Kat synchronizacji walka rozrzadu

Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: Tytus »

wesol pisze:Tak to wtedy +1. Tylko nie pamiętam czy w tych 16v też dawało pozytywny skutek takie przyspieszenie.
Dziękuję, właśnie tego chciałem się dowiedzieć - czy ktoś na tym forum ustawiał kąt synchronizacji dla silnika 2.0 TDI PD 16V i jakie wartości są najlepsze dla pełnego potencjału. Czyli najlepiej w moim przypadku ustawić na równe zero ?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: wesol »

Ustawiał bym w zakresie 0 do +1.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: Tytus »

W/g moich obserwacji po przestawieniu kąta synchronizacji na +1 (wcześniej było -1.5) i po 2 miesiącach obserwacji odnotowałem średnie zużycie paliwa mniejsze o około 0.5 l/100km. Przy zachowaniu takiego samego stylu i warunków jazdy. Dodatkowo na wolnych obrotach chwilowe zużycie paliwa spadło z 0.5 l/h na 0.4 l/h, a czasem nawet pokazuje się 0.3 l/h.
ODPOWIEDZ