Strona 23 z 37

: pt paź 18, 2013 08:16
autor: Dodi
wyraźnie 3 odstaje od normy...
FUHradex1980 pisze:Proszę o poradę
regeneracja... podmiana na inny...

: pt paź 18, 2013 08:52
autor: FUHradex1980
Dod
a co myślisz o 4 bo też coś ma wyższe parametry , mam pytanie,a bipy nie są za wysokie w tych dwóch pierwszych?podejrzewam że może to być spowodowane źle ustawionym zapłonem. Teraz mam pytanie za 100pkt. mam okazję kupić pompki ale nie wiem jakie mam u siebie? czy po zdjęciu pokrywy zobaczę oznaczenie?
Jak wymienię/zmienię jeden to czy wszystkie daję do ustawienia/regulacji?
Pozrawiam

Jak by ktos mógł zobaczyć czy pompki są w dobrym stanie.

: śr paź 23, 2013 15:34
autor: sztadi
Przy 2tyś obr. czuje takie przerwanie i po chwili ciągnie dalej.

: śr paź 23, 2013 15:53
autor: JacaTouran
W dobrym

: śr paź 23, 2013 19:43
autor: marcelid
Panowie pomóżcie co moim pompką dolega :?:

Obrazek

zdaje mi się, że parametr 1, 2, 3, 4 w pozycji w grupie 23 są lipne :/ o co mu chodzi :?:

: czw paź 24, 2013 07:41
autor: admin
Nic nie dolega, są prawie jak nowe, a bipy też OK.

: czw paź 24, 2013 07:42
autor: marcelid
admin, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: pt paź 25, 2013 22:49
autor: GASIOR997
Korekcje dawek paliwa – grupa 013 – wartości z tego bloku pokazują o ile miligramów sterownik musi zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa na poszczególnych pompowtryskach, by silnik równo pracował. Dopuszczalne wartości, to -2,8mg do +2,8mg. Sterownik za pomocą czujnika Halla mierzy prędkość obrotową wałka i przy okazji czas między kolejnymi zapłonami. Poprzez korekcję dawek oleju napędowego stara się, by był on identyczny, co zapewnia równą pracę silnika. Przypadek idealny, to korekcje równe 0, w praktyce są to niewielkie odchyłki. Suma wszystkich wartości powinna być jak najbliższa 0. Duże rozbieżności mogą wynikać z uszkodzenia pompowtryskiwacza (np. słabe rozpylanie paliwa) lub nieszczelności w cylindrze (uszczelki pompowtrysku, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą). Pomiar warto przeprowadzić na rozgrzanym silniku z wyłączonymi odbiornikami (klimatyzacja, ogrzewanie).

Stan elektrozaworu pompowtrysku – grupa 018 – podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak i podczas ich zwiększania we wszystkich 4 blokach powinny być 0 – oznacza to prawidłową pracę elektrozaworu. Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0. W innych przypadku oznacza to problemy. Jeśli na obrotach biegu jałowego zamiast 0 są inne wartości, oznacza to problemy z wysterowaniem elektrozaworu, brak paliwa (np. zapowietrzony układ) lub brak kontaktu elektrycznego wiązki pompowtryskiwaczy.

BIPy – blok 023
– BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm.

: pt paź 25, 2013 23:05
autor: lock00
GASIOR997 pisze:Podczas puszczenia pedału przyspieszenia powinny pojawić się tam wartości 4.0
128-stan bezczynnosci (podczas puszczenia pedału przyspieszenia)

: pt paź 25, 2013 23:55
autor: marcelid
GASIOR997, reasumując moje odczyty :?: bo już się gubię.

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

: wt paź 29, 2013 18:09
autor: seba244
000 = Żadnych błędów
004 = Mała dawka wtrysku
016 = Zły kąt wyprzedzania wtrysku
128 = stan bezczynny ( nie załączony)


O to chodzi koledze Lock00 :)

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

: śr paź 30, 2013 14:30
autor: lock00
Tak jak kolega Seba244 napisał, nic dodać nic ująć :ok: , gdyby każdemu chciało się poczytał cały wątek , to spokojnie samemu ma wszystko rozkminione :)

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

: czw paź 31, 2013 22:02
autor: Damian15
Czyli jak w grupie 013 wartości są ujemne to jest lepiej niż są dodatnie tak? Dobrze myślę ?

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

: czw paź 31, 2013 22:54
autor: lock00
Damian15 tak dobrze myślisz

Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys

: czw paź 31, 2013 23:27
autor: Damian15
Czyli paliw lanych z dystrybutora trzeba omijać jak największym łukiem :D