Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Generalnie to wymiana jest dość prosta. Odciągnąć ile się da ze zbiorniczka. Zalać świeżym a potem w każdym kole kolejno zakładać wężyk i odkręcać odpowietrznik. Nawet można nic nie dotykać tylko czekać aż zacznie lecieć ładny żółty płyn. Tak w każdym kole zrobić tylko pamiętać żeby uzupełniać płyn w zbiorniczku.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Ok dzięki .wesol pisze:Generalnie to wymiana jest dość prosta. Odciągnąć ile się da ze zbiorniczka. Zalać świeżym a potem w każdym kole kolejno zakładać wężyk i odkręcać odpowietrznik. Nawet można nic nie dotykać tylko czekać aż zacznie lecieć ładny żółty płyn. Tak w każdym kole zrobić tylko pamiętać żeby uzupełniać płyn w zbiorniczku.
Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia. Nic nie musi być włączone.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Czyli pompy ABS nie trzeba odpowietrzać?wesol pisze:Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia. Nic nie musi być włączone.
A i znlazłem taki gadget mogł by być przydatny przy wymiania.
Nie duży koszt .
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
przecież sam wrzucałeś w innym temacie kolejność pomijasz tylko pompę ABS jeśli jej nie wymieniałeś.tomek12 pisze:Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
jak już mówimy o teorii to instrukcja serwisowa mówi co innegowesol pisze:Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia

- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
przecież sam wrzucałeś w innym temacie kolejność pomijasz tylko pompę ABS jeśli jej nie wymieniałeś.JEDARO pisze:tomek12 pisze:Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
No tak zgadza sie wrzuciłem link z artykułem na temat kolejności odpowietrzania.
Pompa ABS nie bedzie wymieniana.
Zastanawia mnie jedna rzecz jeśli silnik jest wyłaczony i pompa ABS nie pracuje to stary płyn wciąż jest w pompie ABS? To po takim zabiegu stary płyn zmiesza się z nowym i jest to znikoma ilosć płynu i nie zrobi większej róznicy?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Nigdy całego płynu nie wywalisz z układu. Tak jak oleju z silnika. Też zostaje w pompie kanałach i w głowicy w popychaczach, wszelakich czeluściach. Instrukcje swoje, inne zasady swoje ale myślenia nic nie zastąpi. Zazwyczaj auta mają pompę ABS zaraz przy pompie hamulcowej czyli po lewej stronie auta. Najbliższe koło wtedy jest to przednie lewe. Tylko Touran ma pompę po stronie pasażera. Ale jakie to ma znaczenie tak naprawdę? Nie ma co robić z igly widły. Płyn odessac ile się da ze zbiorniczka a potem upuszczając z obwodów każdego koła stary płyn i po temacie. Co się wielkiego stanie jak zostanie tego płynu starego 5 procent? Nic a na pewno zrobiliśmy bardzo dużo jeśli chodzi o wymianę płynu. Płyn jest higroskopiny czyli przyciąga wodę. A woda ma temp wrzenia 100 stopni gdy nowy płyn coś koło 270 stopni. I po to jest ta wymiana bo stary płyn kilkuletni ma poniżej 200 stopni wrzenie. Pomijam korozje układu jak płyn posiada dużo wody. A dużo wody w płynie to jak dobrze pamiętam od 2 procent.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?
Pytałem tylko z czystej ciekawości o te pozostałości starego płynu w pomopie ABS.wesol pisze:Nigdy całego płynu nie wywalisz z układu. Tak jak oleju z silnika. Też zostaje w pompie kanałach i w głowicy w popychaczach, wszelakich czeluściach. Instrukcje swoje, inne zasady swoje ale myślenia nic nie zastąpi. Zazwyczaj auta mają pompę ABS zaraz przy pompie hamulcowej czyli po lewej stronie auta. Najbliższe koło wtedy jest to przednie lewe. Tylko Touran ma pompę po stronie pasażera. Ale jakie to ma znaczenie tak naprawdę? Nie ma co robić z igly widły. Płyn odessac ile się da ze zbiorniczka a potem upuszczając z obwodów każdego koła stary płyn i po temacie. Co się wielkiego stanie jak zostanie tego płynu starego 5 procent? Nic a na pewno zrobiliśmy bardzo dużo jeśli chodzi o wymianę płynu. Płyn jest higroskopiny czyli przyciąga wodę. A woda ma temp wrzenia 100 stopni gdy nowy płyn coś koło 270 stopni. I po to jest ta wymiana bo stary płyn kilkuletni ma poniżej 200 stopni wrzenie. Pomijam korozje układu jak płyn posiada dużo wody. A dużo wody w płynie to jak dobrze pamiętam od 2 procent.
Ale dzięki za wytłumaczenie .
U mnie w aucie pompa ABS jest gdzie indziej niż serwo wrzuciłem fotkę we wcześniejszym poście.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC