BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
maciek.snow
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
Auto:: Touran highline, BKD,2004
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maciek.snow »

Ja obecnie mam synchro na -2.0 i powiem Ci ze pod względem osiągów jest najlepiej, turbo troszkę szybciej wstaje i ogólnie jest bez zarzutów :) pomijając fakt kiepskiego odpalania :P. Zasadnicze pytanie. Masz coś dłubnięty soft ? Jeśli nie to dlatego mamy różnicę injection start specified. Ja mam dlubniete dlatego wydaje mi się że zapłon mam wyorzedony ;) jakie masz teraz wskazania spalania? 0.7/0.5 zimny/rozgrzany na jalowym+ i jak ze spalaniem w trasie?

Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Witam czy ktoś rozwiązał problem z ciężkim odpalaniem BMN-a po dłuższym postoju ? Też się z tym borykam...
Awatar użytkownika
soil
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: soil »

Fastener pisze:Witam czy ktoś rozwiązał problem z ciężkim odpalaniem BMN-a po dłuższym postoju ? Też się z tym borykam...
Tak, ja wymieniłem rozrusznik na wersję z 11 zębami i problem zniknął.
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Ok a jaką masz synchronizację rozrządu ? Mówisz że przy -10 pali od strzała ? Ja również wymieniłem rozrusznik na 11 zębów i rzeczywiście lepiej odpala ale do temperatur w okolicach 0. Przy -10 dalej trzeba chychłać...
Awatar użytkownika
soil
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: soil »

1.83. W poprzednią zimę odpalał na pół obrotu na dużych mrozach - ale był nowy akumulator, świecie no i ten rozrusznik wymieniony.

Teraz nie wiem, bo sprzedałem golfa. W sumie to jestem ciekaw czy po roku problem pojawił się ponownie :?: :D
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Miałeś błąd świec czy słabo grzały ?
Awatar użytkownika
soil
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
Imię:: Dawid
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: soil »

Nie było błędów, a miały już 60tys zrobione więc uznałem, że warto je wymienić..
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Koledzy co wy z tym odpalaniem,
u mnie diesle jak jest poniżej 0 odpalają lepiej jak przy +30 stopni.
;)

A tak na marginesie ostatnio wpadł mi w ręce 1,4 tdi, odpalanie masakra.
Klient twierdzi ze był u fachowców wymienili świece żarowe i nie ma poprawy.

Przed podpięciem polówki maska w górę osłona silnika do zdjęcia a tam ciekawostka listwa do zasilania świec zdjęta.
Odpalam dokonuje pomiarów a tam, synchronizacja lata od 1 do 10 stopni, wtryskiwacz 2 poza granicą.
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

konradkry pisze:Koledzy co wy z tym odpalaniem,
u mnie diesle jak jest poniżej 0 odpalają lepiej jak przy +30 stopni.
;)

A tak na marginesie ostatnio wpadł mi w ręce 1,4 tdi, odpalanie masakra.
Klient twierdzi ze był u fachowców wymienili świece żarowe i nie ma poprawy.

Przed podpięciem polówki maska w górę osłona silnika do zdjęcia a tam ciekawostka listwa do zasilania świec zdjęta.
Odpalam dokonuje pomiarów a tam, synchronizacja lata od 1 do 10 stopni, wtryskiwacz 2 poza granicą.
Widocznie nie odpalałeś BMN-a w mrozy...
Świece żarowe w tym silniku mają autodiagnozę także ewentualne błędy są wykazywane.
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Oczywiście ze nie, i się do tego szczerze przyznam.
Dziwi mnie tylko że jest z tym tak duży problem,
Co do autodiagnozy to tutaj bym nie szalał zbytnio. w BXE też ją mam i w przypadku gdy miałem padnięte 3 świece z 4, wywalał błąd na jednej. A co lepsze przy -20 stopniach odpalał.
Dodatkowo świeczki zawsze sprawdzam dwojako, po pierwsze rezystancja po drugie wyjęcie test elementów wykonawczych.
Dlaczego tak, proste dziecina może mieć zwarcie na masę i miernik pokarze ze jest ok, niestety mierniki które kupujemy nawet za 100 mają dość niską klasę dokładności.
Zapewne w tym silniku świeczki są pod pokrywą zaworów wiec dokopanie się do nich nie jest szybkie.

Reasumując, sadze ze problem jest wielowątkowy, i trzeba przy diagnozie podeści do tego na spokojnie.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

konradkry pisze: Reasumując, sadze ze problem jest wielowątkowy, i trzeba przy diagnozie podeści do tego na spokojnie.
Tak, jest wielowątkowy. Sam widzisz ze wątek ma 21 stron i w moim opisywanym tu przypadku zrobilem wszystko co ludzie podpowiadali w sposób rzetelny i bez pośpiechu. Wszystko robiłem sam bo mi zależało żeby usunąć ten upierdliwy problem. Żaden mechanior nie pomógł, albo jak próbował to kończyło się zazwyczaj na tekście typu "jedź Pan dalej, ten typ tak ma, sprzedaj Pan to auto" i inne konstruktywne pomysły.

Tak czy inaczej problemu nie usunąłem a jak widać nie jestem z nim sam. Więcej tu posiadaczy BMN którzy narzekają na słabe odpalanie.

Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzała.
2. Mieli taki problem i go rozwiązali w sposób jednoznaczny i definitywnie.
3. Jest zakład mechaniki bądź ktoś, kto rozwiąże ten problem.

Mi sie skończyły pomysły. Pomijam koszty poniesione na zakup nowych elementów.
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

To co mi przychodzi od głowy to, wiem ze zabrzmi lakonicznie i trochę przyziemnie.
1. Zapakuj nagrzewnicę w dolot i spróbuj odpalić, gorące powietrze załatwi sprawę kiepskich świec żarowych,
2. Podgrzej ECU, może problem jest w nim, ekologia dotknęła też te urządzenia brak ołowiu w połączeniach.
3. Na zimnym silniku zmierz kompresje,
4. Sprawdź kabelkologię za pomocą oscyloskopu.

cudów nie ma, sa tylko zagadki do rozwiązania

-- Pt mar 02, 2018 19:40 --

W BXE w kanale 2 jest informacja o ostatnim starcie silnika. jakie masz tam wartości.
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: m0nter »

jaras99 pisze: Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzała
;) Jeśli tylko akumulator jest ok, to pali bezproblemowo nawet tak jak dzisiaj przy - 15 po dwóch dniach postoju ;)
Ale jeśli aku słaby, to będzie kręcił dłużej rozrusznikiem rzeczywiście...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

m0nter pisze:
jaras99 pisze: Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzała
;) Jeśli tylko akumulator jest ok, to pali bezproblemowo nawet tak jak dzisiaj przy - 15 po dwóch dniach postoju ;)
Ale jeśli aku słaby, to będzie kręcił dłużej rozrusznikiem rzeczywiście...
To gratulujemy poprawnie palącego BMN-a :brawa: jaki masz przebieg, czy pompki po akcji serwisowej, dlugo masz go w posiadaniu?
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: m0nter »

Za chwilę 300tys, pompki po wymianie w ramach akcji serwisowej u poprzedniego właściciela.
Auto mam trochę ponad rok.
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2018 23:58 przez m0nter, łącznie zmieniany 1 raz.
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
ODPOWIEDZ