Strona 3 z 72
: wt maja 17, 2011 13:32
autor: spacewalker
Pogorszyły??...... od lat wiem ze były złe, to miały by byc jeszcze gorsze ?
: wt maja 17, 2011 14:53
autor: admin
No to nawet nie wiedziałem, że mają aż tak złą opinię

: wt maja 17, 2011 16:54
autor: spacewalker
Kiedys miałem okazje rozłupac filtrona, i co .... papieru polowe mniej i nie był nawet zklejony, tylko wcisniety w obudowe. Lucas czy Kneght zbitty papierem ze wyjąc się nie dalo, nawet jak był brudny. Od tamtej pory nie kupuje filtronów i mam spokój. Nie wnikam dla kogo robia, jakos dla VW to Bosch robi filtr nikt inny, no chyba ze Filtron robi dla Boscha, w co wątpie. Pozdrawiam tych co to chcą zaoszczędzic 20zł raz na 6 mies, czy nawet na rok. Ciekawe czy paliwo kupuja za polowe , a kupują raz na tydzien, czy dwa.
: wt maja 17, 2011 19:03
autor: Rauko
spacewalker pisze:jakos dla VW to Bosch robi filtr nikt inny, no chyba ze Filtron robi dla Boscha, w co wątpie.
A widziałeś moją fotkę na poprzedniej stronie?
To był filtr założony w niemczech w serwisie VW (zresztą ma logo VW i Filtrona

) - na szczęście zmieniłem go już na Knecht'a

: wt maja 17, 2011 19:49
autor: peterb
Może na rynek niemiecki Filtron robi lepsze filtry

. A w Polsce wiadomo byle jak byle sprzedać.
: wt maja 17, 2011 20:22
autor: admin
spacewalker pisze: jakos dla VW to Bosch robi filtr nikt inny,
W nie jednym aucie z grupy VAG miałem filtrona z logiem VW/Audi/Skoda, czy to powietrzny czy kabinowy...
: wt maja 17, 2011 21:08
autor: spacewalker
To moze te , ale paliwowego czy oleju to bym nie proponował.
: śr maja 18, 2011 08:14
autor: aawol
a co powiecie na filtry MAN ? przy ostatniej wymianie ( mojej pierwszej) w warsztacie polecali więc kupiłem paliwowy i olejowy. Jako że to wkłady bez obudowy mogłem się im przyjrzeć i sprawiają wrażenie solidnych...
: śr maja 18, 2011 22:22
autor: Rowik
Założyłem MANN'a u siebie. Myślę, że nie moge narzekać.
: ndz maja 22, 2011 19:29
autor: ptomek2
Ja tam kupuje komplet filtrow i olej shell w serwisie VW. Najlepiej
: pn cze 20, 2011 21:52
autor: LYJO
Czy mógłby mi ktoś pomóc rozszyfrować moja naklejkę ?
Jakie olej do silnika muszę kupić ?
Mam auto od tygodnia i czas coś przy ni zacząć robić.
Będę bardzo wdzięczny za cenne uwagi dla nowicjusza

: wt cze 21, 2011 07:45
autor: Rauko
Według wlepki samochód wyjechał z fabryki na oleju LongLife i jest do takiego przystosowany. Czy później ktoś nie wlał innego, tego na nalepce nie znajdziesz - przynajmniej nie na tej

A w komorze silnika albo przy drzwiach kierowcy nie masz wlepki/zawieszki z następną wymianą oleju i rodzajem?
Jeżeli kupiłeś furę z Niemiec to na 99,9% był zalewany olejem LL jak producent przykazał, więc kup. np. Castrol Edge 5W30 Longlife III i wymieniaj (ja takim zalałem, więc to tylko przykład, a lej jakiego chcesz producenta)
: wt cze 21, 2011 07:52
autor: jeżu
Olej musi być z normą vw 505.01 czyli do pompowtrysków. To bardzo ważne. Polem Motul Specyfic 505.01. Na rynku masz szereg olejów do PD Castrol jak napisał porzednik, może być Mobil 3000 XE. Zorientowany sprzedawca doradzi Ci dobrze.
: wt cze 21, 2011 07:58
autor: Rauko
505.01 to takie minimum

Może być też taki który spełnia normy VW 504.00 czy VW 507.00.
: wt cze 21, 2011 16:49
autor: LYJO
Rauko pisze:A w komorze silnika albo przy drzwiach kierowcy ni e masz wlepki/zawieszki z następną wymianą oleju i rodzajem?
no niestety żadnej naklejki ani zawieszki nie ma
jaki filtr do tego polecasz jeszcze ?
co jeszcze musiałbym wymienić na pierwszy rzut ?
PS. co ile rozrząd się wymienia ?
nie znalazłem w książce (niemieckiej) czy i kiedy był wymieniany a auto ma 163.000