Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Muti »

Ja mam mieszane uczucia co do tych nacinanych. Niby wszystko ok, a jak się zabiły nacięcia, to przy dłuższym hamowaniu hałasowały.
Moim zdaniem nie ma sensu brać nacinanych, tym bardziej że to ta sama tarcza co przy gładkich. Niedługo będę wymieniał u mnie i będę brał gładkie ATE z ceramicami albo ferodo ds performance
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: andrz3j »

andrz3j pisze:Textary pylą, ale dobrze hamują. Przy delikatnym hamowaniu delikatnie puszcza (po przejechaniu ok. 3000 km zauważył em to, wcześniej nie występowało, może wpływ ma pogoda.
Generalnie polecam
Małe sprostowanie. Tarcze i klocki które piszczały to nie Textary tylko TRW tarcze i klocki z tyłu, po założeniu nowego zestawu Bosch nic nie piszczy. Wniosek jeden Textary nie piszczały u mnie. Zrobiłem zdjęcie porównawcze mogę wrzucić w wolnej chwili. Textary to przejechaniu ok 15 kkm tarcze się błyszczą, rdzy nie widać, powierzchnia hamujące równe, Bosch z tyłu przejechane ok 7 kkm, rdza na środku tarczy gdzie przychodzi felga, powierzchnie hamujące nierówne.

Obrazek

Obrazek
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: hagio »

No i mnie dopadła wymiana ,wybór padł na zestaw ATE przód. Po tym co zobaczyłem szczęka mi opadła
. Mięsa na klockach jeszcze jest sporo a już biło żółtym na zegarach żeby sprawdzić klocki. Tarcze mają 22mm.więc nie zastanawiałem się wcale nad kupnem nowego zestawu.http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5259368180
Załączniki
Klocek wewnątrz
Klocek wewnątrz
Klocek zewnątrz
Klocek zewnątrz
Strona zewnętrzna
Strona zewnętrzna
Strona wewnętrzna
Strona wewnętrzna
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Mało jeżdzone? Zeszkliwilo ranty. Wystarczy ostukac młotkiem takie tarcze w tych miejscach i nowe klocki juz sprawę załatwia. Ewentualnie można dać do przetoczenia. Oczewiscie wymiana tez jeśli już są troszkę za bardzo odchudzonie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: jeżu »

22mm to juz minimalny wymiar wg producentów. Także wymiana...
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Ach producent wiele mówi. Choćby to ze ubytki litra oleju na 1000 km jazdy to tez jest dopuszczalne. A ludzie jak jeżdżą to wiem bo sporo tego wymieniłem u klientów.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: jeżu »

Kolego hamulce... a nie olej.. Będziesz jeździł na przednich tarczach poniżej 22mm ?
Proszę... :brawa:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Bez przesad nigdzie nie trabia w serwisuwkach ze to grozi niewaidomo czym. Poprostu takiejest zalecenie producenta ze wymiana jak jest ponizej 22 mm. Na necie mozna sobie foti czasem ciekawe zobaczyc jak to jezdza ludzie na żyletkach. Bez przesady nie bede zmienial tarcz co druga zmiane klockow. Aczkolwiek mialem chec na zakup jakiejs bmw z silnikiem 3.0d ale tam sami chlopaki podaja ze tarcze wymienia sie z klockami i tam nie ma zmiluj i trzbe asie przygotowac ze pare tysi idzie na to.
To co my tu gadamy oczwiscie to sa rozmowy jak to powinno byc jak ksiazki podają itd a wiemy wszyscy jak to jest w realu. Plyn hamulcowy tez sie wymienia co 2 lata co nie i moze tak jest robione w autach tak do 6 roku ich egzystencji. Potem to juz jakos ludzie zapominaja i moze sie wymieni po kolejnych 8 latach albo i po 10 a jakos ci ludzie jezdzą do pracy i na wakacje. Nikomu nie kaze jezdzic na żyletkach ale bez przesady ze na niektorych tarczach zetre 1.5 mm lacznie z bu stron to mam juz leciec do sklepu jak jeszcze miesa jest sporo.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
leszeklen
Użytkownik
Posty: 191
Rejestracja: pt paź 31, 2014 11:39
Auto:: Touran
Imię::
Podziękował: 340 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: leszeklen »

Jakieś dziwne teorie tu opisujesz, nawet tego nie komentuję :o
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: dexter23pl »

Przecież kolega powyżej prawdę pisze. Nie uwierzę że zmieniasz klocki razem z tarczami. Bo fabrycznie mają 22 a minimalna gr to 19. a dwa milimetry to spokojnie zetrą się razem z klockami.
U mnie mam do wymiany bo skończył się 2 lub 3 komplet klocków i tarcze mają po 16-17mm
I wiem że bez problemu morza by tylko klocki założyć nowe ale mam tego na kilogramy i założę prawie fabrycznie wymiarowy jak nowy ori zestaw.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Dzięki kolego. Tak chodzi oto ze rzeczywistość jest nieco różniaca się od tego co powinno być czy zaleca producent.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: turek »

To tak jak jeden gość z programu ...turbo ,mieli skode 1.9tdi z przelotem 130.000 i już stanowczo zaznaczał że trzeba się szykować-przygotować na wymianę kpl.sprzegła z dwumasą (za 4tyś) :omatko: :omatko: :omatko: równie dobrze mógł wspomnieć jeszcze o PD,turbo,DPF czyli trzeba się liczy z kosztami rzędu 15.000-20.000tyś w aso. :mrgreen:
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: hagio »

Panowie teoria co innego , praktyka co innego....ja na bezpieczeństwie swojej rodziny nie będę oszczędzał :ok:
Producenci piszą o minimalnych granicach z pewnym marginesem bezpieczeństwa i nikt bez powodu nie podaje tych wartości. ...tarcze pewnie przechodzą testy o których" Kowalskiemu" czy "Nowakowi" się nie śniło.
Awatar użytkownika
artek1234
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz sty 31, 2016 13:04
Auto:: VW TOURAN 1.9TDI BLS 2007
Imię:: Artur
Lokalizacja: Jozefow
Podziękował: 3 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: artek1234 »

witam mam pytanie moj touranek satl nie ruszany 3 tygodnie i podczas jazdy hamulce jakby ocieraly po przejechaniu ponad 100 km nic sie nie zmienia glos dochodzi z tylu pytanie czy to wina zaciskow czy tarcze i klocki sie juz koncza bo juz powoli zastanawialem sie nad wymiana kompletu i tu kolejne pytanie jaka firme mi polecicie tarcz i klockow ?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Rozbierz oczyść przesmaruj prowadnice i prowadzenia klocków i będzie śmigać jeśli tarcze i klocki są jeszcze grube.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ