QQRYDZA pisze:cheles wszystko super

ale popraw blachy bo napis "tragedyja "
Wiem używałem picasy jeszcze mnie czeka obróbka zdjęć przed stadionem to poprawię.
Wiadomość dla Jarrego i QQ - zaczynam podchody na sesję fotograficzną pod Pałacem
Trochę uwag co do montażu LED DRL.
1. Jeżeli po podłączeniu LEDY się "żarzą"/"mrugają" wraz z włączonymi światłami mijania to znaczy, że walniety jest przekaźnik - od razu proponuję wymienić.
2. Przy włączonej funkcji świateł w trybie skandynawskim - Ledy będą się świecić z światłami mijania. Jednym się podoba innym nie. Zastanawiałem się nad tym, ale dzięki Rauko wyłączyłem funkcję skandynawską.
3. Przy wyłączonej funkcji świateł w trybie skandynawskim - ledy działają jako dzienne przez czujnik zmierzchu przełączą się światła na mijania i zgasną ledą - pamiętaj o funkcji auto.
4. W trybie północna ameryka tylne światła nie powinny się zapalać przy ustawionej funkcji 0 brak oświetlenia.
Fotki dołączyłem. Polecam elektryka co mi zakładał światełka - w razie co namiary mam pisać na PW.
Przepisy dotyczące świateł dziennych:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.
Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:
•Symetrycznie względem osi pojazdu.
•Na równej wysokości.
•W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm.
•Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm.
•Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego.
•Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu).
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Manual w wersji obrazkowej do zamontowania świateł do jazdy dziennej. LED DRL
Co potrzebujecie:
1. Taśma izolacyjna.
2. Lutownica.
3. Piłka do przycięcia plastiku w zderzaku.
4. Wiertarka akumulatorowa.
Po kupnie światełek (jest ich sporo) ale nie polecam najtańszych i ich montażu poniżej w trzech krokach schemat podłączenia. Wybór miejsca zależy od Was - pamiętajcie, że nie ma dowolności montaż świateł do jazdy dziennej określają stosowne przepisy - jak znajdę to uzupełnię.
1. Podłączenie masy kabel czarny.
2. Podłączenie do świateł pozycyjnych - kabel żółty.
3. Podłączenie do skrzynki bezpieczników - kabel czerwony pod bezpiecznik 10A
4. Założenie przekaźnika.
I na koniec opis funkcji:
Przy założeniu, że nie macie aktywnej funkcji skandynawskiej i czujnik zmierzchu:
1. Opcja O: świecą się tylko Ledy tylne oświetlenie nie święci się - funkcja północna ameryka
2. Opcja auto: W zależności od uaktywnienia się funkcji zmierzchu ledy automatycznie się przełączają na światła mijania i odwrotnie. Przy włączonej funkcji świateł mijania podświetli się kokpit.
3. Opcja pozycyjne: wiadomo.
4. Opcja światła mijania: tylne światła auta aktywne.
[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 19:34 ]
jarry pisze:szkoda że nie spojrzałem u ciebie jak ta nawigacja w schowku się sprawdza
może bym się skusił...