Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Rasiek
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: pt gru 08, 2017 21:06
Auto:: Touran 1.9TDI BKC MY04
Imię:: Michu
Lokalizacja: Olesnica
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: Rasiek »

Rewelka :piwo:
Była Micra-rzeźnik:-)
Była Hanka-dziadkowóz:-/
Jest Turas-czarnobrody:-D
piotr323f
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 13, 2019 09:40
Auto:: 1T, 1.6 MPI BGU, 2005
Imię:: Piotr

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: piotr323f »

Witam. Te silniczki do klap o oznaczeniu 1K1907511C można spotkać na alle... z literką na końcu B, C i E czy są one całkowicie między sobą zamienne? Sprzedawcy raczej nie ma co pytać, a kupować w ciemno jest bez sensu. Niby mają możliwość wymiany tych wkładanych zębatek, ale czy tak jest na pewno?
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: krankor »

Chcę dodać wiadomości na temat samodzielnej naprawy, gdy wymieniamy zużyty potencjometr. Potencjometry, które uważam za główną (właściwie jedyną) psującą się część w serwomotorku, tzn. wycierająca się ścieżka oporowa, można kupić na allegro. Zapewne też w ASO. Cena od 22 zł za sztukę z wysyłką do 90 za komplet 5 sztuk.
Ale można również takie kupić na aliexpress.com/ za 18 zł za 5 sztuk. Jeśli te za 90 pochodzą z chińskiego sklepu, to niezła przebitka :D
IMG_20190805_191123_HHT.jpg
link do przedmiotu pl.aliexpress.com/item/32914896322.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.44545c0fxOqzJ9
pozdrawiam Grzegorz
mariusz_czechy
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 23, 2019 16:59
Auto:: Touran 2.0 TDI, 2004r
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Głuszyca
Podziękował: 4 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: mariusz_czechy »

A ja mam trochę inne pytanie. Otóż sprzedawcy tych potencjometrów piszą o tolerancji 20-30%. Czy to nie stanowi problemu ?

Opis z aukcji:
Specyfikacja:

Tolerancja: ± 20% ± 30%
Wyjście liniowe. Liniowy: ± 2%
Maksymalne napięcie: 34 VDC
Moc nominalna: 50 °C (122 °F) 0.25 W
Temperatura pracy:-40 °C + 85 °C
Wykonany z metalu i plastiku ABS
Kolor zielony
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: wesol »

Potencjometr ma około 5k ohmow więc tolerancja musi być jakaś. To i tak nie ma znaczenia. Ważne byiniowo było.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
yogicc
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: ndz lis 22, 2015 17:07
Auto:: Touran 1,9TDI AVQ 2003r
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Malbork
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: yogicc »

Ktos zakladal te potencjometry?
Halooooo Straż pożarna??? Ukradli mi rower!! Zróbcie coś !!!
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
radekrp90
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
Imię:: Radek
Lokalizacja: GTC
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: radekrp90 »

Ja mam już od jakiegoś czasu i nie ma problemu (40.000 km i około 1,5 roku). Czasami "zaklepie" przy nagrzewaniu się silnika ale to nie ze względu na potencjometr ale zwyczajnie szybki ruch serwomotoru.
bdronka
Użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
Imię:: Radek
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: bdronka »

Witam,
dopytam co może być problemem, kupiłem kilka potencjometrów na wymianę (na zapas), wymieniłem, złożyłem, błąd skasowałem, jednak nadal się pokazuje. Z drugim nowym potencjometrem jest to samo. Zepsuł się silniczek? Co tam jeszcze może być nie tak? Potencjometr jest pomarańczowy, w module był zielony, jednak rezystancja miała być taka sama (4,7kohm)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: wesol »

To może trzeba ten silniczek jednak wymyć by komutator i te szczotki były czyste. Potencjometr tak jak pisałem to czy ma troszkę więcej czy mniej nie ma znaczenia. Oporność ma być tylko liniowo a nie parabolicznie czy logarytmicznie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
cam3ridge
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: śr wrz 16, 2020 20:06
Auto:: VW Touran 1.9 BKC 2004r.
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: cam3ridge »

Super manual , szkoda jednie że zdjęcia już wygasły.
merkier
Posty: 3
Rejestracja: pt paź 28, 2022 23:11
Auto:: Touran 1,6FSI 2003
Imię:: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczka V159

Post autor: merkier »

Witam jako nowicjusz :)
Bardzo zależy mi na manualu ze zdjęciami :
wymiana - naprawa silniczka V159
wymiana - naprawa silniczków G113 i V71
Kiedyś były a teraz poznikały :(
Może komuś udało się wcześniej ściągnąć i zapisać a teraz może udostępnić.
Bardzo proszę i pozdrawiam. :uklon:
ODPOWIEDZ