Strona 28 z 29

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz maja 12, 2019 19:52
autor: Mapet
Ostatnio też mam ten problem że ciężko odpala na ciepłym silniku. Z tego co piszecie to problemów może być kilka. Zacząłem od sprawdzenia danych z akumulatora i prąd rozruchowy wychodzi u mnie 680 A czy to nie za mało na rozrusznik żeby odpowiednio zakręcił ? Każdy mówi tutaj o 780 A.
Druga kwestia to położenie rozrusznika. Znajduje on się przy skrzyni biegów tylko czy w miarę jest łatwy dostęp żeby do niego dotrzeć i go wyciągnąć. Chciałbym też wymienić w nim szczotki za nim zdecyduje się na wgranie nowego softu ze zwiększeniem dawki startowej paliwa.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz maja 12, 2019 20:02
autor: wesol
Ja bym rozebrał ten rozrusznik. Trzeba go wyczyścić i przesmarowac odpowiednio. Na litość boską tylko nie grubo gęstego smaru i będzie ładnie odpalać.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz maja 12, 2019 20:16
autor: Mapet
A co powiesz o prądzie ładowania czy nie jest za niski ? I czy ten rozrusznik jest w miarę łatwo wymontowac ?

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: sob maja 18, 2019 11:27
autor: wesol
Pytasz o prąd rozruchowy. Prąd drastycznie spada wraz ze spadkiem temperatury więc to też nie może być tak że będzie mało jak już jest wiosna bo zimą to by chyba tylko lampka się zaświeciła. To i tak w normie jakiejś idiotycznej EN. W DIN to coś koło 300-350 amper będzie.

Rozrusznik nie jest trudno wymontować. Rozebrać go sprawdzić szczotki czy się nie blokują, podają prąd, tulejki czy nie są wytarte by były luzy itd. Po wyczyszczeniu przesmarowac delikatnie smarem i dać parę kropel oleju i na tulejki i przekładnie planetarną.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: sob maja 18, 2019 17:22
autor: tberent
wesol pisze:Pytasz o prąd rozruchowy. Prąd drastycznie spada wraz ze spadkiem temperatury więc to też nie może być tak że będzie mało jak już jest wiosna bo zimą to by chyba tylko lampka się zaświeciła. To i tak w normie jakiejś idiotycznej EN. W DIN to coś koło 300-350 amper będzie.

Rozrusznik nie jest trudno wymontować. Rozebrać go sprawdzić szczotki czy się nie blokują, podają prąd, tulejki czy nie są wytarte by były luzy itd. Po wyczyszczeniu przesmarowac delikatnie smarem i dać parę kropel oleju i na tulejki i przekładnie planetarną.
Brawo za pisanie głupot.

Prąd spada wraz ze spadkiem temperatury.

Brawo

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: sob maja 18, 2019 21:31
autor: wesol
Sprawność Aku maleje przy niskich temperaturach. Nawet mówi się że przy -18 stopniach sprawność Aku wynosi 0% co oczewiscie nie oznacza że auta nie odpalisz. Ale skoro wiesz lepiej to może przedstaw gdzie się tego nauczyłeś, na jakiej uczelni bo ja w Szczecinie na Klonowica 11 na WSTE na Technice Samochodowej. Widzisz akumulatorów nie też tam mieliśmy na laboratorium.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz maja 19, 2019 18:10
autor: tberent
wesol pisze:Sprawność Aku maleje przy niskich temperaturach. Nawet mówi się że przy -18 stopniach sprawność Aku wynosi 0% co oczewiscie nie oznacza że auta nie odpalisz. Ale skoro wiesz lepiej to może przedstaw gdzie się tego nauczyłeś, na jakiej uczelni bo ja w Szczecinie na Klonowica 11 na WSTE na Technice Samochodowej. Widzisz akumulatorów nie też tam mieliśmy na laboratorium.
Ale to bez sensu bo nawet odnośniki do wzorów Ciebie nie przekonają ;D

Na chłopski rozum to" zimni to słabi krynci "
A o prądzie, napięciu, rezystancji wewnętrznej czy pojemności to poczytaj i będzie dobrze.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz maja 19, 2019 20:22
autor: wesol
O jakich odnośnikach mówisz bo coś nie kumam. Wymieniałem Aku w swoim bls i jak go zamieniłem do golfa asz to w golfie już ten Aku nie był w stanie go odpalić. Tu 1.9 i tu też. Dziwne co nie?

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: ndz wrz 22, 2019 10:47
autor: Mapet
Jest tam też taki przekaźnik koło bezpieczników z przodu samochodu pod maską z prawej strony oznaczony numerem 433 - w sumie jest ich cztery.
Jak tak ciężko pali to próbuję go odpalić na krótko na przewodzie i się nie zająknie tylko pali.
Wie, może ktoś co to jest albo jak ten moduł/przekaźnik się nazywa ?

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: pn wrz 23, 2019 19:20
autor: Dziadek13
Coś takiego z opisu mam.
F7 - bezpiecznik 7 w uchwycie bezpieczników -B- -SB7-40 A - przekaźnik zasilania napięciowego
zacisku 15 -J329-zacisk 30a.
Przekaźnik A1 dla zacisku zasilania 15 - J329 (433)
Przekaźnik A2 dla zasilacza klasa 50 - J682 (433)
Czyli gdzieś na gałęzi bezpiecznika F7 przez przekaźnik A1 do zacisku 30a bardzo spada ci napięcie, możliwe luzy w obsadach przekaźnika ,bezpiecznika jaki i styk na zacisku 30a.Możliwe że sam przekaźnik ma problem.
Piszę tak po twojej podpowiedzi że:
Mapet pisze:Jak tak ciężko pali to próbuję go odpalić na krótko na przewodzie i się nie zająknie tylko pali.
A co za tym idzie za małe napięcie na cewki pompo wtryskiwaczy nie wspomne o zasilaniu rozrusznika.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: czw sty 23, 2020 23:34
autor: Mapet
Dzisiaj w ogóle auto mi padło. Ostatnio coś szybko mi rozładowywało Aku że trzykrotnie mi padała bateria. Dziś podładowałem i też nie chciał zapalić a po chwili zaczęły się załączać oba wentylatory. Dopiero po zapożyczeniu prądu odpalił chwilę pojeździłem i nagle zgasł.
Pod jednym z czterech przekaźników zaczęło tykać, próbowałem zamienić przekaźniki ale dalej tykało w tym samym miejscu.
Wie ktoś za co odpowiedzialny jest ten przekaźnik nr 433 i jak się nazywa cała ta płyta do której wpina się te przekaźniki ?

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: pt sty 24, 2020 08:18
autor: marcyb3
Najprawdopodobniej nie masz ładowania w aucie , jakieś błędy??

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: pt sty 24, 2020 12:01
autor: Mapet
Hmm wstępna diagnoza to zwarcie na płycie bezpiecznikowej pod maską lub zepsuty sterownik od wentylatorów. Miałem już ten problem poprzednio z dwa razy i wystarczyło osuszyć sterownik a teraz go poprostu wymienię.
Scana właśnie jeszcze nir robiłem VCDS.

-- So sty 25, 2020 08:59 --

Temat rozwiązany ! Okazało się, że płyta pod przekaźniki i bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej pod maską była zalana wodą i w kilku miejsach zaczęła korodować, przez to robiła zwarcie, załączała samoczynnie prąd do różnych odbiorników w tym np. samo włączające się wentylatory co powodowało kilkukrotne rozładowywanie akumulatora.

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: wt lut 11, 2020 13:27
autor: Wicus89
hej
mój touran 05 rok 1.9 TDI ciężko pali na ciepłym silniku na zimnym pali na dotyk, co to może być? Lub ktoś zna z trójmiasta lub okolic jakiegoś magika?

Re: Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

: śr lut 12, 2020 23:42
autor: marcyb3
Wicus89 pisze:hej
mój touran 05 rok 1.9 TDI ciężko pali na ciepłym silniku na zimnym pali na dotyk, co to może być? Lub ktoś zna z trójmiasta lub okolic jakiegoś magika?
Zmiana rozrusznika pomoże,kup Valeo 11 zębów i sprawa rozwiązana

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka