Strona 3 z 3

: pt maja 24, 2013 10:45
autor: stann
To trochę tych opłat jest, nie jest lekko. A jak wygląda zaświadczenie o zapłaceniu recyklingu?
To jest taka książeczka czerwona??

: pt maja 24, 2013 11:01
autor: admin
Nie to zwykły druk przelewu z poczty lub banku.
Czerwona książeczka to karta pojazdu wydawana z twardym dowodem.

: pt maja 24, 2013 11:03
autor: aki
możesz też płacić wszystko przelewem internetowym i drukować dowody przelewu

: pt maja 24, 2013 20:10
autor: stann
A czy opłatę skarbową płaci właściciel auta czy handlarz? Czytałem że niby handlarz tak jak opłatę recyklingową. CZy handlarz musi ubezpieczyć samochód jak go przywiózł? Bo jak go nie ubezpieczy to jak nim wracać?? Można jechać na tablicach zagranicznych jeżeli wążny jest przegląd danego kraju??

: pt maja 24, 2013 21:57
autor: aki
stann pisze:A czy opłatę skarbową płaci właściciel auta czy handlarz? Czytałem że niby handlarz tak jak opłatę recyklingową. CZy handlarz musi ubezpieczyć samochód jak go przywiózł? Bo jak go nie ubezpieczy to jak nim wracać?? Można jechać na tablicach zagranicznych jeżeli wążny jest przegląd danego kraju??
opłatę skarbową robi handlarz, recykling też, nie musi ubezpieczyć auta a może zaproponować ubezpieczenie do wykupienia np. w PZU, są tacy którzy bez ubezpieczenia jeżdżą. Według mnie jak masz tablice krótkoterminowe czyli z żółtym paskiem to nie możesz jechać na nich do domu po upływie czasu na jaki są ważne, na niby tłoczonych niemieckich też według mnie nie można jeździć go nie mają legalizacji, ale w naszym kraju wszyscy jeżdżą.

: pt maja 24, 2013 22:35
autor: stann
Czyli handlarz płaci 500 zł recykling i opłate skarbową 160 zł . A akcyzę i przegląd - kupujący.

: pt maja 24, 2013 22:42
autor: admin
Jeżeli opłata skarbowa =
Urząd Skarbowy, otrzymanie zaświadczenia o zwolnieniu z podatku VAT kosztuje 160 zł
to osoba prowadząca działalność tego nie płaci i nigdzie nie jest wymagane.

Tylko zostaje kwestia jak on chce sprzedać to auto.

Jeżeli wystawia fakturę to tego nie płaci, bo nie potrzeba.
A jak spisujesz umowę z Duńczykiem i sprzedawca robi opłaty na ciebie to wtedy musisz to zapłacić, bo jesteś niejako "importerem" auta. Ale tego lepiej unikaj bo później różne problemy mogą być.

: ndz maja 26, 2013 11:13
autor: stann
Słuchajcie o co myśleć o czymś takim. Po sprawdzeniu miernikiem słupków samochodu odczyt jest ok 50-60 a progi na dole mają już około 140-160?? CZy jest to w normie?

Re: Touran z Danii

: pt gru 02, 2016 19:37
autor: czester-11
a ja kotleta pdswieze.
mam auto z Danii gdzie bylo na n1
teraz jest w polsce juz na osobowe. ja chce je zarejestrowac w niemczech ale na tabliczce nue mam zadnego numeru homologacji E. Nie moge go zarejetrowac bo teoretycznie nie jest dopuszczony do ruchu w WE musze zdobyc numer homologacji ale jak i z kad??