Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
-
- Użytkownik
- Posty: 177
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
- Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam,
Czeka mnie wymiana klocków (przód), zaglądam w stare papiery serwisowe i widze że mi wstawili:
5K0698151, jednak jak pytałem w serwisie klocki jakie powinny być to:
3C0 698 151 J lub w wersji eco ZW 698151 B
czym te klocki się różnią (no oprócz ceny oczywiście)?
Czeka mnie wymiana klocków (przód), zaglądam w stare papiery serwisowe i widze że mi wstawili:
5K0698151, jednak jak pytałem w serwisie klocki jakie powinny być to:
3C0 698 151 J lub w wersji eco ZW 698151 B
czym te klocki się różnią (no oprócz ceny oczywiście)?
- tomamar
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz lis 01, 2015 21:32
- Auto:: Touran 2005 2.0,TDI DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: HAMM Niemcy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam. Mnie również czeka wymiana klocków i tarcz przód i tył. Odnośnie tego mam pytanie dotyczące regulacji hamulca ręcznego, bo pewnie po założeniu nowego kompletu trzeba będzie wyregulować. I stąd moje pytanie. Gdzie się reguluje hamulec ręczny. Przy dźwigni czy pod samochodem przy kołach.?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Nic nie będzie trzeba regulować.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- tomamar
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz lis 01, 2015 21:32
- Auto:: Touran 2005 2.0,TDI DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: HAMM Niemcy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Hej. Nie wiem czy w dobrym temacie. W sobotę wymieniłem komplet tarcze i klocki przód i tył. Zrobiłem juz ok 200 km i wszystko było ok, aż do wczoraj. Po powrocie z pracy ok 4 km zauważyłem że prawe koło lekko się zagrzało. Gdzie szukać przyczyny. Dzięki
- bins66
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: pn maja 16, 2016 12:41
- Auto:: 1.9tdi 2006 BXE
- Imię:: Damian
- Podziękował: 63 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Moze zacisk nie odbija wystarczająco daleko- taka pierwsza myśl mnie naszłatomamar pisze:Hej. Nie wiem czy w dobrym temacie. W sobotę wymieniłem komplet tarcze i klocki przód i tył. Zrobiłem juz ok 200 km i wszystko było ok, aż do wczoraj. Po powrocie z pracy ok 4 km zauważyłem że prawe koło lekko się zagrzało. Gdzie szukać przyczyny. Dzięki

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Niedokładnie wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku plus możliwe że tloczek trzeba by było rozruszac. Jest mój manual o wymianie tarcz i tam to pokazuje.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Mam możliwość kupienia w (bardzo) dobrej cenie tarcze i klocki, lecz tylko:
1. Tarcze ATE standard
2. Klocki ATE standard
3. Tarcze Zimmermann Standard Coat
4. Klocki Zimmermann Standard
Co byście wybrali?
Ja optuję za tarczą Zimmermann + klocek ATE, lecz chciałbym uniknąć możliwości pojawiania się pisków przy hamowaniu...
-- Wt cze 27, 2017 22:45 --
Chodzi o oś przednia.
1. Tarcze ATE standard
2. Klocki ATE standard
3. Tarcze Zimmermann Standard Coat
4. Klocki Zimmermann Standard
Co byście wybrali?
Ja optuję za tarczą Zimmermann + klocek ATE, lecz chciałbym uniknąć możliwości pojawiania się pisków przy hamowaniu...
-- Wt cze 27, 2017 22:45 --
Chodzi o oś przednia.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ja bym wziął zestaw ATE.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Przeglądacz
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
- Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
- Imię:: Domin
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam
Widze fajny temat o tarczach no i mnie ostatnio zaskoczyl nie miły problem.
Lato w pelni pomyslalem sobie ze czas na konserwacje hamowników. Pomaluje osłone docisk no i oczywiście tarcze. Mam na tyle cały zestaw nowy Brembo ma jakies Pół roku. Rozbieram wsio i odkręcam sróbke co trzyma tarcze i teraz zonk. tarcza nawet nie dygnie. no to ja mysle młotkiem delikatnie. Nie ma szans. No to mocniej. Lipa. No i jaja. Nie bede walił młotem po nowej tarczy no i nie zdjąłem. Szczerze to teraz nie kumam by sie tak zapiekło przez pół roku?
Przerabiał to ktoś kiedyś. Oczywiście poradziłem sobie bez zdejmowania tarczy ale i tak mnie to zdziwiło mocno bo 1 raz spotkałem taki problem w aucie.
Widze fajny temat o tarczach no i mnie ostatnio zaskoczyl nie miły problem.
Lato w pelni pomyslalem sobie ze czas na konserwacje hamowników. Pomaluje osłone docisk no i oczywiście tarcze. Mam na tyle cały zestaw nowy Brembo ma jakies Pół roku. Rozbieram wsio i odkręcam sróbke co trzyma tarcze i teraz zonk. tarcza nawet nie dygnie. no to ja mysle młotkiem delikatnie. Nie ma szans. No to mocniej. Lipa. No i jaja. Nie bede walił młotem po nowej tarczy no i nie zdjąłem. Szczerze to teraz nie kumam by sie tak zapiekło przez pół roku?
Przerabiał to ktoś kiedyś. Oczywiście poradziłem sobie bez zdejmowania tarczy ale i tak mnie to zdziwiło mocno bo 1 raz spotkałem taki problem w aucie.
- Robal
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: pt paź 09, 2015 18:03
- Auto:: Touran, BKC, 2004
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ostatnio miałem ten sam problem przy okazji wymiany klocków i repertuarek zacisków. Prawe tylne koło. Chciałem zdjąć tarczę, żeby oczyścić pierścień łożyska, bo szwankował czujnik ABS a przez niego dsg. Tarczę w okolicach piasty spryskałem smarem penetrującym. Po tygodniu drugie podejście. Znowu smar, grzanie i ostre młotkowanie tarczy po obwodzie w okolicach piasty i od strony otworów. W końcu uległa. Po wszystkim oczyściłem z rdzy i nałożyłem cienką warstwę smaru miedzianego.
-
- Przeglądacz
- Posty: 92
- Rejestracja: pn gru 25, 2017 18:21
- Auto:: 5t1 2,0 tdi
- Imię:: adam
- Lokalizacja: oława
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
panowie czeka mnie wymiana tarcz i klocków co byście polecili(auto będzie uzytkowane głównie w mieście przez żonę ) zastanawiałem się nad zestawem trw, bosch ate ?
proste są dla szybkich samochodów zakręty dla szybkich kierowców...
Can You Be Faster ?
Colin McRae
Can You Be Faster ?
Colin McRae
-
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
- Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: ST/SBL
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ja w vb mam tarcze textar z klockami ate. Dobrze hamują ale te ate strasznie pyla, tak bardzo że drugim razem ich nie wezmę z tego właśnie powodu. Chyba że ci wisi to i nie dbasz o to jak wyglądają felgi i często ich nie pucujesz.
- GioW
- Expert
- Posty: 1904
- Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
- Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: GDA / DDZ
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 91 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Ja mam na obu osiach wszystko z Textara, dają radę choć klocki trochę pylą. Następne będą JuridWhiye
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Textar tak jak ATE dość często jest na pierwszy montaż zakładane. ATE to jeden z najlepszych wyborów. Oczewiscie są też dużo lepsze marki ale do jazdy wkoło komina to i textar będzie aż nadto.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
- Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
- Imię:: Adam
- Lokalizacja: WLKP
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
ATE na pierwszy montaż ?
Nigdy nie był i nie jest, Textar i owszem.
