"P" to "P" a ręczny i tak trzeba zaciągać
a nawyk zaciągania ręcznego może zapobiec zastaniu się linek i będzie on dłużej sprawny
edit rafi zdublowaliśmy się ale dobrej rady nigdy za mało
Ostatnio słyszałem teorie że vw przyjmuje granice błędu przeskoczenia układu o 3 zęby w przypadku włączenia P bez ręcznego na podjeździe podczas parkowania i nawet jak przeskoczy nic sie nie stanie lecz jak przeskoczy o więcej zębów może to uszkodzić skrzynie ?
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
stach pisze:"P" to "P" a ręczny i tak trzeba zaciągać
a nawyk zaciągania ręcznego może zapobiec zastaniu się linek i będzie on dłużej sprawny
edit rafi zdublowaliśmy się ale dobrej rady nigdy za mało
Muszę przyznać, że więcej jeżdżę automatami - z powodu wykonywanej pracy. Nikt u nas nie zaciąga nigdy ręcznego i faktycznie jest tak, że linki się zastają bo dwa razy gdzieś jechała osoba, która na co dzień jeździ manualem i zaciągnęła (wcisnęła nogą) ręczny i potem nie chciał odskoczyć do końca (Audi q7 i Mercedes C) Nie hamował ale na wyświetlaczu było czerwono i piszczało. Trzeba było kilka razy "pompować" pedałem ręcznego (nożnego) żeby wszystko wróciło do normy.
Osobiście nie doświadczyłem nigdy problemów z wykleszczeniem z P w Mercedesach i Audi ale pamiętam, że w Mazdzie RX-9 coś takiego faktycznie raz zauważyłem. Trudno to nazwać problemem ale przy zmianie z P na D odczułem jakby lekkie naprężenie.
To i ja wtrącę 2 słowa.. A po co obciażac skrzynie? Ja po zaparkowaniu wrzucam na N, następnie zaciągam hamulec ręczny i odpuszczam nozny. I dopiero po takiej "operacji" przestawiam skrzynię na P... tyle z mojej strony
marynarz75 pisze:To i ja wtrącę 2 słowa.. A po co obciażac skrzynie? Ja po zaparkowaniu wrzucam na N, następnie zaciągam hamulec ręczny i odpuszczam nozny. I dopiero po takiej "operacji" przestawiam skrzynię na P... tyle z mojej strony
Wszystko OK, tylko po co na N? Nie szybciej przełączyć od razu na P i trzymając nożny zaciągnąć ręczny albo najpierw zaciągnąć ręczny i wtedy przełączyć na P?
Myślę, że skoro trzymasz nożny i zaciągniesz ręczny w tym czasie to już tam się nic nie układa. Ale mniejsza z tym. Jak widać każdy ma swój sposób i tak powinno w sumie być - w końcu to nasze samochody i nikt nie będzie nam dyktował jak je traktować
W temacie było już o tym pisane. Znalazłem też artykuł, poniżej fragment:
"Do normalnej jazdy używaj wyłącznie trybu D, jeśli zatrzymujesz się na światłach lub stoisz w korku, nie przełączaj biegu na tryb N - użyj hamulca nożnego lub ręcznego, aby trzymać samochód w miejscu, ale w trybie do jazdy, czyli D."
Ja natomiast gdzieś kiedyś czytałem, że podczas postoju żeby nie trzymać długo na hamulcu i jednocześnie D ze skrzynią DSG i tak z przyzwyczajenia jak stoję to czasami przerzucam na N, przeważnie w korku czy na dłuższych światłach.
"N (neutral) - luz - służy do bezkolizyjnej zmiany przełożeń, dłuższego postoju lub holowania samochodu."
Pytanko jakie niesie za sobą konsekwencje powyższe postępowanie?
Dodam, że nie zmieniam na N jak auto jeszcze się toczy czy jedzie. W moim przypadku auto stoi stabilnie.
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
W instrukcji obsługi naszych aut jest wzmianka o stosowaniu ręcznego hamulca. Już to pisałem w innym poście. To nie jest stare auto lub innej firmy żeby ręczny zamarzał w zimie
Jakby Touran miał 4WD, lift 5", snorkel i 35" koła byłby autem perfekcyjnym.
Teraz jest tylko idealny.
Akurat w Touranie mam manual, ale we wszystkich automatach jakimi jeździłem w instrukcji było jasno napisane, że po zatrzymaniu trzeba zaciągnąć ręczny, a nie blokować auta skrzynią.
Co do holowania - też w instrukcji samochodu zawsze są dokładne wytyczne jak holować, jaka jest maksymalna prędkość i odległość holowania. W Omedze np. to było na "N", max. 40km/h i dystans do 40km.