alternator sterowany po LIN

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Eeee za 5 zeta to nie chce mi sie tego ruszać .. :lol:

A poważnie sprawdzimy to , jakoś się wepcham na warsztat by popuścić pasek i pokręcić sprzęgiełkiem
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Muti »

Pasek się luzuje bez odkrecania czegokolwiek. Zakłada się płaski klucz na kwadrat napinacza i odchylasz rolkę. Niech Ci ktoś przytrzyma, a ty pokrec rolka alternatora
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Nie wierzę że rolka by tak przepuszczała że cały czas by się kręciła luźno. Zazwyczaj to proces psucia roki troszkę trwa. Piszczy albo rzezi ale ładować laduje altek. Kiedyś te sprzegielka miały konstrukcje opartą na coś Ala sprężyna z drutu o Przekroju kwadratu. Dzisiejsze są na waleczkach tzw igiełkowe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Mam też problem z ładowaniem sytuacja jest taka:
Jadąc po mieście zaświeciła się kontrolka ładowania i nie zgasła po ponownym uruchomieniu silnika więc postanowiłem zapodać nowy alternator bo być może stary już padł, ale okazało się że ten nowy ma takie same objawy jak zapale silnik to kontrolka świeci się 3-4 sek i gaśnie. Więc zabrałem się za sprawdzenie wszystkich mas czyszczenie dalej wiązka pod akumulatorem, wtyczka czteropinowa od zasilania sprężarki i dwóch przewodów do alternatora wszystko jest ok. Ale i to jest zagadka jak załapie ładowanie to mogę jeździć tydzień i ładuje prawidłowo i teraz co zauważyłem że jak jadąc i nagle dodam gazu mocniej obciążę silnik to znowu jest brak ładowania, dodam błędów brak nie mam się do czego przyczepić. dopiszę że stary alternator też działa ale jest to odcięcie ładowania i czekanie aż zacznie ładować. Myśle że gdzieś na kabelku sterowania jest słaby styk lub może urządzenie które steruje wzbudzeniem alternatora ma problem.
Znalazłem też info o:
Sterowanie lampką kontrolną alternatora.
Napięcie zacisku L alternatora jest mierzone przez sterownik instalacji elektrycznej J519. Sterownik wysyła ten komunikat magistralą CAN komfortu. Sterownik gateway przekazuje komunikat do zestawu wskaźników J285, który zapala lub gasi lampkę kontrolną.

Może ktoś coś poradzi gdzie w którym miejscu szukać.
Touran 2004 tdi avq.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: tberent »

A jakie błędy?
Jakaś częstotliwość występowania lub związane z tym fakty ?

Swoją drogą wymieniasz altka na oko ? Beż pomiaru ?

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Pisałem wyżej Błędów brak.
Częstotliwość nie ma jak określić będe jeżdził tydzień i jest ładowanie nie wiadomo kiedy się złączy kontrolka.
Co do wymiany alternatora to jak nie ładuje czyli miernik nie wskazuje napięcia to pierwsze co przychodzi do głowy to kabelkomania do sprawdzenia o czym pisałem wyżej a potem wymiana alternatora. Po wymianie alternatora ładowanie było przez 6km i zdechło przyjechałem do domu a wieczorem poszedłem sprawdzić i ładowanie było pojechałem pojeździć żeby sprawdzić ładowanie i było ok, ale podczas jazdy chciałem pociągnąć szybkość i dodałem gazu obciążyłam silnik no i zapaliła się lampka brak ładowania i teraz loteria kiedy zaskoczy ładowanie.Auto jeździ normalnie wszystko działa jak należy tylko brak ładowania.
Awatar użytkownika
gordon
____________________
____________________
Posty: 746
Rejestracja: sob mar 26, 2011 14:25
Auto:: Touran 1.9 TDI BKC '05
Imię:: Ireneusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 188 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: gordon »

A sprzęgiełko nie świruje?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Jest nowe jak i alternator na starym altku też tak samo się robiło choć jak zaskoczyło ładowanie to działa 14.2V.
Szukam informacji na który pin moge podać napięcie 12V przez żaróweczkę 5W co by wysterować wzbudzenie.
L / DFM === kontrolka / wyjście inf. do komputera.
(- - ]

L = to chyba masa dla kontrolki jak świeci czyli przewód w porządku chyba że ma gdzieś zwarcie ale jak ładuje to gaśnie czyli nie zwarcie.
DFM = to chyba sterowanie i info do komputera i tu chyba???? mogę podać napicie żeby wysterować altek ale szukam pewności.
Jeszcze mam pytanie co steruje wejściem DFM.
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2021 15:45 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: tberent »

Dziadek13 pisze:Pisałem wyżej Błędów brak.
Częstotliwość nie ma jak określić będe jeżdził tydzień i jest ładowanie nie wiadomo kiedy się złączy kontrolka.
Co do wymiany alternatora to jak nie ładuje czyli miernik nie wskazuje napięcia to pierwsze co przychodzi do głowy to kabelkomania do sprawdzenia o czym pisałem wyżej a potem wymiana alternatora. Po wymianie alternatora ładowanie było przez 6km i zdechło przyjechałem do domu a wieczorem poszedłem sprawdzić i ładowanie było pojechałem pojeździć żeby sprawdzić ładowanie i było ok, ale podczas jazdy chciałem pociągnąć szybkość i dodałem gazu obciążyłam silnik no i zapaliła się lampka brak ładowania i teraz loteria kiedy zaskoczy ładowanie.Auto jeździ normalnie wszystko działa jak należy tylko brak ładowania.
A szczotki na regulatorze w jakim stanie ?

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Pisałem wyżej alternator nowy.
Wygląda na brak sterowania,bordnez , gatek??
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2021 15:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: tberent »

Dziadek13 pisze:Pisałem wyżej alternator nowy.
Co pokazuje regulator ma aku?

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Na altku + 12,3V to samo na aku, w miare jazdy bez ładowania spada.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: tberent »

Dziadek13 pisze:Na altku + 12,3V to samo na aku, w miare jazdy bez ładowania spada.
Skoro masz altka po LIN to masz sterownik ładowania aku czyli potocznie nazywaną klemę. Co tam jest w niej w blokach pomiarowych.

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dziadek13
Specjalista
Posty: 575
Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
Imię:: Jorg
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Dziadek13 »

Nie mam po lin nie mam start-stop, zwykły valeo 06F 903 023F
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Jak ma L i dfm to altek jest klasyczny analogowy jak ja to mowie czylu taki jak nawet w golfie 3 czy 4. Skoro mowi kolega ze przy gwaltownym deonieciu sie zapala kontrolka to ja bym prul kabloteke bo tam musi byc przyczyna. Altek dostaje tylko wzbudzenie i musi ładować.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ