Drgania kierownicy przy prędkości 80-100 km/h

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Witam odświeżę temat. Mam podobny scenariusz. Na zimnym silniku na postoju jak odpalam to całą budą tak zatrzęsie że mało z fotela nie spadnę i ciągłe wibracje. Ruszam na wstecznym to cała buda pracuję. No i jak już sobie jadę to delikatne wibracje na kierownicy, ale jak dochodzi do obrotów 1600-2100 to wibracje są bardziej odczuwalne i o wiele mocniejsze. Przy rozgrzanym silniku podczas odpalania ta sama sytuacja całą budą zatrzęsie i przy każdym postoju na światłach drgania całej budy i kierownicy. Dodam tylko że podczas puszczania i dodawania gazu jest stuknięcie ,szarpnięcie jakby któraś poduszka była zerwana. Podczas przyspieszania lewarek zmiany biegów drga.
Koła wyważane trzykrotnie bez efektu, felgi proste, na szarpakach sprawdzany dwukrotnie wszystko jak należy, przegub wewnętrzny w stanie dobrym brak luzów, półośki sprawdzane brak luzów, poduszki sprawdzane w stanie dobrym oprócz jednej (niby delikatnie naderwana ale nadaje się do dalszej eksploatacji), błędów brak, wtryski w dobrej kondycji. 6 różnych warsztatów,wszyscy sprawdzają i twierdzą że wibracje są ale nikt nie wie o co chodzi i co może być powodem, a mnie już krew zalewa od tych drgań kierownicy i wibracji na postoju. Macie jakieś pomysły??? bo wymieniać wszystko po kolei to za duże koszta.
Awatar użytkownika
Matys
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: czw maja 17, 2012 08:25
Auto:: 1T3 1.6 TDI, DSG 2011
Imię:: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz/Münsingen
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Matys »

Szarpak dobra maszyna ale czasem zawodzi, ja zawsze dodatkowo wchodze z lomikiem pod auto i kazda poduszke naciagam po kolei, wiele razy wyszlo na jaw to czego szarpak nie pokazal. U Ciebie objawy jak zerwana poduszka.
Teraz jest - VW Touran 1.6 tdi, 105 KM, DSG (1T3)
Był VW Touran 1.9 tdi, 105 KM, DSG (1T1)
Awatar użytkownika
bzyk.26
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 19:51
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kraków/Bieszczady

Post autor: bzyk.26 »

A jak tam z kondycją dwumasy ? być może już czas na wymianę do tego dochodzi naderwana poduszka i są takie objawy ?
Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

a poducha pod skrzynia (tzw wozek tak chyba sie to nazywa)?? ja mialem takie cos i po wymianie ok
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

No to powiem tak, dwumasę, bo takie było podejrzenie tych wibracji wymieniałem dwukrotnie. Pierwsza wymieniona na Luka była jakaś dziwna( ciężko pracował pedał sprzęgła i buda prawie w kosmos nie odleciała),więc wymienił mi na drugą z Sachsa, lepiej wszystko pracuje,ale jak wibracje były tak są i to mocniejsze. Ręce mi opadają bo odwiedziłem kolejnego mechanika i twierdzi że oglądał wszystko i dla niego wszystko jest w porządku.
Ja też postawiłbym na poduszki, ale nie chcę wydać kolejnych kilku setek bo żaden ze mnie znawca, no i efektu nie będzie. A męczę się z tym już przeszło pół roku a jak dalej tak pójdzie to pomyśle o sprzedaży. Trzymam go jeszcze tylko z powodu przebiegu (80tyś), bo z takim małym przebiegiem kupić coś nowszego to chyba nie realne.
Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

wjedz na kanal zdejmij plyte pod silnikiem i niech ktos ruszy kawalek do przodu i tylu bedziesz widzial czy poduszka jest cala czy peknieta (zalana jest w aluminiowym stelazu. ja tak to sprawdzilem).

a powiedz jak wydlada praca lewarka od biegow?? czy przy np. jezdzie na 3 biegu i obrotach ok 2tys puscisz gaz to "rzuca" skrzynia i galka??
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

czuć na każdym biegu przy puszczeniu lub dodaniu gazu szarpnięcie, stuknięcie, a lewarek przesuwa się, może nie znacznie ale daje wrażenie jakby skrzynia pracowała przód-tył. Podczas przyśpieszania lewarek drga, wibruje czego wcześniej nie miałem.
Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

no to jest to co pisze . wjedz jeszcze na kanal i z dolu zobacz czy po zdjeciu pokrywy silnika guma pod skrzyna jest peknieta(bedzie napewno) to bedziesz mial do wymiany ten tzw wozek. ja swoj kupilem za 120zl uzywka w dobrym stanie. i jest ok.
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

sianko86 pisze:to bedziesz mial do wymiany ten tzw wozek
Wózka (lub tkz sanek, kołyski ) nie trzeba całego kupować... Są tam dwie tulejki bardzo podobne do siebie, aczkolwiek maja inne numery... to trzeba wymienić
Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

jeżu, ile kosztuje wymiana tych tuleji?? i czy po wymianie tych tuleji czy wozka trzeba tez ustawiac od nowa geometrie??
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

jeżu a mógłbyś zapodać cenę tych tulejek i czy aby na pewno to te elementy powodują przeze mnie opisane usterki. Bo jak wspomniałem kilku mechaników oglądało już poduszki i nikt nie miał żadnych zastrzeżeń. Jeden stwierdził że może to być półoś lub przegub wewnętrzny, ale nikt nie wspomniał o sankach czy tulejach w owym elemencie. Ale czy na postoju też powodowało by to takie wibrację (buda,kierownica,drążek) czy to już raczej inna bajka ? Wiem że ciężko trafić co do takich objawów, ale jeszcze ciężej wydaje się pieniądze :/ a efektu zero :cry: .
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

robertb1974 pisze:jeżu a mógłbyś zapodać cenę tych tulejek
Jutro zapodam ceny...
rysunek poglądowy poz.2 i 3

Obrazek
robertb1974 pisze: i czy aby na pewno to te elementy powodują przeze mnie opisane usterki
tego nie wiem czy wymiana pomoże...
sianko86 pisze:eżu, ile kosztuje wymiana tych tuleji?? i czy po wymianie tych tuleji czy wozka trzeba tez ustawiac od nowa geometrie??
Raczej nie ale ceny za wymianę nie znam....

Edit Takie tulejki np z Lemfordera są po 69 i 74zł do kołyski

Warto jeszcze sprawdzić element o ozn na rysunku 27!!
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Czyli te dwie tuleje i lizak. Bo tak w sumie też myślałem o tym i dodatkowo za jednym zamachem wymienić poduchę silnika i skrzyni, tylko czy po 80tyś przebiegu to możliwe aby te elementy popadały i dawały taki efekt ??? Teraz dodatkowo mam efekty dźwiękowe podczas jazdy, jakieś dudnienie które wydobywa się albo z komory silnika albo z tyłu samochodu (ciężko mi to zlokalizować jadąc samemu ), no i głuche stukanie (tylko od strony pasażera) przy powolnym przejechaniu przez próg zwalniający.
Mam pytanie , czy jest ktoś z mojego rejonu, ktoś kto borykał się z podobnym problemem i mógłby coś powiedzieć po przejechaniu się moim sympatycznym pojazdem ???
Jak pomyśle że za dwa tygodnie będę musiał jechać tyle kilometrów z takimi objawami :cry: to spędzę ten urlop :brawa: na masażach relaksacyjnych i dużej ilości alkoholu :piwo:

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 22:26 ]
wrzucę nagranie z dźwiękiem(jakość dźwięku nie najlepsza) które może być przyczyną owych drgań (uszkodzona poduszka) Trzeba się wsłuchać bo oprócz silnika słychać dudnienie, huczenie czy coś w tym stylu :/ proszę o opinie.

http://www.youtube.com/watch?v=N0NlAPfw ... e=youtu.be

[ Dodano: Czw Lip 26, 2012 19:31 ]
Nikt nie miał podobnej usterki, no nic dalej będę musiał szukać jakiegoś fachowca- :hahaha:

[ Dodano: Czw Lip 26, 2012 21:25 ]
Panowie mam właśnie taki dźwięk jak jadę, posłuchajcie i dajcie jakieś wskazówki

http://www.youtube.com/watch?v=rhRHdSoPk6o
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Podłącze się pod ten temat by nie zaśmiecać (trochę podobny )

U mnie występują stuki - tylko przy przyśpieszaniu .

Kiedy dodaje się gazu ( nawet przy niedużej prędkości 40 -50 km/h) słychać głuche rytmiczne stukania . takie ''klap , klap ,klap '' . Nie metaliczne .

Tylko w czasie dodawania gazu . Z chwilą zdjęcia nogi z gazu od razu ustępuje . Drgań kierownicy nie ma . Ostatnio był na przeglądzie mechanik wymieniał tuleje wachacza i inne . Ale tego nie potrafił zdiagnozować

Jakieś sugestie ??
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Maciej_F, jak rytmiczne to może przegub strzela? :roll: Nie nasila się przy skręcaniu?
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ