Strona 3 z 8

: pn lip 01, 2013 20:12
autor: jarek.zloty
a co sądzicie o boschu ??? na alledrogo widziałem komplet tarcz + klocki za 410 zeta

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn sie 24, 2015 22:01
autor: Maro
Sry że odgrzewam kotleta ale kończą mi się hamulce. Jarzma na przód pod 312 już mam ale zastanawia mnie tył. Czy ktoś zakładał większe hamulce na tył? Czy jest sens? Jeśli tak to od czego pasują i co trzeba wymienić?

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn sie 24, 2015 22:23
autor: Muti
Tak możesz od gti bodajże 282mm i R/s3 312mm wentylowane

NzTT

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 26, 2015 20:31
autor: Maro
A orientujesz się może czy wystarczą też same jarzma jak z przodu czy trzeba razem z zaciskami?

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 26, 2015 20:33
autor: Muti
Kolego, wszystko Znajdziesz w internecie. Temat ten jest szeroko opisany na ocp, a także kompletny manual znajdziesz na furmanka.blogspot.pl. Tam wymieniał kolega komplet od R

NzTT

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 26, 2015 20:47
autor: spacewalker
ja na tył dałem 288 z Tourana 2013 ... miałem całe zawieszenie z nowego auta , nowe klocki, zaciski, tarcze, więc nie było co rozkręcac tylko 6 śrub i do podwozia.
Wymieniałem też przód - całe zaciski z jarzmami . Wymieniałem bo mi zjechało klocek od środka, więc coś mu było. Zacisk od 312 wygląda na masywniejszy , zobacz sobie foto zacisków Tiguan czy Passat B6. Do zacisków 312 przychodzą dłuższe śruby a to tylko dlatego ze piasta jest grubsza, jak masz w standardzie 288 to piasta jest cieńsza i śruby org będą pasowały.
Niemniej jednak jarzmo możesz tylko wymienić
No i najważniejsze , 15"felgi alu to chyba nie wejdą na 312mm bo jak zobaczyłem ile luzu jest przy 16" to miałem zwątpienie,.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 26, 2015 21:03
autor: Muti
spacewalker pisze:ja na tył dałem 288 z Tourana 2013
W 1t3 jest juz tylko jedna wielkosc tarcz, a mianowicie 272mm-system Bosch.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 26, 2015 21:20
autor: spacewalker
Muti pisze:
W 1t3 jest juz tylko jedna wielkosc tarcz, a mianowicie 272mm-system Bosch.
powiem tak, nawet tego nie ruszałem, więc pewnie jest tak jak mowisz.
10-15mm na oko z kilku metrów się nie dopatrze ;)

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 07:09
autor: JEDARO
Marcin a skończyłeś już moda z elektrycznym ręcznym??

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 09:54
autor: spacewalker
JEDARO pisze:Marcin a skończyłeś już moda z elektrycznym ręcznym??
Mój magik elektronik dom kupił i czasu nie ma na zrobienie układu. Zacisków nie zakładam bo we wrześniu mam przegląd, a bez "ręcznego" nie przejdzie, więc przesunie się wszystko o trochę

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 12:19
autor: piotrekfire
ggu pisze:Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię? Czyli zrobiłeś to dla wyglądu a nie dla poprawy skuteczności hamowania?
Też tak myślę, że do tarczy o większej średnicy trzeba szerszy klocek.
Ale za całokształt szacun :brawa:
No i :piwo:

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 13:16
autor: spacewalker
klocki do 312mm sa inne niz do 288

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 15:39
autor: Muti
Muszę tutaj wyprostować:

Zwrotnica jest taka sama,śruby są takie same, ZACISKI są takie same, KLOCKI pomimo innego nr mają TEN sam wymiar ( inny numer wynika z inego składu klocka).
piotrekfire pisze:ggu napisał(a):
Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię? Czyli zrobiłeś to dla wyglądu a nie dla poprawy skuteczności hamowania?

Też tak myślę, że do tarczy o większej średnicy trzeba szerszy klocek.
Ale za całokształt szacun
No i
Jakbyście mieli takie tarcze w ręku,albo spojrzeli do neta na zdjęcia, to zobaczyli byście, że jak już pisałem, różnica nie wynika z powierzchni trącej, a miejscu przyłożenia tarcia. Dodatkowo większa tarcza ma większa pojemność cieplną.

Aby to zobrazować. kręcąc tą samą siłą i hamując tą samą siłą łątwiej będzie zatrzymać tarczę o średnicy 10cm czy 30cm?

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 27, 2015 17:32
autor: bartek0-01
Czyli jak w pierwszym poście wystarcza same jarzma do MODA :) :super: :super:

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn lis 09, 2015 22:07
autor: siemi1
Haj ktos potrafi rozrównić te jarzma?
Podpba sa dwie werjse...

741 i 451 i 569 przynajmniej takie oznaczenia na foto widzialem.