Strona 3 z 6
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 23, 2014 14:13
autor: Muti
W obydwu przypadkach od tego trzeba zacząć
NzTT
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 23, 2014 14:29
autor: papols4

juz odpiety.. czekam na efekt...
-- Cz paź 23, 2014 16:58 --
No i swietnie... bo teraz po wlaczeniu aku zapala sie kontrolka od trakcji i nie moge jej wylaczyc a co smieszne nie ma nic na kompie ... czysto...
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 23, 2014 17:23
autor: Muti
Przyjedz się kawałek. Skrec do oporu w jedna stronę i w druga.
NzTT
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw paź 23, 2014 17:47
autor: papols4
Dokladnie tak zrobilem... gra i bucy... dzieki...
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt sty 06, 2015 13:23
autor: kredzik63
Podłączam się do tematu. Mam problem ze wspomaganiem raz jest raz niema. Niezależne jest to od sytuacji nieraz piszczy od razu po odpaleniu nieraz w trakcie jazdy wyłączy.Zrobiłem skan VCDS komunikacja jest wywala 2 błędy. Walczę z tym już trochę ale może pomożecie.
Tuesday,01,October,2013,21:09:40:40973
VCDS Version: Release 12.12.0
Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb
Control Module Part Number: 5N1 909 144 L HW: 5N1 909 148 G
Component and/or Version: J500__APA-BS KL.292 0802
Software Coding: 0000002
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 3B75D16E7AC5ADC6811-806E
2 Faults Found:
00003 - Control Module
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 13
Mileage: 58319 km
Time Indication: 0
Date: 2025.14.24
Time: 18:45:29
Freeze Frame:
Term 15 Off
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 12.0
Voltage: 12.40 V
00566 - Steering Assistance Operation
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 14
Mileage: 58345 km
Time Indication: 0
Date: 2025.14.25
Time: 12:15:10
Freeze Frame:
Term 15 On
RPM: 1316 /min
Speed: 43.0 km/h
(no units): 10.0
Voltage: 14.30 V
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt sty 06, 2015 13:54
autor: dexter23pl
znajomy nie dawno miał podobne błędy i okazało się że kable miał pogryzione do maglownicy hehe.
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt sty 06, 2015 14:26
autor: kredzik63
dzięki czyli najprościej będzie wypiąć wtyczkę i cała wiązka do maglownicy do przejrzenia.dzięki za odp
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt sty 06, 2015 14:34
autor: Muti
Tak
NzTT
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: pn lut 02, 2015 22:58
autor: kredzik63
Witam ponownie szanowne grono u mnie też się potwierdziło padł sterownik.Wiecie może czy ktoś naprawia może w Polsce kogo możecie polecić bo magiel jak nowy a nie uśmiecha mi się 1500zł wydawać. z góry dzięki
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw maja 19, 2016 19:35
autor: damian83
wspomaganie nie działa,do wymiany przekładnia o numerach 1K1909143 J
problem polega na tym że nigdzie nie można dostać o tych samych numerach. Niech ktoś mi powie czy można założyć uzywaną o innych numerach.
jak wygląda sprawa zakupu nowej czy też będzie problem z dopasowaniem.
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: czw maja 19, 2016 21:43
autor: yox
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: sob cze 04, 2016 21:13
autor: GiN
Robertaku pisze:Witam
Wspomaganie zostało naprawione, samochód odebrałem wczoraj, ale od początku.
Samochód VW Touran 1.9 AVQ wspomaganie I generacji, w tym miejscu podziękowania dla tybur007 i jego opisu wspomagania a także wymiany samego silnika oraz opis silnika I generacji.
Czytając wszystkie posty dotyczące problemów ze wspomaganiem ewentualnymi kosztami oraz możliwościami wymiany/podmiany I generacji na II generację oraz po rozmowie ze swoim mechanikiem podjąłem decyzje o zakupie używanej całej maglownicy łącznie z silnikiem wspomagania. Zakupiłem maglownicę II generacji z wiadomego portalu aukcyjnego o nr 1K1 909 144 E rok 2005, tutaj dodam, że każda maglownica II generacji o nr pomiędzy 1K1 909 144 E-M będzie pasować (różnica polega na możliwościach adaptacyjnych w sterowniku 44, tu ma znaczenie literka oraz rok).
Najważniejsza rzecz to kupować maglownicę z całym okablowaniem co ułatwia dostosowanie jej do samochodu gdzie była I generacja. Tutaj mechanik dokonuje podmiany wtyczek w celu podłączenia jej do mojego samochodu (wyjaśniam, że wszystko będzie działało ponieważ wiązka jest taka sama różnica polega na rodzaju wtyczek pomiędzy I i II generacją).
Po skręceniu wszystkiego i odebraniu samochodu dokonałem jeszcze adaptacji siły wspomagania, ponieważ kierownica troszkę ciężko chodziła (sterownik 44, adaptacje 10, kanał 01 – ustawienie było na 0 ja ustawiłem na poziomie 9, możliwa adaptacja u mnie to skala 0-15).
Teraz koszty jakie poniosłem: wspomaganie 500zł + robocizna 200zł + zbieżność 50zł =750zł
Koszt oczywiście większy niż w przypadku kupienia samego silnika, jednak wydaje mi się, że warto dołożyć 200zł ponieważ mogą wystąpić problemy z dostosowaniem samego silnika wspomagania, tutaj wskazuję na problemy jakie ma tybur007 (byle jak najszybciej znalazł rozwiązanie).
Pozdrawiam
Jeśli ma ktoś pytania pisać postaram się pomóc.
Witaj,
Czy zwiększenie siły wspomagania może wpłynąć na trwałość przekładni? U mnie dość ciężko wspomagania pracuje.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: ndz cze 05, 2016 09:39
autor: Muti
Nie powinno.
NzTT
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt cze 28, 2016 15:10
autor: Reoffender
Witam,
Przebrnąłem przez wszystkie posty związane ze sterownikiem silnika wspomagania 1K1909143L, wiem, że można go wymienić wraz z całą przekładnią na 1K1909144l, mam pytanie, czy znacie może mechanika w Poznaniu lub okolicach, który jest w stanie wymienić tę przekładnię?
Dzwoniłem już do kilku zakładów i nigdzie tego nie chcą robić
Pomocy, trzeci miesiąc się męczę bez wspomagania!
Dzięki!
Re: Poważny problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt cze 28, 2016 17:21
autor: Letis
Pewnie masz turka z poczatku produkcji. Smialo zakladaj magiel 2 generacji tylko bierz z wiazka. Ja u siebie zmienialem niedawno i dostalem bez problemu
Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka