Strona 3 z 34

: sob lis 26, 2011 09:21
autor: Dodi
badałem tylko miernikiem na rozruszniku... ale dzis podjade do sklepu i niech mi zmierzą przyrządem...

: sob lis 26, 2011 09:34
autor: spacewalker
Dodi pisze:
Mryganie świateł, przy rozruchu czy podczas pracy, bo to zasadnicza róznica.
oczywiście podczas pracy... dzis rozłaczyłem kostke od alternatowa ale to nic nie dalo... wraz swiatła mrygały...

JEŻU po nocy mam 12.4V wiec nie jest źle, podczas rozruchu łapie 9.6V...
Zrób odwrotnie własnie. Odłacz akku na pracujacym silniku, przez jak dobry alternator to bez akku bedzie chodizł.
Mozesz sprawdzic w blokach pomiarowych - jest taka opcja monitorowania na wykresie, pracy ładowania alternatora. ja bym regulator obstawiła, albo sterowanie alternatorem. Odłaczaj akku jak zapalisz i zobacz.

: sob lis 26, 2011 09:39
autor: Dodi
spacewalker pisze:Odłacz akku na pracujacym silniku,
:shock: :shock: :shock:

: sob lis 26, 2011 09:46
autor: spacewalker
A co, przeciez alternator 190A daje .... malo? i tak w czasie pracy alternator zasla wszysto, akku jest doladowywane tylko.

: sob lis 26, 2011 09:48
autor: Dodi
takiego testu chyba nie zrobie swojemu ECU ;) :P

: sob lis 26, 2011 09:50
autor: spacewalker
A co ECU ma do tego? Przeciez własnie ECU bada obciązenie z alternatora i podnosi obroty silnika po o to tylko by alternator dawał więcej. Nie spotkałes się chyba z uszkodzonym kablem sygnałowym z alternatora jak silniki wariuja na obrotach bo ECU nie wie jak alternator ładuje.

: sob lis 26, 2011 09:55
autor: Dodi
właśnie wczoraj jak odpiąłem tą kostkę od alternatora, to oczywiście nie miałem kontrolki ładowania, ale zauważyłem tez ze obroty silnika sie minimalnie ale zauwazalnie podniosły...

: sob lis 26, 2011 09:59
autor: spacewalker
Bo ECU nie widzi obciązenia i sztucznie podnosi obroty, To duzo nie trzeba. Nie komplikuj sobie i odłacz akku i zobacz. Bo kupisz nową baterkę i bedzie problem nadal.

: sob lis 26, 2011 10:01
autor: Dodi
spacewalker pisze:Bo kupisz nową baterkę i bedzie problem nadal.
ja wcale nie uwazam ze Aku mam zły...bo co ma mryganie swiateł do złego Aku? tylko mam cos w elektryce nie tak... myslałem ze moze regulator ale ładuje ładnie, chyba ze jakos inaczej jest uszkodzony...

: sob lis 26, 2011 10:06
autor: spacewalker
Alternator jest 3 fazowy, choc byly i 6 fazowe. Regulator tez moze byc skopany, ale pod warunkiem ze fizycznie alternator jest dobry. Jak masz przebicie albo niewydolnośc z jednej fazy to jak chcesz ustabilizowac napiecie na wyjsciu ? Akku to tylko do rozruchu jest i jak Ci padnie alternator to wtedy wyłaczasz Clime, radio, lampy ....co się da i jedziesz. Spotkalem takich polaków na promie w Livorno, padł im alternator w Austri, i do Wloch na samym akku dojechali. Zgasili i juz nie odpalili ;) 8h jechali bez świateł, radia, climy, nic, wszystko powyłaczane, by tylko dojechac na prom na czas.

Powiem Ci jeszcze apropo alaternatora. Miałem bardzo podobny przypadek w Touaregu. A tam 2 akku przeciez i to 110Ah . Jak auto dostało w dupę to przygasały bardzo lampki w środku, voltomierz pokazywał spadek nawet mniej niz 1V. Kupiłem drugi alternator - nowy 4tys, robi to Delphi i jest chłodzony płynem. Kupiłem drugi - nie nowy, ale Hitachi, 3 tyg , to samo. Kupiłem regulatorm, a zeby to wymienic to kolektory dolotowe do zdjęcia 2 EGRy-, prawie cała góra do rozebrania dramat jednym słowem, regulator wymieniony, 2 dni, to samo. Dałem alternator na sprawdzenie, jedna faza miała przebicie. Kupiłem w końcu od Transportera alternator 190A, bo org miał 210A. Kupiłem 190A ale zwykły najzwyklejszy, dałem do obtoczenia, wytoczyli obudowe starego, wsadziłem nowy alternator w stara obudowe - bo mocowania itp uwierz mi roboty w pyte, obspawałem, pofrezowałem spawy by bylo na tip top. Po zrobieniu 4 mies juz jeżdze i zadnego problemu. Voltomierz ani drgnie, a latwo to sprawdzic bo daje clime na max-a, radio, światła właczam wszystkie, lampki w środku - jest ich az 12 czy 14 .... więc ma co ciagnąc.... i buta. Swieci wszystko ładnie i nie mryga. o to chodzilo, ale doga do tego była długa.

: sob lis 26, 2011 13:31
autor: Gregor
Ja wybieram się w czwartek po takie samo akku jak Muti ale zastanawiam sie też nad BOSCH
i nad jednym jescze czy 78Ah doladuje alternator.

: sob lis 26, 2011 17:40
autor: borge
Gregor pisze: czy 78Ah doladuje alternator.
doladuje
po wejsciu na strone http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp
mozesz przeczytac ze aku dedykowanymi dla Twojego auta sa te z pojemnosciami 74 i 100Ah
a ich prad rozruchowy to odpowiednio 680 i 830Ah, przy czym ten drugi zaleca sie do aut z duza iloscia
odbiornikow elektrycznych
jesli bedziesz chcial kupic ten drugi, musisz tylko sprawdzic czy aku wejdzie Ci na podstawe i nie trzeba bedzie
zostawic go ze zdemontowana obudowa (skrzynka) z tworzywa, bo jego gabaryty sa wieksze

pozdrawiam

: sob lis 26, 2011 17:45
autor: jeżu
borge pisze:100Ah
Spróbuj to zmieścić w Touranie... I to są właśnie skutki dobierania akumulatorów wg "katalogu" a tu niestety nie wejdzie...

: sob lis 26, 2011 17:49
autor: spacewalker
Dziwne jest to ze Nowa Skoda Octawia ma 100Ah bo jest w Etce podstawa do tego. Akku więskze o prawie 10cm , do Tourana nie ma takiej płyty by to wsadzic, a mogli by zrobic ...oj mogli.

: sob lis 26, 2011 19:13
autor: QQRYDZA
ja mam też dobry akumulator :>