Strona 25 z 29
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw sie 13, 2015 08:01
autor: bartek0-01
Przejedz się kawałek i powinno znikać samo . Czujniki powinny same sie zsynchronizować.
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw sie 13, 2015 08:26
autor: alcest
ok, dzięki za info.
ps. żonka aż się trzęsie jak widzi/słyszy że "znów coś? "

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw sie 13, 2015 08:27
autor: JacaTouran
Sprawdź czujnik położenia walka rozrządu
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw sie 13, 2015 08:36
autor: Muti
alcest pisze:po wypięciu aku na cyferblacie świeci mi się wyłączone ESP i za grzyba nie mogę tego włączyć ponownie przyciskiem (olać?) oraz (i tu nie wiem o co comne) - świeci się taka żółta kontrolka jakby kierownica?? Wiecie co to jest? Wcześniej nic takiego nie miałem przed wypięciem aku. Głupie i banalne pytania, ale za chwilę lecę w podróż i chciałbym wiedzieć, że nie stanę w polu bo coś olałem

Tak, temat sto razy wałkowany. Normalne po wypięciu aku. Skręć do oporu w lewo,przytrzymaj 3 sek, potem w prawo i też 3 sekundy. Wyrostuj kierownice i przejedź sie kawałek na wprost. Po chwili zgasną.
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw sie 13, 2015 08:38
autor: alcest
CYT:
darek8677 pisze:Podepnę sie pod temat choć póki co on mnie niedotyczy, mianowicie siedziałem dziś z lapkiem w aucie i m.in. zalogowałem sie w Engine-adaptacje, zacząłem od kanału 1 (zmiana dawki startowej) u mnie jest nie aktywny. Dopiero w kanale bodajże 5 lub 6 moge zmienic obroty, a idąc dalej w kanałach 16-17 są wartości 300 i mogę zmnieniać do woli np: na 299 lub 500.Czy możliwość zmniany dawki rozr. moze byc u mnie niedostępna, czy moze w tych wyższych kanałach szukać? Dodam ze mam kabel od E-service, program VCDS Beta 11.3.0.
Pozdrawiam;)
j.w. dzisiaj chciałem sprawdzić/zmienić dawkę ale kanał 1 nieaktywny dalej 5-6 tak samo itd, jedyne aktywne to od obrotów i np. 16 z wartościami 200, 300. Kabelek z naszego forum (sprawdzony), VCDS vol. 11, mój motor BXE 1.9. Czemu nie mogę ruszyć dawki? Robię jak kazano -01 engine -> 16 sec. accese (12233) kod przyjęty -> 10 adaptacje -> chanel 1 i pokazuje mi ERROR... podpowiedzcie proszę bo bateria nowa, rozrząd nowy, świeczki nowe. Nie ruszałem rozrusznika ale na zimnym pali ok.
-- Śr wrz 30, 2015 09:53 --
c.d..
dawki nie ruszyłem ale za to ogarnąłem rozrusznik który poszedł do regeneracji, koszt 150 zł (n.bendiks, tulejki, szczotki) i na razie problem ustąpił

zobaczymy na jak długo.
c.d.n...
stan na 01.12.2015. po regeneracji jest poprawa o 95%, samochodem turlam się codziennie. Niemniej, na 10 odpaleń 1-3 są takie, gdzie zatelepie silnikiem czyli tak jak było, ale za drugim razem już złapie normalnie. Nie ma reguły ale mam wrażenie, jakby rozrusznik źle się ustawiał. Co proponujecie? Ruszyć tę dawkę?
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: ndz paź 11, 2015 20:15
autor: kristouran
potrzebuje pomocy w temacie korekty dawki. Może ktoś kogoś polecić w Poznaniu?
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: ndz paź 11, 2015 20:29
autor: Mariusz_0904
Witam,
Procedura zwiększenia dawki paliwa:
Trzeba wejść w silnik czyli 01
Wpisać w dostępie upoważnionym 16
Kod dostępu 12233
Adaptacja 10 kanał 01
Zmienić wartość z 0 np na 10 - u mnie tyle wystarczyło.
Pozdrawiam
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: ndz paź 11, 2015 20:32
autor: kristouran
dzięki, jutro spróbuje
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: wt lis 10, 2015 23:22
autor: grzesiek1706
Witam.Mój problem jest ze spalaniem na postoju pali 0.9 albo 1.0 l/h przy normalnej jezdzie spalanie podskoczyło średnio o 2 l na 100 km.mam tourana 1.9 tdi 105 ps pokazuje błąd g40 położenie wałka rozrządu czy to może mieć wpływ na spalanie?
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: wt lis 10, 2015 23:48
autor: PIOTREL
grzesiek1706 pisze:Witam.Mój problem jest ze spalaniem na postoju pali 0.9 albo 1.0 l/h przy normalnej jezdzie spalanie podskoczyło średnio o 2 l na 100 km.mam tourana 1.9 tdi 105 ps pokazuje błąd g40 położenie wałka rozrządu czy to może mieć wpływ na spalanie?
Pewnie że może.
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: czw lis 12, 2015 18:34
autor: Rafalgd1
Panowie , jak sprawdzić obroty rozrusznika VCDS ?
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: pn lis 30, 2015 22:05
autor: kristouran
dlugasek pisze:Drodzy forumowicze, nawiązując do tematu dzisiaj rozprawiłem się z problemem odpalania na ciepłym silniku. Po wyczytaniu miliona opinii i nie zliczonych konsultacji z mechanikami postawiłem na rozrusznik myśląc żeby zacząć od najprostszych rzeczy i najtańszych. Wymontowałem sam czas około 1 godz. zawiozłem do elektryka po 3 godz. był gotowy koszt 80 PLN wymiana szczotek i tulei. Wciąż nie dowierzałem czy to będzie właśnie to, (bo niby kręcił normalnie) ale trzeba było długo kręcić i czasem tak silnikiem rzuciło aż lewarek od biegów po kolanach walił. Po założeniu od razu na miasto i grzanie auta. Temperatura 90* gaszę i próba. Rewelacja pali od strzała nie zliczę ile razy dzisiejszego popołudnia gasiłem i odpalałem na ciepłym i za każdym razem idealnie. Bez zmiany dawek, przekaźników ITP. Każdemu z was polecam zacząć właśnie od rozrusznika.
Upewnił mnie w tym tuner u którego chcę podnieść moc, wspomniałem że gdy będzie robił mapę ma dawkę od razu zwiększyć, gość zachował się uczciwie i od razu mówi najpierw napraw sobie auto bo na 99% wina w rozruszniku i miał rację. Pozdrawiam
Byłem dziś z tym problemem w VW. Stwierdzili to samo. Wymiana rozrusznika. Zanim zaczne zmieniać dawki zajmę się wymianą szczotek i tulei.
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: śr gru 02, 2015 22:39
autor: JacaTouran
Usterkę rozrusznika rozpoznaje się po jego wyjęciu i rozebraniu, a nie wymienia części dla samej wymiany.
Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: ndz gru 06, 2015 12:51
autor: alcest
JacaTouran pisze:Usterkę rozrusznika rozpoznaje się po jego wyjęciu i rozebraniu, a nie wymienia części dla samej wymiany.
Jaca, to powiedź proszę czy po 2 miesiącach jazdy rozrusznik który był regenerowany we wrześniu mógł się znów rozlecieć? Jakie objawy - to co pierwotnie: najpierw nie łapie za pierwszym razem i szarpnięcie do tego ale następna próba i pali. Później kilka dni spokoju i znów zonk. Problem narastał z każdym tygodniem aż do wczoraj, gdzie wszystkie objawy sprzed regeneracji powróciły z pełną mocą. Dopiero za 10-15 razem złapał. I takie uczucie jakby się coś nie cofało w rozruszniku, tak jak kiedyś w ursusie C330 kiedy się paliło na sztywno

Sory za porównanie ale takie mam akurat doświadczenia.
Nie wiem dokładnie (jeszcze nie wiem) co było zmieniane/regenerowane. Od mechanika gdzie wstawiałem samochód wiem że bendiks, tulejki, szczotki. Sam tego nie robiłem i nie woziłem na stół.
W tygodniu samochód znów odstawię na "gwarancji" ale nie wiem czy warto. Jak znów pójdzie na "regenerację", wydam ponownie 150 zł?! Krew mnie zalewa. A ile kosztuje nowy rozrusznik do Turka w mojej wersji? Może tym razem to nie rozrusznik? Nie zaglądałem w ogóle do alternatora. Może to on słabo ładuje? Sam nie wiem...

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
: ndz gru 06, 2015 13:16
autor: JacaTouran
Rozrusznik to banalnie prosta konstrukcja. Jeżeli regeneracja polegała na wstawienia nowych części to nie powinien zaszwankowac w tak krótkim czasie. Chyba , że masz coś nie tsk w aucie i kręci dluugo żeby zapalił to każdy jeden kleknie.