Klepniete z HTC One_E8
BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- maciek.snow
- Początkujący
- Posty: 42
- Rejestracja: pn mar 28, 2016 00:58
- Auto:: Touran highline, BKD,2004
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ja obecnie mam synchro na -2.0 i powiem Ci ze pod względem osiągów jest najlepiej, turbo troszkę szybciej wstaje i ogólnie jest bez zarzutów
pomijając fakt kiepskiego odpalania
. Zasadnicze pytanie. Masz coś dłubnięty soft ? Jeśli nie to dlatego mamy różnicę injection start specified. Ja mam dlubniete dlatego wydaje mi się że zapłon mam wyorzedony
jakie masz teraz wskazania spalania? 0.7/0.5 zimny/rozgrzany na jalowym+ i jak ze spalaniem w trasie?
Klepniete z HTC One_E8
Klepniete z HTC One_E8
Pozdr,
długii
długii
-
Fastener
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
- Auto:: a3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: PL
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Witam czy ktoś rozwiązał problem z ciężkim odpalaniem BMN-a po dłuższym postoju ? Też się z tym borykam...
- soil
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
- Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak, ja wymieniłem rozrusznik na wersję z 11 zębami i problem zniknął.Fastener pisze:Witam czy ktoś rozwiązał problem z ciężkim odpalaniem BMN-a po dłuższym postoju ? Też się z tym borykam...
-
Fastener
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
- Auto:: a3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: PL
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ok a jaką masz synchronizację rozrządu ? Mówisz że przy -10 pali od strzała ? Ja również wymieniłem rozrusznik na 11 zębów i rzeczywiście lepiej odpala ale do temperatur w okolicach 0. Przy -10 dalej trzeba chychłać...
- soil
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
- Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
1.83. W poprzednią zimę odpalał na pół obrotu na dużych mrozach - ale był nowy akumulator, świecie no i ten rozrusznik wymieniony.
Teraz nie wiem, bo sprzedałem golfa. W sumie to jestem ciekaw czy po roku problem pojawił się ponownie

Teraz nie wiem, bo sprzedałem golfa. W sumie to jestem ciekaw czy po roku problem pojawił się ponownie
- soil
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 11:44
- Auto:: Touran 09 1.4 TSI BMY DSG
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nie było błędów, a miały już 60tys zrobione więc uznałem, że warto je wymienić..
-
konradkry
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Koledzy co wy z tym odpalaniem,
u mnie diesle jak jest poniżej 0 odpalają lepiej jak przy +30 stopni.

A tak na marginesie ostatnio wpadł mi w ręce 1,4 tdi, odpalanie masakra.
Klient twierdzi ze był u fachowców wymienili świece żarowe i nie ma poprawy.
Przed podpięciem polówki maska w górę osłona silnika do zdjęcia a tam ciekawostka listwa do zasilania świec zdjęta.
Odpalam dokonuje pomiarów a tam, synchronizacja lata od 1 do 10 stopni, wtryskiwacz 2 poza granicą.
u mnie diesle jak jest poniżej 0 odpalają lepiej jak przy +30 stopni.
A tak na marginesie ostatnio wpadł mi w ręce 1,4 tdi, odpalanie masakra.
Klient twierdzi ze był u fachowców wymienili świece żarowe i nie ma poprawy.
Przed podpięciem polówki maska w górę osłona silnika do zdjęcia a tam ciekawostka listwa do zasilania świec zdjęta.
Odpalam dokonuje pomiarów a tam, synchronizacja lata od 1 do 10 stopni, wtryskiwacz 2 poza granicą.
-
Fastener
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
- Auto:: a3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: PL
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Widocznie nie odpalałeś BMN-a w mrozy...konradkry pisze:Koledzy co wy z tym odpalaniem,
u mnie diesle jak jest poniżej 0 odpalają lepiej jak przy +30 stopni.
A tak na marginesie ostatnio wpadł mi w ręce 1,4 tdi, odpalanie masakra.
Klient twierdzi ze był u fachowców wymienili świece żarowe i nie ma poprawy.
Przed podpięciem polówki maska w górę osłona silnika do zdjęcia a tam ciekawostka listwa do zasilania świec zdjęta.
Odpalam dokonuje pomiarów a tam, synchronizacja lata od 1 do 10 stopni, wtryskiwacz 2 poza granicą.
Świece żarowe w tym silniku mają autodiagnozę także ewentualne błędy są wykazywane.
-
konradkry
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Oczywiście ze nie, i się do tego szczerze przyznam.
Dziwi mnie tylko że jest z tym tak duży problem,
Co do autodiagnozy to tutaj bym nie szalał zbytnio. w BXE też ją mam i w przypadku gdy miałem padnięte 3 świece z 4, wywalał błąd na jednej. A co lepsze przy -20 stopniach odpalał.
Dodatkowo świeczki zawsze sprawdzam dwojako, po pierwsze rezystancja po drugie wyjęcie test elementów wykonawczych.
Dlaczego tak, proste dziecina może mieć zwarcie na masę i miernik pokarze ze jest ok, niestety mierniki które kupujemy nawet za 100 mają dość niską klasę dokładności.
Zapewne w tym silniku świeczki są pod pokrywą zaworów wiec dokopanie się do nich nie jest szybkie.
Reasumując, sadze ze problem jest wielowątkowy, i trzeba przy diagnozie podeści do tego na spokojnie.
Dziwi mnie tylko że jest z tym tak duży problem,
Co do autodiagnozy to tutaj bym nie szalał zbytnio. w BXE też ją mam i w przypadku gdy miałem padnięte 3 świece z 4, wywalał błąd na jednej. A co lepsze przy -20 stopniach odpalał.
Dodatkowo świeczki zawsze sprawdzam dwojako, po pierwsze rezystancja po drugie wyjęcie test elementów wykonawczych.
Dlaczego tak, proste dziecina może mieć zwarcie na masę i miernik pokarze ze jest ok, niestety mierniki które kupujemy nawet za 100 mają dość niską klasę dokładności.
Zapewne w tym silniku świeczki są pod pokrywą zaworów wiec dokopanie się do nich nie jest szybkie.
Reasumując, sadze ze problem jest wielowątkowy, i trzeba przy diagnozie podeści do tego na spokojnie.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak, jest wielowątkowy. Sam widzisz ze wątek ma 21 stron i w moim opisywanym tu przypadku zrobilem wszystko co ludzie podpowiadali w sposób rzetelny i bez pośpiechu. Wszystko robiłem sam bo mi zależało żeby usunąć ten upierdliwy problem. Żaden mechanior nie pomógł, albo jak próbował to kończyło się zazwyczaj na tekście typu "jedź Pan dalej, ten typ tak ma, sprzedaj Pan to auto" i inne konstruktywne pomysły.konradkry pisze: Reasumując, sadze ze problem jest wielowątkowy, i trzeba przy diagnozie podeści do tego na spokojnie.
Tak czy inaczej problemu nie usunąłem a jak widać nie jestem z nim sam. Więcej tu posiadaczy BMN którzy narzekają na słabe odpalanie.
Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzała.
2. Mieli taki problem i go rozwiązali w sposób jednoznaczny i definitywnie.
3. Jest zakład mechaniki bądź ktoś, kto rozwiąże ten problem.
Mi sie skończyły pomysły. Pomijam koszty poniesione na zakup nowych elementów.
-
konradkry
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
- Auto:: Toledo 1,9 BXE-
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To co mi przychodzi od głowy to, wiem ze zabrzmi lakonicznie i trochę przyziemnie.
1. Zapakuj nagrzewnicę w dolot i spróbuj odpalić, gorące powietrze załatwi sprawę kiepskich świec żarowych,
2. Podgrzej ECU, może problem jest w nim, ekologia dotknęła też te urządzenia brak ołowiu w połączeniach.
3. Na zimnym silniku zmierz kompresje,
4. Sprawdź kabelkologię za pomocą oscyloskopu.
cudów nie ma, sa tylko zagadki do rozwiązania
-- Pt mar 02, 2018 19:40 --
W BXE w kanale 2 jest informacja o ostatnim starcie silnika. jakie masz tam wartości.
1. Zapakuj nagrzewnicę w dolot i spróbuj odpalić, gorące powietrze załatwi sprawę kiepskich świec żarowych,
2. Podgrzej ECU, może problem jest w nim, ekologia dotknęła też te urządzenia brak ołowiu w połączeniach.
3. Na zimnym silniku zmierz kompresje,
4. Sprawdź kabelkologię za pomocą oscyloskopu.
cudów nie ma, sa tylko zagadki do rozwiązania
-- Pt mar 02, 2018 19:40 --
W BXE w kanale 2 jest informacja o ostatnim starcie silnika. jakie masz tam wartości.
- m0nter
- ____________________

- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Sąjaras99 pisze: Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzała
Ale jeśli aku słaby, to będzie kręcił dłużej rozrusznikiem rzeczywiście...
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To gratulujemy poprawnie palącego BMN-am0nter pisze:Sąjaras99 pisze: Ciekawe czy są tacy którzy ze swoim BMN, BMR:
1. Nie mają takiego problemu. Pali od strzałaJeśli tylko akumulator jest ok, to pali bezproblemowo nawet tak jak dzisiaj przy - 15 po dwóch dniach postoju
Ale jeśli aku słaby, to będzie kręcił dłużej rozrusznikiem rzeczywiście...
- m0nter
- ____________________

- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Za chwilę 300tys, pompki po wymianie w ramach akcji serwisowej u poprzedniego właściciela.
Auto mam trochę ponad rok.
Auto mam trochę ponad rok.
Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2018 23:58 przez m0nter, łącznie zmieniany 1 raz.