Strona 3 z 22

: ndz lip 31, 2011 12:12
autor: Rauko
Może i o Ciebie :)
Te też widziałem i są strasznie długie i proste, a co za tym idzie zamontujesz je pod sporym kontem (zmniejszy ich jasność świecenia przy patrzeniu z przodu), albo będę Ci wystawały z kratki sporo (patrząc od góry - nie wiem jak to wytłumaczyć). Moim zdaniem jeżeli chodzi o proste to max to 5 LEDowe. (8mek nawet nie przykładałem do kratki).
Lepiej znajdź jakiś sklep u siebie przed zakupem i przyłóż jak to będzie wyglądało.

: ndz lip 31, 2011 15:33
autor: Eljot
Słusznie Rauko jeszcze deko czasu do wyjazdu zostało, zdążę ze wszystkim.
:)
Szlag mnie trafia tylko na to, że w opisie piszą- TOURAN a okazuje się, że będą wystawać...
:(

jeszcze jedno pytanie:
Bodaj wszystkie maja automatyczny włącznik- wyłącznik świateł dziennych.
Czy trzeba jeszcze kodować światła? Czy wystarczy podłączyć i nie gmerać już.

: wt sie 02, 2011 06:27
autor: spacewalker
Włacznik AUTO nie jest do LED-ów . Jest ogólnie w połaczeniu z czujnikiem zmierzchu, a mozesz tak zakodowac ze po prostu bedzie a światła nie bedą się właczac / wyłaczac. Jest taka mozliwosc ale nie musi tak wcale byc. Ułatwienie, komfort...to tak

: wt sie 02, 2011 10:16
autor: Rauko
Eljot pisze: Bodaj wszystkie maja automatyczny włącznik- wyłącznik świateł dziennych.
Czy trzeba jeszcze kodować światła? Czy wystarczy podłączyć i gmerać już.
Jak mają automat, to podpinasz kable wychodzące z automatu pod + i - akumulatora i jeden kabel podłączasz przy lampie do pinu, na którym pojawia się zasilanie po uruchomieniu świateł mijania albo pozycyjnych. Nic więcej nie robisz.

: wt sie 02, 2011 12:27
autor: Eljot
Czyli wniosek dla mnie 1 sam nie będę kombinować!
Niech tym zajmie się ktoś, kto się zna na tym.
Stare przysłowie pszczół mówi:
"Wszystko można (biiiip)"
:)
Dzisiaj będę po Bydzi ujeżdżać i szukać, przymierzać.
:)

: wt sie 02, 2011 13:45
autor: Rauko
Ale montaż jest banalnie prosty (elektryczny).
Mogę Ci później napisać do którego koloru kabla musisz się podpiąć :)
Ja w zestawie miałem jakąś taką plastikową kostkę z metalowymi "nożykami" w środku, którą trzeba było zacisnąć na właściwym przewodzie i to naciężło izolację i tyle.
Montaż elektryczny zajął mi 3 minuty - dosłownie.

: śr sie 03, 2011 05:54
autor: Eljot
Manualnie jestem do ..... nie chcę niechcący rozciąć pół zderzaka. Kumpel już mi obiecał.
Dzięki Rauko.
:)
Znalazłem wczoraj z 3 LEDami polskiej produkcji za 200 zł.
Świecą bardzo ładnie.
Dzisiaj kupuję.
:)

: śr sie 03, 2011 21:22
autor: Eljot
Kupiłem 200 zł.
na Allegro znalazłem takie 2
za 95 zł. szt.
za 135 zł. szt.
oczywiście plus koszt przesyłki.
Świecą BARDZO jasno.
W Piątek montaż.
:)
Ps.
Znalazłem jeszcze opis:

DIODOWA LAMPA JAZDY DZIENNEJ FT-30
LAMPA W SYSTEMIE STANDBY
LAMPA Z HOMOLOGACJĄ!
E9 00-RL 8037
12-36V
3,7W
Lampa FT-030 wykonana jest w oparciu o zastosowanie elektroluminescencyjnych źródeł światła diody LED, dzięki czemu udało się osiągnąć wysoką energooszczędność z zachowaniem parametrów świetlnych przez okres nawet do 100.000 h pracy. Lampa dzięki zastosowanym układom zasilającym spełnia wszystkie przepisy prawne zawarte w ECE-R87.
intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 cd,
minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm2,
automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu,
włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi,
automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania.
Typ: lampa jazdy dziennej,
Światło: białe LED,
Zasilanie: 12V, 24V,
Zastosowanie: lampa do jazdy dziennej,
Funkcja lampy: światło dzienne,
Standard LED: 3 DIODY,

PRZEWÓD 3,5M

Informacje nt. podłączenia lampy DRL

Wykonanie prawidłowego podłączenia elektrycznego lampy DRL zapewni komfort jej użytkownikowi, a również oszczędzi czas i pieniądze przeznaczone na montaż dodatkoweych włączników itp. Lampa DRL została wyposażona w długi przewód zasilający, który umożliwia połączenie z instalacją elektryczną pojazdu bezpośrednio w skrzynce bezpieczników. Dzięki temu możemy wykorzystać już istniejące zabezpieczenia elektryczne pojazdu.

Kolor biały: masa pojazdu
Kolor czerwony: zasilanie lampy DRL, po ustawieniu kluczyka w pozycji: ZAPŁON, pojawia się na nim napięcie (+12V - +36V). Następuje włączenie lampy DRL
Kolor czarny: Przewód sterujący, podłączony do obwodu oświetlenia pozycyjnego pojazdu (+12V - +36V, następuje wyłączenie lampy DRL)

: śr sie 03, 2011 21:32
autor: jeżu
To lux. Zakładaj i zapodaj fotki dla potomnych...

: śr sie 03, 2011 22:09
autor: Eljot
Piątek sobota wylądują na forum.
:)
Zastanawiam się jeszcze gdzie wbić.
Od środka, czy deko dalej...

Obrazek

: śr sie 03, 2011 22:11
autor: LYJO
Ja założyłem u siebie"od środka" i w dolnej kratce :)

: śr sie 03, 2011 22:28
autor: Eljot
Dolna mi się wydaje, że może być bardziej zimą narażona...

: śr sie 03, 2011 22:31
autor: LYJO
czy góra czy dół to tak naprawde wszystko jedno
no chyba że w Bydgoszczy nie odśnieżają :mrgreen:
mnie u góry jakos tak nie pasowały wizualnie

: śr sie 03, 2011 23:43
autor: Eljot
Stanowczo Bydzia nie jest miejscem gdzie "zima nie zaskakuje służb" mam tylko przykre doświadczenia z mk3 i zaspami przy parkingach.
Hokej non stop doczepiałem i blendę zdarzało mi się 2 razy (całe szczęście) w zaspie zauważyć, że się wypięła.
Pewnie jeszcze i tak się skończy na dyspucie z kumplem jak będziemy zakładać.
:)

: czw sie 04, 2011 00:27
autor: Rauko
Bez automatu?
Masz już jakiś pomysł jak zrobić, żeby się zapalały i gasły kiedy trzeba?
Mam nadzieję, że nie będą Ci przeciekać, bo ostatnio widziałem Astrę (widać po samochodzie, że koleś oszczędza na samochodzie), i z 4 albo 5 diód w jedenej z lamp DRL, świeciła się jedna ;)