltr oleju / olej co 15tys km
Filtr powietrza 30 tys km
Filtr kabinowy raz na rok
DSG olej + filtr co 60 tys km