Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Jednak nie ma tak ręczna skrzynia ;) biegów N D czy S kto to spamięta
:brawa:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

ggu pisze:Po zaparkowaniu wystarczy P - nie trzeba zaciągać ręcznego - w pozycji P skrzynia i tak blokuje koła.
A pozniej masz problem, bo reczny nie dziala. Ja zawsze reczny zaciagam i zawsze jest sprawny :)
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
stach
Użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
Imię:: Staniaław
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: stach »

"P" to "P" a ręczny i tak trzeba zaciągać
a nawyk zaciągania ręcznego może zapobiec zastaniu się linek i będzie on dłużej sprawny
edit
rafi zdublowaliśmy się ale dobrej rady nigdy za mało :super:
Awatar użytkownika
bartek0-01
Specjalista
Posty: 969
Rejestracja: pn kwie 08, 2013 23:40
Auto:: 1T3 2.0TDI CFHC DSG 2014
Imię:: Bartłomiej
Lokalizacja: Elblag
Podziękował: 204 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Post autor: bartek0-01 »

Ostatnio słyszałem teorie że vw przyjmuje granice błędu przeskoczenia układu o 3 zęby w przypadku włączenia P bez ręcznego na podjeździe podczas parkowania i nawet jak przeskoczy nic sie nie stanie lecz jak przeskoczy o więcej zębów może to uszkodzić skrzynie ?
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO :20: ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

stach pisze:"P" to "P" a ręczny i tak trzeba zaciągać
a nawyk zaciągania ręcznego może zapobiec zastaniu się linek i będzie on dłużej sprawny
edit
rafi zdublowaliśmy się ale dobrej rady nigdy za mało :super:
Muszę przyznać, że więcej jeżdżę automatami - z powodu wykonywanej pracy. Nikt u nas nie zaciąga nigdy ręcznego i faktycznie jest tak, że linki się zastają bo dwa razy gdzieś jechała osoba, która na co dzień jeździ manualem i zaciągnęła (wcisnęła nogą) ręczny i potem nie chciał odskoczyć do końca (Audi q7 i Mercedes C) :) Nie hamował ale na wyświetlaczu było czerwono i piszczało. Trzeba było kilka razy "pompować" pedałem ręcznego (nożnego) żeby wszystko wróciło do normy.
Osobiście nie doświadczyłem nigdy problemów z wykleszczeniem z P w Mercedesach i Audi ale pamiętam, że w Mazdzie RX-9 coś takiego faktycznie raz zauważyłem. Trudno to nazwać problemem ale przy zmianie z P na D odczułem jakby lekkie naprężenie.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

To i ja wtrącę 2 słowa.. A po co obciażac skrzynie? Ja po zaparkowaniu wrzucam na N, następnie zaciągam hamulec ręczny i odpuszczam nozny. I dopiero po takiej "operacji" przestawiam skrzynię na P... tyle z mojej strony
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

ggu pisze:Osobiście nie doświadczyłem nigdy problemów z wykleszczeniem z P
Na dużym spadku/wzniesieniu (bez używania ręcznego) jest odczuwalne naprężenie więć zawsze używam ręcznego....
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

marynarz75 pisze:To i ja wtrącę 2 słowa.. A po co obciażac skrzynie? Ja po zaparkowaniu wrzucam na N, następnie zaciągam hamulec ręczny i odpuszczam nozny. I dopiero po takiej "operacji" przestawiam skrzynię na P... tyle z mojej strony
Wszystko OK, tylko po co na N? Nie szybciej przełączyć od razu na P i trzymając nożny zaciągnąć ręczny albo najpierw zaciągnąć ręczny i wtedy przełączyć na P?
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

ggu, Po to na N aby faktycznie "trzymał" na ręcznym i ze tak powiem się ułozyl...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Myślę, że skoro trzymasz nożny i zaciągniesz ręczny w tym czasie to już tam się nic nie układa. Ale mniejsza z tym. Jak widać każdy ma swój sposób :) i tak powinno w sumie być - w końcu to nasze samochody i nikt nie będzie nam dyktował jak je traktować ;)
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Post autor: Marco_Polo »

W temacie było już o tym pisane. Znalazłem też artykuł, poniżej fragment:
"Do normalnej jazdy używaj wyłącznie trybu D, jeśli zatrzymujesz się na światłach lub stoisz w korku, nie przełączaj biegu na tryb N - użyj hamulca nożnego lub ręcznego, aby trzymać samochód w miejscu, ale w trybie do jazdy, czyli D."
Ja natomiast gdzieś kiedyś czytałem, że podczas postoju żeby nie trzymać długo na hamulcu i jednocześnie D ze skrzynią DSG i tak z przyzwyczajenia jak stoję to czasami przerzucam na N, przeważnie w korku czy na dłuższych światłach.
"N (neutral) - luz - służy do bezkolizyjnej zmiany przełożeń, dłuższego postoju lub holowania samochodu."
Pytanko jakie niesie za sobą konsekwencje powyższe postępowanie?
Dodam, że nie zmieniam na N jak auto jeszcze się toczy czy jedzie. W moim przypadku auto stoi stabilnie.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
makaron1971
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: pt lis 22, 2013 01:59
Auto:: VW Touran BKC 2004
Imię:: Piotrek
Podziękował: 4 razy

Re: Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Post autor: makaron1971 »

W instrukcji obsługi naszych aut jest wzmianka o stosowaniu ręcznego hamulca. Już to pisałem w innym poście. To nie jest stare auto lub innej firmy żeby ręczny zamarzał w zimie :)
Jakby Touran miał 4WD, lift 5", snorkel i 35" koła byłby autem perfekcyjnym.
Teraz jest tylko idealny.
Awatar użytkownika
mb_asasello
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: ndz sie 11, 2013 21:48
Auto:: Touran 2004 1,9 TDI
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Żywiec

Re: Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Post autor: mb_asasello »

Akurat w Touranie mam manual, ale we wszystkich automatach jakimi jeździłem w instrukcji było jasno napisane, że po zatrzymaniu trzeba zaciągnąć ręczny, a nie blokować auta skrzynią.
Co do holowania - też w instrukcji samochodu zawsze są dokładne wytyczne jak holować, jaka jest maksymalna prędkość i odległość holowania. W Omedze np. to było na "N", max. 40km/h i dystans do 40km.
ODPOWIEDZ