Tempomat
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Tempomat
pedału sprzęgła to ja nie mam bo mam DSG:) więc chyba tylko pod stopem tak?
@poldiver - zawsze takie same opony, felgi, ciśnienie sprawdzane regularnie.
dzięki Panowie za odzew
@poldiver - zawsze takie same opony, felgi, ciśnienie sprawdzane regularnie.
dzięki Panowie za odzew
Pozdrawiam!
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Tempomat
To w takim razie sprawdź czujnik na stopie on jest 4 lub 6 pon ów i któryś odpowiada za rozliczenie tempomatu
wystukane z mojego Siamsiunga
wystukane z mojego Siamsiunga
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Tempomat
przeskanowałem auto. Jedyne co mnie zainteresowało to taki błąd:
Mam nadzieje, że to nie wyłącza ABS
Zauważyłem też pewną zależność. Kiedy tempomat nie chce ponownie wskoczyć to najczęściej wskakuje ponownie po wciśnięciu pedału hamulca/zwolnieniu etc.
....
-- 8 lis 2016, o 00:56 --
przeskanowałem auto. Jedyne co mnie zainteresowało to taki błąd:
Mam nadzieje, że to nie wyłącza ABS
Zauważyłem też pewną zależność. Kiedy tempomat nie chce ponownie wskoczyć to najczęściej wskakuje ponownie po wciśnięciu pedału hamulca/zwolnieniu etc.
....
Błąd "tymczasowy" bo po po skasowaniu i ponownym auto scanie nie występuje. Więc pewnie pojawia się tylko chwilowo.Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1T0 920 861 A
Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 0814
Coding: 0007103
Shop #: WSC 00012 000 00000
VCID: 306B14F3D8E3
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory
Mam nadzieje, że to nie wyłącza ABS
Zauważyłem też pewną zależność. Kiedy tempomat nie chce ponownie wskoczyć to najczęściej wskakuje ponownie po wciśnięciu pedału hamulca/zwolnieniu etc.
....
-- 8 lis 2016, o 00:56 --
przeskanowałem auto. Jedyne co mnie zainteresowało to taki błąd:
Błąd "tymczasowy" bo po po skasowaniu i ponownym auto scanie nie występuje. Więc pewnie pojawia się tylko chwilowo.Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
Part No: 1T0 920 861 A
Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 0814
Coding: 0007103
Shop #: WSC 00012 000 00000
VCID: 306B14F3D8E3
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory
Mam nadzieje, że to nie wyłącza ABS
Zauważyłem też pewną zależność. Kiedy tempomat nie chce ponownie wskoczyć to najczęściej wskakuje ponownie po wciśnięciu pedału hamulca/zwolnieniu etc.
....
Pozdrawiam!
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Tempomat
Sam sobie odpowiedziałeśCiapek pisze:Kiedy tempomat nie chce ponownie wskoczyć to najczęściej wskakuje ponownie po wciśnięciu pedału hamulca/zwolnieniu etc.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Tempomat
Muti kurcze sam wiesz bo znamy się nie od dziś z forum że laikiem nie jestem ale czasem tak się czuje kiedy napotykamy na nowe rzeczy więc muszę się dopytać konkretnie 
A dopytuje bo dziś robiąc długa trasę doszedł nowy objaw a mianowicie po ustawieniu tempomatu po kilku sekundach wyłączal się sam. Jeżeli następnym razem zaskoczył to trzymał do skutku.
Piszesz ze sam sobie niejako odpowiedziałem....
Czyli czujnik/kable pod pedałem stopu? Ale co dokładnie?
A jak ma się do tego błąd z vaga który zacytowalem wyżej?
Pozdrowki
A dopytuje bo dziś robiąc długa trasę doszedł nowy objaw a mianowicie po ustawieniu tempomatu po kilku sekundach wyłączal się sam. Jeżeli następnym razem zaskoczył to trzymał do skutku.
Piszesz ze sam sobie niejako odpowiedziałem....
Czyli czujnik/kable pod pedałem stopu? Ale co dokładnie?
A jak ma się do tego błąd z vaga który zacytowalem wyżej?
Pozdrowki
Pozdrawiam!
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Tempomat
Podłącz VCDS i obserwuj sygnał nacisniętego hamulca w sterowniku silnika, a później w abs w czasie jak się wyłącza. Wydaje mi się, że czujnik stopu może tutaj mieszać.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- aponhill
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lut 16, 2014 21:32
- Auto:: Touran, 2.0 BMN, 2007
- Imię:: donkey
- Lokalizacja: podkarpacie
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tempomat
https://zapodaj.net/7e93571f5e7fc.jpg.html
Prosiłbym o pomoc, gdzie znajde czujnik położenia pedału sprzegła na powyższym zdjeciu?
- aponhill
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz lut 16, 2014 21:32
- Auto:: Touran, 2.0 BMN, 2007
- Imię:: donkey
- Lokalizacja: podkarpacie
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Tempomat
Wg. info Czujnik jest zamontowany na pompie sprzęgła na zatrzask w przestrzeni komory silnikowej (za aku
jak się do niego dostać?
Miał może ktoś z tym doczynienia w 2.0 tdi bmn?
jak się do niego dostać?
Miał może ktoś z tym doczynienia w 2.0 tdi bmn?
-
YAQB21
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Tempomat
Witam.
Nie będę tworzyć nowego wątku, bo mój problem łączy tematykę kilku z nich, ale nie bardzo wiem co mam dalej robić. W telegraficznym skrócie:
1) pewnego pięknego dnia przestał działać tempomat (nie zapalała się zielona kontrolka)
2) rozebrałem manetkę - urwany niebieski kabelek -> zlutowany -> tempomat OK (robiłem to na szybko, bo oczywiście na dzień przed wyjazdem w trasę)
3) idylla trwała jakieś 2 tygodnie - ponownie przestał działać tempomat
4) ponowne rozebranie manetki i tym razem dokładniejsze obejrzenie kabelków (więcej czasu) - uszkodzenie kabelka zielonego -> zlutowanie
5) niestety w chwili obecnej "funkcjonalność" tempomatu włącza się (= zielona kontrolka na zegarach), ale nie reaguje na "sterowanie"
6) zdjąłem moduł kierownicy aby sprawdzić "przejście" wszystkich kabli - multimetr "brzęczy", więc przerwy nie ma
7) Sam przełącznik tempomatu również rozebrany - przeczyszczony sprayem typu "kontakt", razem ze złączami do wiązki
VCDS pokazał dwa błędy 18104 (błąd w sekcji silnika) oraz 00895 (błąd w sekcji koło kierownicy). Błędy po skasowaniu nie poprawiły sytuacji.
Co mogę zrobić dalej?
Nie będę tworzyć nowego wątku, bo mój problem łączy tematykę kilku z nich, ale nie bardzo wiem co mam dalej robić. W telegraficznym skrócie:
1) pewnego pięknego dnia przestał działać tempomat (nie zapalała się zielona kontrolka)
2) rozebrałem manetkę - urwany niebieski kabelek -> zlutowany -> tempomat OK (robiłem to na szybko, bo oczywiście na dzień przed wyjazdem w trasę)
3) idylla trwała jakieś 2 tygodnie - ponownie przestał działać tempomat
4) ponowne rozebranie manetki i tym razem dokładniejsze obejrzenie kabelków (więcej czasu) - uszkodzenie kabelka zielonego -> zlutowanie
5) niestety w chwili obecnej "funkcjonalność" tempomatu włącza się (= zielona kontrolka na zegarach), ale nie reaguje na "sterowanie"
6) zdjąłem moduł kierownicy aby sprawdzić "przejście" wszystkich kabli - multimetr "brzęczy", więc przerwy nie ma
7) Sam przełącznik tempomatu również rozebrany - przeczyszczony sprayem typu "kontakt", razem ze złączami do wiązki
VCDS pokazał dwa błędy 18104 (błąd w sekcji silnika) oraz 00895 (błąd w sekcji koło kierownicy). Błędy po skasowaniu nie poprawiły sytuacji.
Co mogę zrobić dalej?
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Tempomat
Trochę dziwne że po skasowaniu błędów (które nie powracają) dalej masz problem z tempomatem.
Może spróbuj pojeździć i ponownie przeskanuj VCDS.
Może spróbuj pojeździć i ponownie przeskanuj VCDS.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
YAQB21
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Tempomat
Wczoraj chwilę jeździłem autem, próbując zweryfikować działanie tempomatu i błędy powracają. Nie mniej, jak dla mnie, dzieje się to w nie regularny sposób. Raz powraca 18104 a innym razem 00895. A czasami po kilku naciśnięcia guzików na końcu manetki nic się nie pojawia.
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Tempomat
Może jeszcze raz zweryfikuj lutowane kabelki, może gdzieś jest przebicie lub coś nie styka.
ps. A jak nie pomoże ...to mam w giełdzie cały komplet na sell
ps. A jak nie pomoże ...to mam w giełdzie cały komplet na sell
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
YAQB21
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pn lip 25, 2016 09:08
- Auto:: Touran BKD '05
- Imię:: Jakub
- Podziękował: 2 razy
Re: Tempomat
Sprawdziłem miernikiem i przejście "galwaniczne" po kablach jest, ale być coś jest z nim nie tak...
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Tempomat
Po co....YAQB21 pisze:Sprawdziłem miernikiem i przejście "galwaniczne" po kablach jest, ale być coś jest z nim nie tak...
Wchodzisz w bloki pomiarowe koła kierownicy i wszystko monitorujesz