Strona 22 z 31
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: pt sty 08, 2016 22:29
autor: Muti
Ja mam mieszane uczucia co do tych nacinanych. Niby wszystko ok, a jak się zabiły nacięcia, to przy dłuższym hamowaniu hałasowały.
Moim zdaniem nie ma sensu brać nacinanych, tym bardziej że to ta sama tarcza co przy gładkich. Niedługo będę wymieniał u mnie i będę brał gładkie ATE z ceramicami albo ferodo ds performance
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: czw kwie 14, 2016 10:46
autor: andrz3j
andrz3j pisze:Textary pylą, ale dobrze hamują. Przy delikatnym hamowaniu delikatnie puszcza (po przejechaniu ok. 3000 km zauważył em to, wcześniej nie występowało, może wpływ ma pogoda.
Generalnie polecam
Małe sprostowanie. Tarcze i klocki które piszczały to nie Textary tylko TRW tarcze i klocki z tyłu, po założeniu nowego zestawu Bosch nic nie piszczy. Wniosek jeden Textary nie piszczały u mnie. Zrobiłem zdjęcie porównawcze mogę wrzucić w wolnej chwili. Textary to przejechaniu ok 15 kkm tarcze się błyszczą, rdzy nie widać, powierzchnia hamujące równe, Bosch z tyłu przejechane ok 7 kkm, rdza na środku tarczy gdzie przychodzi felga, powierzchnie hamujące nierówne.

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: czw maja 12, 2016 20:20
autor: hagio
No i mnie dopadła wymiana ,wybór padł na zestaw ATE przód. Po tym co zobaczyłem szczęka mi opadła
. Mięsa na klockach jeszcze jest sporo a już biło żółtym na zegarach żeby sprawdzić klocki. Tarcze mają 22mm.więc nie zastanawiałem się wcale nad kupnem nowego zestawu.
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5259368180
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 13:28
autor: wesol
Mało jeżdzone? Zeszkliwilo ranty. Wystarczy ostukac młotkiem takie tarcze w tych miejscach i nowe klocki juz sprawę załatwia. Ewentualnie można dać do przetoczenia. Oczewiscie wymiana tez jeśli już są troszkę za bardzo odchudzonie.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 14:42
autor: jeżu
22mm to juz minimalny wymiar wg producentów. Także wymiana...
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 16:10
autor: wesol
Ach producent wiele mówi. Choćby to ze ubytki litra oleju na 1000 km jazdy to tez jest dopuszczalne. A ludzie jak jeżdżą to wiem bo sporo tego wymieniłem u klientów.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 21:32
autor: jeżu
Kolego hamulce... a nie olej.. Będziesz jeździł na przednich tarczach poniżej 22mm ?
Proszę...

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 22:50
autor: wesol
Bez przesad nigdzie nie trabia w serwisuwkach ze to grozi niewaidomo czym. Poprostu takiejest zalecenie producenta ze wymiana jak jest ponizej 22 mm. Na necie mozna sobie foti czasem ciekawe zobaczyc jak to jezdza ludzie na żyletkach. Bez przesady nie bede zmienial tarcz co druga zmiane klockow. Aczkolwiek mialem chec na zakup jakiejs bmw z silnikiem 3.0d ale tam sami chlopaki podaja ze tarcze wymienia sie z klockami i tam nie ma zmiluj i trzbe asie przygotowac ze pare tysi idzie na to.
To co my tu gadamy oczwiscie to sa rozmowy jak to powinno byc jak ksiazki podają itd a wiemy wszyscy jak to jest w realu. Plyn hamulcowy tez sie wymienia co 2 lata co nie i moze tak jest robione w autach tak do 6 roku ich egzystencji. Potem to juz jakos ludzie zapominaja i moze sie wymieni po kolejnych 8 latach albo i po 10 a jakos ci ludzie jezdzą do pracy i na wakacje. Nikomu nie kaze jezdzic na żyletkach ale bez przesady ze na niektorych tarczach zetre 1.5 mm lacznie z bu stron to mam juz leciec do sklepu jak jeszcze miesa jest sporo.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: sob maja 14, 2016 23:13
autor: leszeklen
Jakieś dziwne teorie tu opisujesz, nawet tego nie komentuję

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 00:46
autor: dexter23pl
Przecież kolega powyżej prawdę pisze. Nie uwierzę że zmieniasz klocki razem z tarczami. Bo fabrycznie mają 22 a minimalna gr to 19. a dwa milimetry to spokojnie zetrą się razem z klockami.
U mnie mam do wymiany bo skończył się 2 lub 3 komplet klocków i tarcze mają po 16-17mm
I wiem że bez problemu morza by tylko klocki założyć nowe ale mam tego na kilogramy i założę prawie fabrycznie wymiarowy jak nowy ori zestaw.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 07:21
autor: wesol
Dzięki kolego. Tak chodzi oto ze rzeczywistość jest nieco różniaca się od tego co powinno być czy zaleca producent.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 11:58
autor: turek
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 12:38
autor: hagio
Panowie teoria co innego , praktyka co innego....ja na bezpieczeństwie swojej rodziny nie będę oszczędzał
Producenci piszą o minimalnych granicach z pewnym marginesem bezpieczeństwa i nikt bez powodu nie podaje tych wartości. ...tarcze pewnie przechodzą testy o których" Kowalskiemu" czy "Nowakowi" się nie śniło.
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 15:27
autor: artek1234
witam mam pytanie moj touranek satl nie ruszany 3 tygodnie i podczas jazdy hamulce jakby ocieraly po przejechaniu ponad 100 km nic sie nie zmienia glos dochodzi z tylu pytanie czy to wina zaciskow czy tarcze i klocki sie juz koncza bo juz powoli zastanawialem sie nad wymiana kompletu i tu kolejne pytanie jaka firme mi polecicie tarcz i klockow ?
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
: ndz maja 15, 2016 15:53
autor: wesol
Rozbierz oczyść przesmaruj prowadnice i prowadzenia klocków i będzie śmigać jeśli tarcze i klocki są jeszcze grube.