
Wcale taki brudny nie był jak na zdjęciach co przedstawił jeżu (rok temu wymieniana była klapa gasząca więc fachowcy pewnie wtedy czyścili).
Teraz pytanie jak zweryfikować ten zawór w warunkach domowych ?
Nacisnąłem na zawór zamykający rurę z chłodnicy spalin i trzeba do tego użyć sporej siły wygląda na to jakby sprężyna przy membranie była bardzo twarda, (czy tak ma być? czy jest tam aż takie ciśnienie aby otworzyć ten zawór). Sam zawór pod wspomnianym naciskiem chodzi płynnie. Mam jeszcze czas do czwartku bo zamówiłem oryginalny oring pomiędzy EGR a kolektorem ssącym (bo widzę, że fachowcy chyba jej nie wymieniali tylko dodatkowo uszczelnili jakimś czarnym chyba silikonem) i uszczelkę pomiędzy EGR a rurą z chłodnicy spalin. Rozumiem, że jak dam nowy oring nie będę musiał dodatkowo uszczelniać tak jak to było wcześniej zrobione.
Jak sprawdzić membranę czy sprawna?
Porada dla tych co mają problem z tą długą śrubą:
trzeba zdjąć tą grubą rurę co wchodzi z dołu do klapy gaszącej obniżyć ją aby powstała 2cm luka i w tej luce operowąć kluczem z grzechotką aby ją zluźnić a potem już idzie palcami.