
Touran by chelesline :)
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
cheles to:niko02 pisze:Gdzie masz wejścia, że Cię na stadion wpuścili ?
1. Grzegorz L.?
2. Michał L.?
3. ...
Obstawiam 1.

Proporczyk na szybie FC Barcelona? To daje do myslenia... Zaraz lista powyżej sie powiększy.

Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2012 14:14 przez andrz3j, łącznie zmieniany 1 raz.
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Wiem używałem picasy jeszcze mnie czeka obróbka zdjęć przed stadionem to poprawię.QQRYDZA pisze:cheles wszystko superale popraw blachy bo napis "tragedyja "
Wiadomość dla Jarrego i QQ - zaczynam podchody na sesję fotograficzną pod Pałacem

Trochę uwag co do montażu LED DRL.
1. Jeżeli po podłączeniu LEDY się "żarzą"/"mrugają" wraz z włączonymi światłami mijania to znaczy, że walniety jest przekaźnik - od razu proponuję wymienić.
2. Przy włączonej funkcji świateł w trybie skandynawskim - Ledy będą się świecić z światłami mijania. Jednym się podoba innym nie. Zastanawiałem się nad tym, ale dzięki Rauko wyłączyłem funkcję skandynawską.
3. Przy wyłączonej funkcji świateł w trybie skandynawskim - ledy działają jako dzienne przez czujnik zmierzchu przełączą się światła na mijania i zgasną ledą - pamiętaj o funkcji auto.
4. W trybie północna ameryka tylne światła nie powinny się zapalać przy ustawionej funkcji 0 brak oświetlenia.
Fotki dołączyłem. Polecam elektryka co mi zakładał światełka - w razie co namiary mam pisać na PW.
Przepisy dotyczące świateł dziennych:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.
Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:
•Symetrycznie względem osi pojazdu.
•Na równej wysokości.
•W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm.
•Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm.
•Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego.
•Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu).
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Manual w wersji obrazkowej do zamontowania świateł do jazdy dziennej. LED DRL
Co potrzebujecie:
1. Taśma izolacyjna.
2. Lutownica.
3. Piłka do przycięcia plastiku w zderzaku.
4. Wiertarka akumulatorowa.
Po kupnie światełek (jest ich sporo) ale nie polecam najtańszych i ich montażu poniżej w trzech krokach schemat podłączenia. Wybór miejsca zależy od Was - pamiętajcie, że nie ma dowolności montaż świateł do jazdy dziennej określają stosowne przepisy - jak znajdę to uzupełnię.
1. Podłączenie masy kabel czarny.
2. Podłączenie do świateł pozycyjnych - kabel żółty.
3. Podłączenie do skrzynki bezpieczników - kabel czerwony pod bezpiecznik 10A
4. Założenie przekaźnika.
I na koniec opis funkcji:
Przy założeniu, że nie macie aktywnej funkcji skandynawskiej i czujnik zmierzchu:
1. Opcja O: świecą się tylko Ledy tylne oświetlenie nie święci się - funkcja północna ameryka
2. Opcja auto: W zależności od uaktywnienia się funkcji zmierzchu ledy automatycznie się przełączają na światła mijania i odwrotnie. Przy włączonej funkcji świateł mijania podświetli się kokpit.
3. Opcja pozycyjne: wiadomo.
4. Opcja światła mijania: tylne światła auta aktywne.
[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 19:34 ]
jarry pisze:szkoda że nie spojrzałem u ciebie jak ta nawigacja w schowku się sprawdza
może bym się skusił...
- Załączniki
-
- Montaż świateł do jazdy dziennej
- montaz-cz.jpg (25.98 KiB) Przejrzano 530 razy
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz cze 03, 2012 17:53
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: internet
ten bezpiecznik 10A od czego jest ?cheles pisze:...QQRYDZA pisze:cheles wszystko superale popraw blachy bo napis "tragedyja "
3. Podłączenie do skrzynki bezpieczników - kabel czerwony pod bezpiecznik 10A
Obrazek
[ Komentarz dodany przez: Turanek: Nie Cze 03, 2012 20:42 ]
Tniemy cytaty
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2012 20:41 przez wiceg, łącznie zmieniany 1 raz.
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Mycie, czyszczenie, woskowanie
Biorąc za przykład auto Mutiego w piątek na wsi zabrałem się za karoserię mojego Turanka.
Umyłem samochód szamponem, spłukałem, nałożyłem środek do usuwania smoły tylko dolne partie karoserii i cały tył, poczekałem kilka minut i wytarłem.
Polecam ten środek, wystarczy przetrzeć i kropki po asfalcie, inne jak soki z drzew schodzą idealnie.
W międzyczasie użyłem środek do czyszczenia felg. Dla tych co mają alufelgi podobne do moich tzw szprychowe, polecam wąską szczotkę lub szmatę do czyszczenia.
Spłukałem i ponownie umyłem samochód szamponem. Wytarłem ręcznikiem z microfibrą, jeżeli macie Auchan gdzieś po drodze to w dziale moto jest do kupienia za jakieś 18 PLN.
Użyłem Paint renovator na cały lakier (środek do odnowienia lakieru) - uwaga szybko wysycha, mleczko o gęstej konsystencji, polecam nakładać małymi partami na lakier.
Ponownie umyłem samochód szamponem, następnie ponowne spłukanie i wytarcie microfibrą.
Po tym zabiegu użyłem super resin polish (pasta polerska), łatwo sie naklada i wyciera, konsystencja rozcieńczonego mleczka, jednak potrzebuje troche czasu, żeby dobrze wyschnać, spokojnie mozna nalozyc go na cale auto. Po tych zabiegach nałożyłem wosk.
Jeżeli plastiki się ubrudzą polecam środek do plastików Plak. Wystarczy psiknąć na sciereczkę i przetrzeć.
Całość została wykonana kosmetykami autoglym.
Efekt możecie ocenić:
P.S a po tych zabiegach, nie wierzyć pogodynce, która w piątek zapowiadała burze nad Wawą dopiero o 18.00, a wracałem o 16.00 w deszcz.
Wieczorne spłukanie na myjce i efekt idealny.
Szyby: Po umyciu szyb płynem do szyb, jeszcze raz czysciłem pastą polerską do szyb. Idealnie likwiduje zaschnięte zacieki na szybie, zwykły płyn do szyb, tak sobie nie poradzi, ale to już w sobotę.
Umyłem samochód szamponem, spłukałem, nałożyłem środek do usuwania smoły tylko dolne partie karoserii i cały tył, poczekałem kilka minut i wytarłem.
Polecam ten środek, wystarczy przetrzeć i kropki po asfalcie, inne jak soki z drzew schodzą idealnie.
W międzyczasie użyłem środek do czyszczenia felg. Dla tych co mają alufelgi podobne do moich tzw szprychowe, polecam wąską szczotkę lub szmatę do czyszczenia.
Spłukałem i ponownie umyłem samochód szamponem. Wytarłem ręcznikiem z microfibrą, jeżeli macie Auchan gdzieś po drodze to w dziale moto jest do kupienia za jakieś 18 PLN.
Użyłem Paint renovator na cały lakier (środek do odnowienia lakieru) - uwaga szybko wysycha, mleczko o gęstej konsystencji, polecam nakładać małymi partami na lakier.
Ponownie umyłem samochód szamponem, następnie ponowne spłukanie i wytarcie microfibrą.
Po tym zabiegu użyłem super resin polish (pasta polerska), łatwo sie naklada i wyciera, konsystencja rozcieńczonego mleczka, jednak potrzebuje troche czasu, żeby dobrze wyschnać, spokojnie mozna nalozyc go na cale auto. Po tych zabiegach nałożyłem wosk.
Jeżeli plastiki się ubrudzą polecam środek do plastików Plak. Wystarczy psiknąć na sciereczkę i przetrzeć.
Całość została wykonana kosmetykami autoglym.
Efekt możecie ocenić:



P.S a po tych zabiegach, nie wierzyć pogodynce, która w piątek zapowiadała burze nad Wawą dopiero o 18.00, a wracałem o 16.00 w deszcz.

Szyby: Po umyciu szyb płynem do szyb, jeszcze raz czysciłem pastą polerską do szyb. Idealnie likwiduje zaschnięte zacieki na szybie, zwykły płyn do szyb, tak sobie nie poradzi, ale to już w sobotę.
Ostatnio zmieniony ndz cze 03, 2012 20:45 przez cheles, łącznie zmieniany 2 razy.