silniki są mierzone na hamowniach silnikowych i mają wytrzymać określony margines mocy. Reszta to sterownanie elektroniką i parametry czysto techniczne.KriSSo pisze:To w końcu jak producent mierzy? Przecież to jest kluczowe pytanie, by w ogóle można było porównywać te wyniki.
Jest coś takiego jak norma pomiaru din 7002 i według tej normy dokonuje się pomiaru na hamowni.
Temat jest tak szeroki , że nie jest to do opisania w kilku zdaniach..
W razie wątpliwości tak jak napisałeś literatura fachowa rozwieje wszelkie wątpliwości.
Na hamowni możemy włączyć wynik pomiaru mocy a silniku jak i na kołach jednak przyjętym jest to , że mierzymy to co dzieje się na kołach bo przełożenie i przeciążenia w czasie rzeczywistym są dla nas kluczowym wynikiem podczas strojenia. Odrębnym tematem jest współczynnik AFR, który podczas odpowiedniego wzbogacenia potrafi uczynić cuda
Pozdrawiam
