Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: wesol »

Generalnie to wymiana jest dość prosta. Odciągnąć ile się da ze zbiorniczka. Zalać świeżym a potem w każdym kole kolejno zakładać wężyk i odkręcać odpowietrznik. Nawet można nic nie dotykać tylko czekać aż zacznie lecieć ładny żółty płyn. Tak w każdym kole zrobić tylko pamiętać żeby uzupełniać płyn w zbiorniczku.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: tomek12 »

wesol pisze:Generalnie to wymiana jest dość prosta. Odciągnąć ile się da ze zbiorniczka. Zalać świeżym a potem w każdym kole kolejno zakładać wężyk i odkręcać odpowietrznik. Nawet można nic nie dotykać tylko czekać aż zacznie lecieć ładny żółty płyn. Tak w każdym kole zrobić tylko pamiętać żeby uzupełniać płyn w zbiorniczku.
Ok dzięki .
Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: wesol »

Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia. Nic nie musi być włączone.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: tomek12 »

wesol pisze:Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia. Nic nie musi być włączone.
Czyli pompy ABS nie trzeba odpowietrzać?
A i znlazłem taki gadget mogł by być przydatny przy wymiania.
Nie duży koszt .
Załączniki
Screenshot_20220219-081804_eBay.jpg
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: JEDARO »

tomek12 pisze:Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
przecież sam wrzucałeś w innym temacie kolejność pomijasz tylko pompę ABS jeśli jej nie wymieniałeś.

wesol pisze:Teoretycznie zaczyna się od najdalszego koła ale nie ma to większego znaczenia
jak już mówimy o teorii to instrukcja serwisowa mówi co innego ;)
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: tomek12 »

JEDARO pisze:
tomek12 pisze:Ale co z kolejnością od ktorego koła zacząć tzn. najdalsze od pompy serwa?
I czy silnik lub zapłon musi być włączony?
Czy trzeba odpowietrzać pompe ABS także?
przecież sam wrzucałeś w innym temacie kolejność pomijasz tylko pompę ABS jeśli jej nie wymieniałeś.


No tak zgadza sie wrzuciłem link z artykułem na temat kolejności odpowietrzania.
Pompa ABS nie bedzie wymieniana.

Zastanawia mnie jedna rzecz jeśli silnik jest wyłaczony i pompa ABS nie pracuje to stary płyn wciąż jest w pompie ABS? To po takim zabiegu stary płyn zmiesza się z nowym i jest to znikoma ilosć płynu i nie zrobi większej róznicy?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: wesol »

Nigdy całego płynu nie wywalisz z układu. Tak jak oleju z silnika. Też zostaje w pompie kanałach i w głowicy w popychaczach, wszelakich czeluściach. Instrukcje swoje, inne zasady swoje ale myślenia nic nie zastąpi. Zazwyczaj auta mają pompę ABS zaraz przy pompie hamulcowej czyli po lewej stronie auta. Najbliższe koło wtedy jest to przednie lewe. Tylko Touran ma pompę po stronie pasażera. Ale jakie to ma znaczenie tak naprawdę? Nie ma co robić z igly widły. Płyn odessac ile się da ze zbiorniczka a potem upuszczając z obwodów każdego koła stary płyn i po temacie. Co się wielkiego stanie jak zostanie tego płynu starego 5 procent? Nic a na pewno zrobiliśmy bardzo dużo jeśli chodzi o wymianę płynu. Płyn jest higroskopiny czyli przyciąga wodę. A woda ma temp wrzenia 100 stopni gdy nowy płyn coś koło 270 stopni. I po to jest ta wymiana bo stary płyn kilkuletni ma poniżej 200 stopni wrzenie. Pomijam korozje układu jak płyn posiada dużo wody. A dużo wody w płynie to jak dobrze pamiętam od 2 procent.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Wymiana płynu hamulcowego - jak to zrobić?

Post autor: tomek12 »

wesol pisze:Nigdy całego płynu nie wywalisz z układu. Tak jak oleju z silnika. Też zostaje w pompie kanałach i w głowicy w popychaczach, wszelakich czeluściach. Instrukcje swoje, inne zasady swoje ale myślenia nic nie zastąpi. Zazwyczaj auta mają pompę ABS zaraz przy pompie hamulcowej czyli po lewej stronie auta. Najbliższe koło wtedy jest to przednie lewe. Tylko Touran ma pompę po stronie pasażera. Ale jakie to ma znaczenie tak naprawdę? Nie ma co robić z igly widły. Płyn odessac ile się da ze zbiorniczka a potem upuszczając z obwodów każdego koła stary płyn i po temacie. Co się wielkiego stanie jak zostanie tego płynu starego 5 procent? Nic a na pewno zrobiliśmy bardzo dużo jeśli chodzi o wymianę płynu. Płyn jest higroskopiny czyli przyciąga wodę. A woda ma temp wrzenia 100 stopni gdy nowy płyn coś koło 270 stopni. I po to jest ta wymiana bo stary płyn kilkuletni ma poniżej 200 stopni wrzenie. Pomijam korozje układu jak płyn posiada dużo wody. A dużo wody w płynie to jak dobrze pamiętam od 2 procent.
Pytałem tylko z czystej ciekawości o te pozostałości starego płynu w pomopie ABS.
Ale dzięki za wytłumaczenie .
U mnie w aucie pompa ABS jest gdzie indziej niż serwo wrzuciłem fotkę we wcześniejszym poście.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
ODPOWIEDZ