Strona 24 z 276

: pn paź 29, 2012 00:44
autor: RedArt
Muti pisze:BTW MUTI nie Multi,bo Multi to lotek
Wielkie sorry juz poprawiam :)

co do temp to moze masz racje jezeli na swoj pomiar to moze jest lekko rozbiezny z tym co mam na zegarach ...

: pn paź 29, 2012 00:46
autor: Muti
redart pisze:Wielkie sorry juz poprawiam :)
Luuuzz :piwo:


A co do webasto,jezeli Ci poszło w testach to nie ma powodów,żeby teraz nie działało,także spokojnie kontroluj sytuację i jeżeli będzie koło 0 i poniżej,a webasto się nie odezwie wtedy VCDS

: pn paź 29, 2012 00:51
autor: RedArt
Muti pisze:A co do webasto,jezeli Ci poszło w testach to nie ma powodów,żeby teraz nie działało,także spokojnie kontroluj sytuację i jeżeli będzie koło 0 i poniżej,a webasto się nie odezwie wtedy VCDS
Ok tak zrobie damu mu jeszcze szanse ... temat mojego webasto narazie zawieszony :)

: pn paź 29, 2012 17:20
autor: zajc
Nie będę rozpoczynał nowego tematu, ponieważÂ mam ten sam problem co Redart.
Tourana mam od niedawna i gdy tylko przyszły mrozy okazało się u mnie, że Webasto w ogóle nie startuje.

Podjechałem dziś do serwisu Webasto w Luboniu k./Poznania. Pan podłączył się pod kompa i stwierdził dwie usterki:
1. Pompka V55 (typowe)
2. Zablokowanie urządzenia spowodowane zbyt częstąÂ jazdąÂ samochodem na rezerwie paliwa. Podobno Webasto zostało zablokowane dość dawno temu.

Wycena:
Pompka - 350 zł
Robocizna - 350 zł

Ta druga usterka trochę mnie zdziwiła. Czytałem, że jeśli w samochodzie świeci się rezerwa to Webasto nie powinno się uruchamiać. Ale żeby blokowało całkowicie urządzenie? Jest to w ogóle możliwe?

: pn paź 29, 2012 18:03
autor: Muti
Wycena:
Pompka - 350 zł
Robocizna - 350 zł
rozbój w biały dzień!!! :shock:

Pompkę załatwia kolega jarry,a robocizna,to bym ci w poznaniu na parkingu zrobił o odblokowaniu webasto nie wspominając...

Polecam najpierw zapytać na forum użytkowników,niż od razu jechać do "fachowców" i płacic bajońskie sumy..

: pn paź 29, 2012 19:05
autor: hagio
Witam,zima tuż tuż i postanowiłem sprawdzić piecyk(zuheizer) przez VCD's
wywaliło mi następujące błędy
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Part No: 1K0 815 071 H
Component: Zuheizer 031 1312
Revision: A Serial number: 09010046
Coding: 0000011
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2A5F069BFC6F
4 Faults Found:
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 21
Reset counter: 107
Mileage: 202753 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 24:42:07
01415 - Recirculating Pump (V55)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 0
Reset counter: 19
Mileage: 217671 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 30:47:57
Freeze Frame:
OFF
Temperature: 73.0°C
Temperature: 81.0°C
01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 118
Mileage: 125401 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:59:44
Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 22.0°C
Temperature: 22.0°C
02251 - Heater Unit Locked
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 118
Mileage: 125401 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:59:44
po wykasowaniu wszystkich błędów,oczywiście pojawiały się ponownie,więc zrobiłem jak to radzi JARRY w manualu http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=28
czyli odblokowanie zablokowanego webasto -ZABIEG POMÓGŁ jednak gdy wchodzę w funkcje TESTU poszczególnych podzespołów pompka wody na ułamek sekundy pokazuje 100,6% a po chwili 0,0,dodam że kolejno testując świecę trzy okienka od prawej nie wyświetlają żadnej wartość.Czy to jest normalne jeśli pompka nie działa to świeca też nie zadziała w testach?czy może mam już się rozglądać za jednym i drugim?na koniec jedyny błąd od walniętej pompki V55 jeśli się mylę proszę mnie poprawić
01415 - Recirculating Pump (V55)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 0
Reset counter: 19
Mileage: 217671 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 30:47:57

Freeze Frame:
OFF
Temperature: 73.0°C
Temperature: 81.0°C jakieś sugestie? będę wdzięczny

: pn paź 29, 2012 19:47
autor: Tomasz_W-wa
Nie będę i ja zakładał nowego tematu.
Mam dogrzewacz i nie mam żadnej instrukcji jak się go obsługuje.
Czy na pewno zawsze się włączy sam po uruchomieniu silnika i oczywiście przy niższej temp niż 5,5 stopni, nawet jak mam na klimatroniku włączone ECON.
Jak się nie mylę to wyłączenie przycisku ECON (gaśnie dioda na przycisku, tak jak byśmy włączali klime) również włącza dogrzewacz jak nie jest włączony.
Drugie moje pytanie czy jak silnik nagrzeje się np. do 70 stopni i pójdę do sklepu, a po jakiejś dłuższej chwili przyjdę i odpalę silnik (czytaj nie wychłodzi się tak jak stoi przez całą noc) to czy po odpaleniu silnika znowu powinien odpalić się dogrzewacz, na liczniku wskazówka od temp sinika spadła na samą dół.
Trzecie moje pytanie czy dogrzewacz działa aż temp. silnika uzyska 90 stopni czy może się wyłączyć wcześniej, np. po jakimś czasie.

Dogrzewacz w moim autku jak było ciepło odpalałem przez kabel (dzięki cheles), również z rana działa, bo śmierdzi takim wypalonym olejem czy coś takiego i oczywiście spod samochodu gdzieś tak ze środka wali biały śmierdzący dym i oczywiście autko szybciej się grzeje.

Dzięki wielkie za odpowiedź. Mam pierwsze autko z takim gadżetem, a w instrukcji do samochodu nic na ten temat nie ma.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

: pn paź 29, 2012 19:53
autor: Muti
Tomasz_W-wa pisze:Czy na pewno zawsze się włączy sam po uruchomieniu silnika i oczywiście przy niższej temp niż 5,5 stopni, nawet jak mam na klimatroniku włączone ECON.
Jak się nie mylę to wyłączenie przycisku ECON (gaśnie dioda na przycisku, tak jak byśmy włączali klime) również włącza dogrzewacz jak nie jest włączony.
Nie zakładasz nowego tematu,ale tego nawet nie przeczytałeś,bo zadajesz to pytanie na której jest obszerna odpowiedź,chociaż ma tylko 2 strony.. :evil:
Tomasz_W-wa pisze:Drugie moje pytanie czy jak silnik nagrzeje się np. do 70 stopni i pójdę do sklepu, a po jakiejś dłuższej chwili przyjdę i odpalę silnik (czytaj nie wychłodzi się tak jak stoi przez całą noc) to czy po odpaleniu silnika znowu powinien odpalić się dogrzewacz, na liczniku wskazówka od temp sinika spadła na samą dół.
Trzecie moje pytanie czy dogrzewacz działa aż temp. silnika uzyska 90 stopni czy może się wyłączyć wcześniej, np. po jakimś czasie.
Dogrzewa zawsze jeżeli jest ponizej 5.0st i silnik nie ma temp. pracy,bodajże coś koło 85st to pracuje.Stajesz na światłach temp. spada on się załącza,aby dogrzać i tak w kółko..

: pn paź 29, 2012 20:25
autor: jarry
zajc pisze:dwie usterki:
1. Pompka V55 (typowe)
2. Zablokowanie urządzenia spowodowane zbyt częstąÂ jazdąÂ samochodem na rezerwie paliwa. Podobno Webasto zostało zablokowane dość dawno temu.

Wycena:
Pompka - 350 zł
Robocizna - 350 zł

Ta druga usterka trochę mnie zdziwiła. Czytałem, że jeśli w samochodzie świeci się rezerwa to Webasto nie powinno się uruchamiać. Ale żeby blokowało całkowicie urządzenie? Jest to w ogóle możliwe?
pompki mam taniej, wymiana samemu to 30 minut roboty :)

co do zablokowania od rezerwy, sprawa nie jest taka prosta bo Webasto sprawdza czy nie ma rezerwy TYLKO przed uruchomieniem!!! czyli jak odpali a potem wyjeździsz paliwo do rezerwy to piec będzie próbował palić powietrzem co może się właśnie zakończyć brakiem płomienia i w konsekwencji zablokowaniem urządzenia

: pn paź 29, 2012 20:32
autor: jarry
jeśli nie chcesz na razie zdejmować zderzaka to wyjmij kratkę halogenu i przez nią zobaczysz pompkę, odetnij kabel od niej tak powiedzmy 6-7cm od pompki, zmierz omomierzem opór pompki, jeśli będzie zwarcie to pompka uszkodzona i możesz u mnie zamówić taką pompkę albo w innym dogodnym ci miejscu i ją wymień, jeśli nie ma zwarcia to podłącz 12V z akumulatora do przewodów od pompki, brązowy to minus ale nie musisz na to zwracać uwagi, przy odwrotnym podłączeniu pompka nie działa ale nic złego się nie stanie, prawdopodobnie pompka nie będzie działać i dalsze postępowanie jak przy zwarciu :), jeśli pompka zadziała po podłączeniu do aku podejrzenia kieruj w stronę płytki elektroniki webasta

: pn paź 29, 2012 20:33
autor: Ciapek
u mnie pojawił się tylko taki jeden błąd w grupie 18 aux heat. Czy to też tyczy się webasta?
Co należy naprawić?

Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 071 H
Component and/or Version: Zuheizer 031 1312
Software Coding: 0000011
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 2A5F069BF9DB
1 Fault Found:

01411 - Temperature Sensor (G18)
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 196
Mileage: 215611 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:58:33

Freeze Frame:
Ctrl. Pause
Temperature: 205.0°C
Temperature: 42.0°C

: pn paź 29, 2012 20:34
autor: jarry
uszkodzony czujnik, częsta przypadłość, powinienem mieć takie czujniki jak byś chciał

trzeba rozebrać piec i wymienić wiązkę

: pn paź 29, 2012 20:36
autor: kedzior12
czujnik temp zwarty do masy na moje do wymiany

: pn paź 29, 2012 20:43
autor: Ciapek
no to pięknie ale przynajmniej wiem co jest.

Teraz ważna sprawa... czy można z tym jeździć, czy można i czy jest sens odpalania webasto skoro ten czujnik jest walnięty? (prościej pytając czy jest sens klime odpalać na rozruch aby webasto się odpalało). Pytam bo niedługo ruszam w dość daleką trasę i nie zdąże raczej tego szybko wymienić.
Co realnie oznacza ta awaria?
Osobiście też tego nie wymienię tylko mechanik. Zastanawiam się czy musi być to jakiś specjalista, komputer itd...?

Jeżu masz org i nową część?

dzięki

: pn paź 29, 2012 20:45
autor: Tomasz_W-wa
Muti czytałem ten temat z dwa razy, ale jeszcze było ciepło a ja nie wiedziałem co i jak z tym dogrzewaczem, dopiero jak przyszło zimno to się bardziej tym zainteresowałem.
Oczywiście masz rację, teraz przeczytałem na spokojnie od początku temat i już mniej więcej wszystko wiem. Przyznaje się bez bicia moja wina.

Ale wracając do dogrzewacza, to trzeba odpalić silnik i mieć włączoną klimę (czytaj wyłączony przycisk ECON, żeby dogrzewacz się włączył. W innym przypadku dogrzewacz nie powinnien się włączyć. Dobrze rozumiem. Każde włączenie klawisza ECON (czytaj zapali się dioda na nim) wyłączy nam dogrzewacz.

Przyznam się, że ja włączałem i wyłączałem ten ECON i to był mój błąd.
Teraz już wiem co i jak, jutro sobie po testuje czy tak jest jak pisze.

Jeszcze raz dzięki Muti bo tym, że mnie opierniczyłeś przy okazji przybliżyłeś mnie do odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

A co do rezerwy to ja w swoich dieslach nigdy do tego nie dopuszczam, tankuje jak zostaje kreska przed końcem, z tego co wiem to nie powinno się dopuszczać w silnikach diesla do dopuszczania żeby mieć bardzo mało ropki. Chyba chodzi o możliwość zapowietrzenia silnika.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa