Strona 3 z 6
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: ndz lut 10, 2019 21:23
autor: jeżu
JEDARO pisze:w jednym jest wtyczka 4D0971992B a w drugim 1J0973772
Dokładnie zależy także od alternatora czy lin czy nie... Znalazłem także wtyczkę 4D0971992 pod 180A z Passka. Trzeba dokładnie w etce pod konkretny alternator szukać bo są rożne...
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: wt lut 12, 2019 18:12
autor: JEDARO
jeżu pisze:drugim 1J0973772
jeżu pisze:pod 180A z Passka
wlasnie ta jest z passata b6 180A bez LIN
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 00:40
autor: tberent
Altek i oba regulatory.
Ciekawe po co 2 piny w LIN jak i tak jeden się łączy ..... ?
Mam kleme i bcm. Aku zwykły.
Wsadze na LIN bo jest full info o jego kondycji i wtedy jest odpowiednio ładowany.
Rekuperacje chyba się koduje w 61 wiec to.pomine.
Jak nie zadziała to pakuje DFM.
W G6 TDI CR jak był wsadzany 140A to przewód jest 25mm2 czyli taki sam jak do 180A.
Jednocześnie jest bezpiecznik w SA1 200A.
O tym też należy pamiętać zmieniając altka.
Jak założę LIN to napisze.
Ja dostrzegam jedna wadę altka z LIN. Sam podnosi obroty żeby zwiększyć ładowanie i to może być mylne w przypadku wypalania DPF


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 12:38
autor: wesol
Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 12:45
autor: tberent
wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Ty zawsze byłeś filozof.
Nie chce mi się tłumaczyć bo to bedzie szopka wiec odsyłam do zeszytów szkoleniowych.
Doczytasz to się pochwal
Wiesz gdzie dzwonią ale nie w jakim kościele.
I bardzo ciekawa teoria o spadającym prądzie ładowania akumulatora przez alternator gdzie wyznacznikiem jest czas
Widać ze zatrzymałeś się w czasie w tej.kwestii i nie rozumiesz alternatora na lin a analoga i ich zasady sterowania.
Zajrzyj w moduł 61 w aucie to coś się domyślisz a tak to ciiiiiii bo znowu dasz laborat.
Tak generalnie to ja się dziwię dlaczego ty juz nie produkujesz samochodów
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 13:55
autor: wesol
To co pokazuje vcds porównaj z tym co zmierzysz miernikiem. Dokładnie amperomierzem. Po tym pogadamy. Na razie to bazujesz na papierkach i amatorsko w garażu w domu.
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 14:13
autor: tberent
wesol pisze:To co pokazuje vcds porównaj z tym co zmierzysz miernikiem. Dokładnie amperomierzem. Po tym pogadamy. Na razie to bazujesz na papierkach i amatorsko w garażu w domu.
O losie . Mówiłem ze "fizolof"
Jak juz to magister inżynier elektroenergetyk ale to pewnie nie o to ci chodziło.
A o amperomierzach to tez ciii bo myślę że miałeś w ręku multimetr bo ja pracuje na takich co kosztują połowę twojego auta. ;P
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 14:49
autor: spacewalker
wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe.
Kur****** ze niby mam golfie 7 Hybryde ? Bo mam rekuperacje ... ale muszę benzynę lać by jechać

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 15:22
autor: wesol
To co za wielki odzysk energii masz tam? Gdzie ten prąd odzyskany magazynuje. Ja myślałem że jak auto odpalę i tyle ile energii wypomowalem z Aku to alternator ma za zadanie oddać w te 10-15 minut albo i szybciej bo nie pamiętam już dokładnie.
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 15:29
autor: tberent
wesol pisze:To co za wielki odzysk energii masz tam? Gdzie ten prąd odzyskany magazynuje. Ja myślałem że jak auto odpalę i tyle ile energii wypomowalem z Aku to alternator ma za zadanie oddać w te 10-15 minut albo i szybciej bo nie pamiętam już dokładnie.
myslales ? Eee no jak nie pamiętasz ? Przecież podawałeś ze jest to w funkcji czasu i ze jakiś zegarek reguluje prąd ładowania

Do szkoły lub do ErWin-a i będziesz pamiętał.
Do rekuperacji musi być inny aku.
Spacewalker bo ty masz e-golfa i ci VW zrobił psikusa
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 16:48
autor: spacewalker
tberent pisze:
Spacewalker bo ty masz e-golfa i ci VW zrobił psikusa
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
on jest taki E...ze jak musze gdzieś jechac to mówie do swojej - ee.... wezme Tourana

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 17:38
autor: tberent
Nie daje ci ?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: pt lut 15, 2019 17:39
autor: spacewalker
tberent pisze:Nie daje ci ?
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
prawdziwy facet sam bierze

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: sob lut 16, 2019 12:29
autor: JEDARO
tberent pisze:Ciekawe po co 2 piny w LIN jak i tak jeden się łączy ..... ?
Mam kleme i bcm. Aku zwykły.
u Ciebie jest wersja LIN2/D spr w jakim aucie był montowany i schematy może być inaczej jeszcze podłączony
ja w swoim na LIN mam 1 PIN
będę montował go w caddy z BCM tylko klemę jeszcze muszę zamontować
jak będę zmieniał rozrząd to się pobawię na razie brak czasu
tberent pisze:O tym też należy pamiętać zmieniając altka.
spr wymiar sprzęgiełka rolki bo ja w tym na LIN mam większą o parę mm i może być problem z paskiem...
do tourana zakładam normalny z DFM tylko tez 180A ale będę małą regeneracje mu robił nowy regulator rolka itd.
tberent pisze:O losie . Mówiłem ze "fizolof"

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
: sob lut 16, 2019 22:16
autor: tberent
Mam z paska b7 po testowy.
Mam 2 regulatory wiec podmiana i będzie działać.
Na moim 140A patrzyłem napięcie i daje 14.0. Czyli tyle na ile jest regulator. Choć zaraz po starcie zanim się wzbudzi to jest 13.6.
Co do odsadzenia sprzegielka to jest to samo.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka