Akumulatory w Waszych autkach. Jaka pojemność, moc itd?

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

badałem tylko miernikiem na rozruszniku... ale dzis podjade do sklepu i niech mi zmierzą przyrządem...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Dodi pisze:
Mryganie świateł, przy rozruchu czy podczas pracy, bo to zasadnicza róznica.
oczywiście podczas pracy... dzis rozłaczyłem kostke od alternatowa ale to nic nie dalo... wraz swiatła mrygały...

JEŻU po nocy mam 12.4V wiec nie jest źle, podczas rozruchu łapie 9.6V...
Zrób odwrotnie własnie. Odłacz akku na pracujacym silniku, przez jak dobry alternator to bez akku bedzie chodizł.
Mozesz sprawdzic w blokach pomiarowych - jest taka opcja monitorowania na wykresie, pracy ładowania alternatora. ja bym regulator obstawiła, albo sterowanie alternatorem. Odłaczaj akku jak zapalisz i zobacz.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

spacewalker pisze:Odłacz akku na pracujacym silniku,
:shock: :shock: :shock:
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

A co, przeciez alternator 190A daje .... malo? i tak w czasie pracy alternator zasla wszysto, akku jest doladowywane tylko.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

takiego testu chyba nie zrobie swojemu ECU ;) :P
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

A co ECU ma do tego? Przeciez własnie ECU bada obciązenie z alternatora i podnosi obroty silnika po o to tylko by alternator dawał więcej. Nie spotkałes się chyba z uszkodzonym kablem sygnałowym z alternatora jak silniki wariuja na obrotach bo ECU nie wie jak alternator ładuje.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

właśnie wczoraj jak odpiąłem tą kostkę od alternatora, to oczywiście nie miałem kontrolki ładowania, ale zauważyłem tez ze obroty silnika sie minimalnie ale zauwazalnie podniosły...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Bo ECU nie widzi obciązenia i sztucznie podnosi obroty, To duzo nie trzeba. Nie komplikuj sobie i odłacz akku i zobacz. Bo kupisz nową baterkę i bedzie problem nadal.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

spacewalker pisze:Bo kupisz nową baterkę i bedzie problem nadal.
ja wcale nie uwazam ze Aku mam zły...bo co ma mryganie swiateł do złego Aku? tylko mam cos w elektryce nie tak... myslałem ze moze regulator ale ładuje ładnie, chyba ze jakos inaczej jest uszkodzony...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Alternator jest 3 fazowy, choc byly i 6 fazowe. Regulator tez moze byc skopany, ale pod warunkiem ze fizycznie alternator jest dobry. Jak masz przebicie albo niewydolnośc z jednej fazy to jak chcesz ustabilizowac napiecie na wyjsciu ? Akku to tylko do rozruchu jest i jak Ci padnie alternator to wtedy wyłaczasz Clime, radio, lampy ....co się da i jedziesz. Spotkalem takich polaków na promie w Livorno, padł im alternator w Austri, i do Wloch na samym akku dojechali. Zgasili i juz nie odpalili ;) 8h jechali bez świateł, radia, climy, nic, wszystko powyłaczane, by tylko dojechac na prom na czas.

Powiem Ci jeszcze apropo alaternatora. Miałem bardzo podobny przypadek w Touaregu. A tam 2 akku przeciez i to 110Ah . Jak auto dostało w dupę to przygasały bardzo lampki w środku, voltomierz pokazywał spadek nawet mniej niz 1V. Kupiłem drugi alternator - nowy 4tys, robi to Delphi i jest chłodzony płynem. Kupiłem drugi - nie nowy, ale Hitachi, 3 tyg , to samo. Kupiłem regulatorm, a zeby to wymienic to kolektory dolotowe do zdjęcia 2 EGRy-, prawie cała góra do rozebrania dramat jednym słowem, regulator wymieniony, 2 dni, to samo. Dałem alternator na sprawdzenie, jedna faza miała przebicie. Kupiłem w końcu od Transportera alternator 190A, bo org miał 210A. Kupiłem 190A ale zwykły najzwyklejszy, dałem do obtoczenia, wytoczyli obudowe starego, wsadziłem nowy alternator w stara obudowe - bo mocowania itp uwierz mi roboty w pyte, obspawałem, pofrezowałem spawy by bylo na tip top. Po zrobieniu 4 mies juz jeżdze i zadnego problemu. Voltomierz ani drgnie, a latwo to sprawdzic bo daje clime na max-a, radio, światła właczam wszystkie, lampki w środku - jest ich az 12 czy 14 .... więc ma co ciagnąc.... i buta. Swieci wszystko ładnie i nie mryga. o to chodzilo, ale doga do tego była długa.
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

Ja wybieram się w czwartek po takie samo akku jak Muti ale zastanawiam sie też nad BOSCH
i nad jednym jescze czy 78Ah doladuje alternator.
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
Awatar użytkownika
borge
Przeglądacz
Posty: 113
Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
Auto:: Nissan X-Trail
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lodz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: borge »

Gregor pisze: czy 78Ah doladuje alternator.
doladuje
po wejsciu na strone http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp
mozesz przeczytac ze aku dedykowanymi dla Twojego auta sa te z pojemnosciami 74 i 100Ah
a ich prad rozruchowy to odpowiednio 680 i 830Ah, przy czym ten drugi zaleca sie do aut z duza iloscia
odbiornikow elektrycznych
jesli bedziesz chcial kupic ten drugi, musisz tylko sprawdzic czy aku wejdzie Ci na podstawe i nie trzeba bedzie
zostawic go ze zdemontowana obudowa (skrzynka) z tworzywa, bo jego gabaryty sa wieksze

pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

borge pisze:100Ah
Spróbuj to zmieścić w Touranie... I to są właśnie skutki dobierania akumulatorów wg "katalogu" a tu niestety nie wejdzie...
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Dziwne jest to ze Nowa Skoda Octawia ma 100Ah bo jest w Etce podstawa do tego. Akku więskze o prawie 10cm , do Tourana nie ma takiej płyty by to wsadzic, a mogli by zrobic ...oj mogli.
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

ja mam też dobry akumulator :>
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
ODPOWIEDZ