konradkry pisze:Po pierwsze, po przejechaniu 5-6 km zobacz czy rury od chłodnicy są ciepłe, jak tak to termostat popuszcza za wcześnie. Na vcds można tez to sprawdzić, w np. W bxe jest czujnik temperatury na powrocie chłodnicy.
Najlepszym rozwiązaniem jest wstawienie, oslon w zderzaku i przy grilu. Tak zrobiłem u siebie i jest gicior. Silnik ma dość duża sprawność energetyczna wiec tak jest
Sprawdziłem dzisiaj te rury. Po przejechaniu 4 km były zimne a wskazówka temp. cieczy pokazywała jakieś 75-80 C. Po 5 km już było 90 C. Na dworze było ok 2-3 C, dogrzewacz działał, jazda typowo miejska z 2 postojami na światłach. Auto garażowane (ok 14 C).
Po osiągnięciu 90 C, na kilku postojach na światłach wskazówka delikatnie opadła (ok 85 C). Po ok 15 km jazdy przestała opadać nawet podczas postojów.
Jest zima to musi być zimno, ale czemu wentylator chłodnicy+klimy chodzi?
Panowie jakie oznaczenia mają czujniki cieczy i ile ich jest w 1.9 BXE? Najpierw myślałem że to aku się doładowuje bo krótkie odcinki i obroty skaczą do 1000, po którymś razie podniosłem maskę a tam wentylatory zapierdzielają. Ten od temp zewnętrznej jest ok, ale któryś od cieczy fiksuje. Dajecie proszę oznaczenia i gdzie mniej więcej są w BXE?
usterka ukladu chlodzenia i dlatego ten uklad awaryjnie zalacza sie by wiatraki chlodzily. Czyli przerwa w kabelku od czujnika temperatury cieczy i juz wiatraki chodza. Tak to slabo widze grzanie auta. Od biedy na test odlaczyc wiatraki i wtedy zobaczyc czy sie zagrzeje prawidlowo.
Ostatnio zmieniony pn mar 05, 2018 18:45 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiesza mi się dogrzewacz, błędy pokazuje właśnie w jego obszarze. Dlatego pytałem o konkretne dane dot czujników, bo do dogrzewacza doszły szopki z wentylatorami. Podeśle ktoś?
[quote="marekdrill777"]Mnie od razu kazał mechanik wymieniać[/Kolego czytamy pierw regulamin : viewtopic.php?f=8&t=7404
Potem się witamy : viewforum.php?f=1
I wtedy możemy pisać coś na forum
Bo inaczej post poleci w kosz przez ADMINA]
marekdrill777 pisze:Mnie od razu kazał mechanik wymieniać[/Kolego czytamy pierw regulamin : viewtopic.php?f=8&t=7404
Potem się witamy : viewforum.php?f=1
I wtedy możemy pisać coś na forum
Bo inaczej post poleci w kosz przez ADMINA]
Coś mnie się wydaję,że sam powinieneś go przeczytać
Witam.
Po przeczytaniu wielu wątków mam laickie pytanie.
Mam 1T3 z dieselkiem 2.0 140 KM (CFHC) i manualną skrzynią. Według mnie długo się nagrzewa. Po wyjechaniu z garażu i przejechaniu 5 km wskazówka nadal nie jest na 90.
Komputer nie wykazał żadnych blędów.
Podejrzewam termostat.
Mam jednak pytanie przed jego wymianą, co rozumiecie pod funkcją ECON. ? Czy mam to jakoś wyłączyć (o ile taką mam) ?
jacek j pisze:Witam.
Po wyjechaniu z garażu i przejechaniu 5 km wskazówka nadal nie jest na 90.
Ciężko aby w tych warunkach złapał po 5 km 90 stopni. no chyba że test robiłeś gdy temperatura powietrza była poniżej 5 stopni. Sprawdziłes działanie dogrzewacza jesli chcesz miec po około 5 km wskazówkę w pionie. Temperatura w CFHC będzie stała na 90 już gdy tak naprawdę będzie 75 stopni miał płyn.
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Mój poprzedni Volvo (tez diesel 1,9) po jakiś 3 km ma 90 stopni.
Touranem jestem w stanie przejechać teraz (około 13 stopni) przez miasto jakieś 7,2 km i nie wstanie wskazówka w pionie - brakuje 1,2 kresek.
A czy komputer nie wyplułby błędu gdyby podgrzewacz nie działał dobrze ?