Strona 3 z 7

Re: Emission workshop

: pn cze 02, 2014 09:37
autor: Bastek
Zrobiłem tak jak mówiłem, wyczyściłem egr i przepustnice wg, tutoriala jeżu http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6381 (jeżeli ktoś się skusi na czyszczenie, najdłuższa śruba mocująca da mu popalić he he). A i jeszcze jedno ja u siebie miałem wszystkie śruby na imbus, jeżu maił torx. Po wymontowaniu ,okazało się że klapa jest zacięta, rozruszałem ją i chodzi ale kto wie jak długo. Dodatkowo miałem przepalony jeden bezpiecznik (bezpieczniki koło silnika). Odpowiedzialny za wentylator i mechanizm klapy. Jeżdżę już drugi dzień i kontrolka spalin oraz komunikat na komputerze się nie zapala.

Re: Emission workshop

: pt lip 11, 2014 11:47
autor: MiroslawT1
Witam,
podepnę się pod temat u mnie też wyświetlił się komunikat Emission Workshop.
Wyświetla błąd raz przełącza się w tryb serwisowy auto jedzie jak muł, czasami moc sama wraca turbina ciągnie mimo błędu. Błąd był kasowany kilkakrotnie

Generalnie sprawdziłem wszystko prawie :)
1 instalacja sprawna (sprawdzona)
2 wymieniony czujnik G31
3 komputer przelutowany aby uniknąć zimnych lutów
4 Zestaw zaworów elektromagnetycznych (chyba N75) podpinany 2 szt z takimi samymi oznaczeniami i dalej to samo
5 Egr sprawdzony czysty
6 turbina wyjęta - jeszcze da radę
7 węże intelcoolera szczelne

Dzięki uprzejmości Aawola mam skany z kompa. (wspomnę że błąd jaki wyświetlał Vagcan pro to za słaby sygnal czujnika doładowania 16621 i 18000)
poniżej skany:
Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72

VIN: WVGZZZ1TZ4W007357 Mileage: 230790km/143406miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 A HW: 028 101 073 1
Component: R4 1,9L EDC G000SG 5185
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0C7773668
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2143FB5DF8D2CB1

1 Fault Found:
16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 - 000 - Signal too Low
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 30.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001100
Absolute Pres.: 1081.2 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 C
Component: Zuheizer 0707
Revision: C Serial number: 09006207
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 254BEF4DECFA271

1 Fault Found:
02085 - Incorrect Control Module Installed
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
(no units): 118.4
(no units): 0.0
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000
Raw, Form. N/A: 000 000 000

Monday,23,June,2014,20:38:50:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
aawol


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 A HW: 028 101 073 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 5185
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 2143FB5DF8D2CB1
2 Faults Found:

16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 - 000 - Signal too Low
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 30.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00001100
Absolute Pres.: 1081.2 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar

18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 - 000 - Implausible Correlation
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.46 V
Bin. Bits: 00001100
Absolute Pres.: 958.8 mbar
Absolute Pres.: 1968.6 mbar

bardzo proszę o radę co może być zepsute.
Generalnie czekam na klona kompa ale zastanawiam się czy nie jest to coś innego

Re: Emission workshop

: pt lip 11, 2014 12:36
autor: Tomas

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 18:09
autor: kazan13
koledzy , u mnie też wyskoczył komunikat " emission workshop " , wywaliło błąd :

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9971
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 79332 146 86694
VCID: 73EFC78C114BE986991-5000
1 Fault Found:

16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1449 /min
Torque: 54.0 Nm
Speed: 34.0 km/h
Load: 14.9 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 270.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 530.0 mg/str


Readiness: 1 1 0 0 0

auto zachowywało się normalnie , korzystając z manuala Jeża wyczyściłem egr/przepustnice - zawalone strasznie , po uruchomieniu i jeździe próbnej autko zaczęło lepiej jechać z niższych obrotów - generalnie lepiej ale niestety po kilku odpaleniach znów wyskoczył ten sam błąd :

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9971
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 79332 146 86694
VCID: 73EFC78C124BE986991-8026
1 Fault Found:

16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 2016 /min
Torque: 18.0 Nm
Speed: 48.0 km/h
Load: 10.2 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 290.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 465.0 mg/str


Readiness: 1 1 0 0 0


po wykasowaniu błędu powraca on po kilku odpaleniach auta (jak wykasowałem go nad morzem to wróciłem do domu i nie wyskoczył ( jechałem non stop ), gdy zgasiłem auto i ponownie odpaliłem pojawił się od razu po ruszeniu).
Dodam jeszcze że przy czyszczeniu nie ruszałem klapy przepustnicy - próbowałem ją ruszyć ale się opierała i nie chciałem nic połamać.

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 19:18
autor: JacaTouran
Przyślij mi sterownik to Ci wylacze egr w programie, Ty go zaslepisz i będzie po bólu.

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 21:59
autor: dzwonek17
Powiedzcie czy takie zaślepianie to jest zdrowe dla silnika i środowiska czy idziemy w oszczędności?
Jak to jest panowie, bo ja uważam, że jak coś jest zamontowane to ktoś mądry to wymyślił nie dla zasady. Chyba, że się mylę.

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 22:49
autor: JacaTouran
To napraw, wymień.

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 22:54
autor: jeżu
JacaTouran to w czym problem tkwi u kazana? Nie pozostaje nic innego jak tylko go wyłączenie egr ?

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 23:00
autor: JacaTouran
Jeżu problem tkwi najczęściej w ECU. Czasami problemem są kable , jednak i to po stokroć w takich przypadkach sprawdzałem i 1 na 30 miał faktycznie ten problem. Jednak uważam , że jak wymieni to i tak problem powróci. Dlatego sugeruje wywalić egr, auto odzyje i problem zniknie.

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 23:06
autor: dzwonek17
JacaTouran czuje jakąś zgryźliwość z Twojej strony, a pytam tylko z ciekawości.

Przepraszam :shock:

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 23:14
autor: JacaTouran
Eeeee to jeszcze nie zgryzliwosc, nie wyolbrzymiaj ;)

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 23:17
autor: dzwonek17
Ok to mi lżej :)

Re: Emission workshop

: śr lip 16, 2014 23:19
autor: JacaTouran
Uff mi też ;)

Re: Emission workshop

: czw lip 17, 2014 14:36
autor: kazan13
Jacku, na czym polega fizyczne zaślepienie EGR-a ? przepływ tam musi być ... :/

Re: Emission workshop

: czw lip 17, 2014 15:03
autor: JacaTouran
Mój tel masz w moim podpisie. Dzwoń.