Akumulatory w Waszych autkach. Jaka pojemność, moc itd?
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Zrób odwrotnie własnie. Odłacz akku na pracujacym silniku, przez jak dobry alternator to bez akku bedzie chodizł.Dodi pisze:oczywiście podczas pracy... dzis rozłaczyłem kostke od alternatowa ale to nic nie dalo... wraz swiatła mrygały...Mryganie świateł, przy rozruchu czy podczas pracy, bo to zasadnicza róznica.
JEŻU po nocy mam 12.4V wiec nie jest źle, podczas rozruchu łapie 9.6V...
Mozesz sprawdzic w blokach pomiarowych - jest taka opcja monitorowania na wykresie, pracy ładowania alternatora. ja bym regulator obstawiła, albo sterowanie alternatorem. Odłaczaj akku jak zapalisz i zobacz.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Alternator jest 3 fazowy, choc byly i 6 fazowe. Regulator tez moze byc skopany, ale pod warunkiem ze fizycznie alternator jest dobry. Jak masz przebicie albo niewydolnośc z jednej fazy to jak chcesz ustabilizowac napiecie na wyjsciu ? Akku to tylko do rozruchu jest i jak Ci padnie alternator to wtedy wyłaczasz Clime, radio, lampy ....co się da i jedziesz. Spotkalem takich polaków na promie w Livorno, padł im alternator w Austri, i do Wloch na samym akku dojechali. Zgasili i juz nie odpalili
8h jechali bez świateł, radia, climy, nic, wszystko powyłaczane, by tylko dojechac na prom na czas.
Powiem Ci jeszcze apropo alaternatora. Miałem bardzo podobny przypadek w Touaregu. A tam 2 akku przeciez i to 110Ah . Jak auto dostało w dupę to przygasały bardzo lampki w środku, voltomierz pokazywał spadek nawet mniej niz 1V. Kupiłem drugi alternator - nowy 4tys, robi to Delphi i jest chłodzony płynem. Kupiłem drugi - nie nowy, ale Hitachi, 3 tyg , to samo. Kupiłem regulatorm, a zeby to wymienic to kolektory dolotowe do zdjęcia 2 EGRy-, prawie cała góra do rozebrania dramat jednym słowem, regulator wymieniony, 2 dni, to samo. Dałem alternator na sprawdzenie, jedna faza miała przebicie. Kupiłem w końcu od Transportera alternator 190A, bo org miał 210A. Kupiłem 190A ale zwykły najzwyklejszy, dałem do obtoczenia, wytoczyli obudowe starego, wsadziłem nowy alternator w stara obudowe - bo mocowania itp uwierz mi roboty w pyte, obspawałem, pofrezowałem spawy by bylo na tip top. Po zrobieniu 4 mies juz jeżdze i zadnego problemu. Voltomierz ani drgnie, a latwo to sprawdzic bo daje clime na max-a, radio, światła właczam wszystkie, lampki w środku - jest ich az 12 czy 14 .... więc ma co ciagnąc.... i buta. Swieci wszystko ładnie i nie mryga. o to chodzilo, ale doga do tego była długa.

Powiem Ci jeszcze apropo alaternatora. Miałem bardzo podobny przypadek w Touaregu. A tam 2 akku przeciez i to 110Ah . Jak auto dostało w dupę to przygasały bardzo lampki w środku, voltomierz pokazywał spadek nawet mniej niz 1V. Kupiłem drugi alternator - nowy 4tys, robi to Delphi i jest chłodzony płynem. Kupiłem drugi - nie nowy, ale Hitachi, 3 tyg , to samo. Kupiłem regulatorm, a zeby to wymienic to kolektory dolotowe do zdjęcia 2 EGRy-, prawie cała góra do rozebrania dramat jednym słowem, regulator wymieniony, 2 dni, to samo. Dałem alternator na sprawdzenie, jedna faza miała przebicie. Kupiłem w końcu od Transportera alternator 190A, bo org miał 210A. Kupiłem 190A ale zwykły najzwyklejszy, dałem do obtoczenia, wytoczyli obudowe starego, wsadziłem nowy alternator w stara obudowe - bo mocowania itp uwierz mi roboty w pyte, obspawałem, pofrezowałem spawy by bylo na tip top. Po zrobieniu 4 mies juz jeżdze i zadnego problemu. Voltomierz ani drgnie, a latwo to sprawdzic bo daje clime na max-a, radio, światła właczam wszystkie, lampki w środku - jest ich az 12 czy 14 .... więc ma co ciagnąc.... i buta. Swieci wszystko ładnie i nie mryga. o to chodzilo, ale doga do tego była długa.
- borge
- Przeglądacz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz lis 20, 2011 09:53
- Auto:: Nissan X-Trail
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Lodz
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
doladujeGregor pisze: czy 78Ah doladuje alternator.
po wejsciu na strone http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp
mozesz przeczytac ze aku dedykowanymi dla Twojego auta sa te z pojemnosciami 74 i 100Ah
a ich prad rozruchowy to odpowiednio 680 i 830Ah, przy czym ten drugi zaleca sie do aut z duza iloscia
odbiornikow elektrycznych
jesli bedziesz chcial kupic ten drugi, musisz tylko sprawdzic czy aku wejdzie Ci na podstawe i nie trzeba bedzie
zostawic go ze zdemontowana obudowa (skrzynka) z tworzywa, bo jego gabaryty sa wieksze
pozdrawiam
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy