Dokładnie zależy także od alternatora czy lin czy nie... Znalazłem także wtyczkę 4D0971992 pod 180A z Passka. Trzeba dokładnie w etce pod konkretny alternator szukać bo są rożne...JEDARO pisze:w jednym jest wtyczka 4D0971992B a w drugim 1J0973772
Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
jeżu pisze:drugim 1J0973772
wlasnie ta jest z passata b6 180A bez LINjeżu pisze:pod 180A z Passka
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Altek i oba regulatory.
Ciekawe po co 2 piny w LIN jak i tak jeden się łączy ..... ?
Mam kleme i bcm. Aku zwykły.
Wsadze na LIN bo jest full info o jego kondycji i wtedy jest odpowiednio ładowany.
Rekuperacje chyba się koduje w 61 wiec to.pomine.
Jak nie zadziała to pakuje DFM.
W G6 TDI CR jak był wsadzany 140A to przewód jest 25mm2 czyli taki sam jak do 180A.
Jednocześnie jest bezpiecznik w SA1 200A.
O tym też należy pamiętać zmieniając altka.
Jak założę LIN to napisze.
Ja dostrzegam jedna wadę altka z LIN. Sam podnosi obroty żeby zwiększyć ładowanie i to może być mylne w przypadku wypalania DPF


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe po co 2 piny w LIN jak i tak jeden się łączy ..... ?
Mam kleme i bcm. Aku zwykły.
Wsadze na LIN bo jest full info o jego kondycji i wtedy jest odpowiednio ładowany.
Rekuperacje chyba się koduje w 61 wiec to.pomine.
Jak nie zadziała to pakuje DFM.
W G6 TDI CR jak był wsadzany 140A to przewód jest 25mm2 czyli taki sam jak do 180A.
Jednocześnie jest bezpiecznik w SA1 200A.
O tym też należy pamiętać zmieniając altka.
Jak założę LIN to napisze.
Ja dostrzegam jedna wadę altka z LIN. Sam podnosi obroty żeby zwiększyć ładowanie i to może być mylne w przypadku wypalania DPF



Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Ty zawsze byłeś filozof.wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Nie chce mi się tłumaczyć bo to bedzie szopka wiec odsyłam do zeszytów szkoleniowych.
Doczytasz to się pochwal

Wiesz gdzie dzwonią ale nie w jakim kościele.
I bardzo ciekawa teoria o spadającym prądzie ładowania akumulatora przez alternator gdzie wyznacznikiem jest czas

Widać ze zatrzymałeś się w czasie w tej.kwestii i nie rozumiesz alternatora na lin a analoga i ich zasady sterowania.
Zajrzyj w moduł 61 w aucie to coś się domyślisz a tak to ciiiiiii bo znowu dasz laborat.
Tak generalnie to ja się dziwię dlaczego ty juz nie produkujesz samochodów

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
To co pokazuje vcds porównaj z tym co zmierzysz miernikiem. Dokładnie amperomierzem. Po tym pogadamy. Na razie to bazujesz na papierkach i amatorsko w garażu w domu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
O losie . Mówiłem ze "fizolof"wesol pisze:To co pokazuje vcds porównaj z tym co zmierzysz miernikiem. Dokładnie amperomierzem. Po tym pogadamy. Na razie to bazujesz na papierkach i amatorsko w garażu w domu.

Jak juz to magister inżynier elektroenergetyk ale to pewnie nie o to ci chodziło.
A o amperomierzach to tez ciii bo myślę że miałeś w ręku multimetr bo ja pracuje na takich co kosztują połowę twojego auta. ;P
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Kur****** ze niby mam golfie 7 Hybryde ? Bo mam rekuperacje ... ale muszę benzynę lać by jechaćwesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
To co za wielki odzysk energii masz tam? Gdzie ten prąd odzyskany magazynuje. Ja myślałem że jak auto odpalę i tyle ile energii wypomowalem z Aku to alternator ma za zadanie oddać w te 10-15 minut albo i szybciej bo nie pamiętam już dokładnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
myslales ? Eee no jak nie pamiętasz ? Przecież podawałeś ze jest to w funkcji czasu i ze jakiś zegarek reguluje prąd ładowaniawesol pisze:To co za wielki odzysk energii masz tam? Gdzie ten prąd odzyskany magazynuje. Ja myślałem że jak auto odpalę i tyle ile energii wypomowalem z Aku to alternator ma za zadanie oddać w te 10-15 minut albo i szybciej bo nie pamiętam już dokładnie.

Do szkoły lub do ErWin-a i będziesz pamiętał.
Do rekuperacji musi być inny aku.
Spacewalker bo ty masz e-golfa i ci VW zrobił psikusa
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
on jest taki E...ze jak musze gdzieś jechac to mówie do swojej - ee.... wezme Touranatberent pisze:
Spacewalker bo ty masz e-golfa i ci VW zrobił psikusa
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
prawdziwy facet sam bierzetberent pisze:Nie daje ci ?![]()
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
u Ciebie jest wersja LIN2/D spr w jakim aucie był montowany i schematy może być inaczej jeszcze podłączonytberent pisze:Ciekawe po co 2 piny w LIN jak i tak jeden się łączy ..... ?
Mam kleme i bcm. Aku zwykły.
ja w swoim na LIN mam 1 PIN
będę montował go w caddy z BCM tylko klemę jeszcze muszę zamontować
jak będę zmieniał rozrząd to się pobawię na razie brak czasu
spr wymiar sprzęgiełka rolki bo ja w tym na LIN mam większą o parę mm i może być problem z paskiem...tberent pisze:O tym też należy pamiętać zmieniając altka.
do tourana zakładam normalny z DFM tylko tez 180A ale będę małą regeneracje mu robił nowy regulator rolka itd.
tberent pisze:O losie . Mówiłem ze "fizolof"


- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Mam z paska b7 po testowy.
Mam 2 regulatory wiec podmiana i będzie działać.
Na moim 140A patrzyłem napięcie i daje 14.0. Czyli tyle na ile jest regulator. Choć zaraz po starcie zanim się wzbudzi to jest 13.6.
Co do odsadzenia sprzegielka to jest to samo.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Mam 2 regulatory wiec podmiana i będzie działać.
Na moim 140A patrzyłem napięcie i daje 14.0. Czyli tyle na ile jest regulator. Choć zaraz po starcie zanim się wzbudzi to jest 13.6.
Co do odsadzenia sprzegielka to jest to samo.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka