Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
bdronka
Użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
Imię:: Radek
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: bdronka »

Witam,
Czeka mnie wymiana klocków (przód), zaglądam w stare papiery serwisowe i widze że mi wstawili:
5K0698151, jednak jak pytałem w serwisie klocki jakie powinny być to:
3C0 698 151 J lub w wersji eco ZW 698151 B
czym te klocki się różnią (no oprócz ceny oczywiście)?
Awatar użytkownika
tomamar
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 21:32
Auto:: Touran 2005 2.0,TDI DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: HAMM Niemcy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: tomamar »

Witam. Mnie również czeka wymiana klocków i tarcz przód i tył. Odnośnie tego mam pytanie dotyczące regulacji hamulca ręcznego, bo pewnie po założeniu nowego kompletu trzeba będzie wyregulować. I stąd moje pytanie. Gdzie się reguluje hamulec ręczny. Przy dźwigni czy pod samochodem przy kołach.?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Muti »

Nic nie będzie trzeba regulować.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
tomamar
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 21:32
Auto:: Touran 2005 2.0,TDI DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: HAMM Niemcy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: tomamar »

Hej. Nie wiem czy w dobrym temacie. W sobotę wymieniłem komplet tarcze i klocki przód i tył. Zrobiłem juz ok 200 km i wszystko było ok, aż do wczoraj. Po powrocie z pracy ok 4 km zauważyłem że prawe koło lekko się zagrzało. Gdzie szukać przyczyny. Dzięki
Awatar użytkownika
bins66
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: pn maja 16, 2016 12:41
Auto:: 1.9tdi 2006 BXE
Imię:: Damian
Podziękował: 63 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: bins66 »

tomamar pisze:Hej. Nie wiem czy w dobrym temacie. W sobotę wymieniłem komplet tarcze i klocki przód i tył. Zrobiłem juz ok 200 km i wszystko było ok, aż do wczoraj. Po powrocie z pracy ok 4 km zauważyłem że prawe koło lekko się zagrzało. Gdzie szukać przyczyny. Dzięki
Moze zacisk nie odbija wystarczająco daleko- taka pierwsza myśl mnie naszła :idea:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Muti »

Niedokładnie wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku plus możliwe że tloczek trzeba by było rozruszac. Jest mój manual o wymianie tarcz i tam to pokazuje.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: swimmer »

Mam możliwość kupienia w (bardzo) dobrej cenie tarcze i klocki, lecz tylko:
1. Tarcze ATE standard
2. Klocki ATE standard
3. Tarcze Zimmermann Standard Coat
4. Klocki Zimmermann Standard

Co byście wybrali?
Ja optuję za tarczą Zimmermann + klocek ATE, lecz chciałbym uniknąć możliwości pojawiania się pisków przy hamowaniu...

-- Wt cze 27, 2017 22:45 --

Chodzi o oś przednia.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Muti »

Ja bym wziął zestaw ATE.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Zimny Chirurg
Przeglądacz
Posty: 139
Rejestracja: ndz gru 25, 2016 01:29
Auto:: Touran 2,0TDI BKD 2007r
Imię:: Domin
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Zimny Chirurg »

Witam

Widze fajny temat o tarczach no i mnie ostatnio zaskoczyl nie miły problem.
Lato w pelni pomyslalem sobie ze czas na konserwacje hamowników. Pomaluje osłone docisk no i oczywiście tarcze. Mam na tyle cały zestaw nowy Brembo ma jakies Pół roku. Rozbieram wsio i odkręcam sróbke co trzyma tarcze i teraz zonk. tarcza nawet nie dygnie. no to ja mysle młotkiem delikatnie. Nie ma szans. No to mocniej. Lipa. No i jaja. Nie bede walił młotem po nowej tarczy no i nie zdjąłem. Szczerze to teraz nie kumam by sie tak zapiekło przez pół roku?

Przerabiał to ktoś kiedyś. Oczywiście poradziłem sobie bez zdejmowania tarczy ale i tak mnie to zdziwiło mocno bo 1 raz spotkałem taki problem w aucie.
Awatar użytkownika
Robal
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: pt paź 09, 2015 18:03
Auto:: Touran, BKC, 2004
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Robal »

Ostatnio miałem ten sam problem przy okazji wymiany klocków i repertuarek zacisków. Prawe tylne koło. Chciałem zdjąć tarczę, żeby oczyścić pierścień łożyska, bo szwankował czujnik ABS a przez niego dsg. Tarczę w okolicach piasty spryskałem smarem penetrującym. Po tygodniu drugie podejście. Znowu smar, grzanie i ostre młotkowanie tarczy po obwodzie w okolicach piasty i od strony otworów. W końcu uległa. Po wszystkim oczyściłem z rdzy i nałożyłem cienką warstwę smaru miedzianego.
rolmik
Przeglądacz
Posty: 92
Rejestracja: pn gru 25, 2017 18:21
Auto:: 5t1 2,0 tdi
Imię:: adam
Lokalizacja: oława
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: rolmik »

panowie czeka mnie wymiana tarcz i klocków co byście polecili(auto będzie uzytkowane głównie w mieście przez żonę ) zastanawiałem się nad zestawem trw, bosch ate ?
proste są dla szybkich samochodów zakręty dla szybkich kierowców...
Can You Be Faster ?
Colin McRae
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: szpyrek »

Ja w vb mam tarcze textar z klockami ate. Dobrze hamują ale te ate strasznie pyla, tak bardzo że drugim razem ich nie wezmę z tego właśnie powodu. Chyba że ci wisi to i nie dbasz o to jak wyglądają felgi i często ich nie pucujesz.
Awatar użytkownika
GioW
Expert
Posty: 1904
Rejestracja: sob lip 07, 2012 21:58
Auto:: 2.0 TDI BKD HL '04
Imię:: Janek
Lokalizacja: GDA / DDZ
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 91 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: GioW »

Ja mam na obu osiach wszystko z Textara, dają radę choć klocki trochę pylą. Następne będą JuridWhiye
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Textar tak jak ATE dość często jest na pierwszy montaż zakładane. ATE to jeden z najlepszych wyborów. Oczewiscie są też dużo lepsze marki ale do jazdy wkoło komina to i textar będzie aż nadto.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Adam1003
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
Imię:: Adam
Lokalizacja: WLKP
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Adam1003 »

ATE na pierwszy montaż ? :) Nigdy nie był i nie jest, Textar i owszem.
ODPOWIEDZ