Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: JEDARO »

w 1T1,1T2 występowały 256 i 282
w 1t3 to 272
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Adam1003
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
Imię:: Adam
Lokalizacja: WLKP
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Adam1003 »

Podaj nr VIN auta.
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: alcest »

Ja też kupiłem zestaw Textar-a, za komplet przód (tarcze+klocki) 430, robocizna we własnym zakresie. Niestety przy okazji wyszła pęknięta osłona przegubu i tego już sam nie będę robił :(
Adam1003
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
Imię:: Adam
Lokalizacja: WLKP
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Adam1003 »

A czujnikiem zegarowym bicie tarcz zmierzyłeś po zamontowaniu ? ;)
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: alcest »

Adam1003 pisze:A czujnikiem zegarowym bicie tarcz zmierzyłeś po zamontowaniu ? ;)
jasne :> :> :>
szczególnie po tym jak śruba trzymająca tarczę straciła "moc" wykręcenia się i dopiero wiertarka+następnie gwintownik, straciłem ochotę do pomiaru. Na moje "szczęście" właśnie z tej strony osłona przegubu idzie do roboty, przypomnę mechanikowi o wymianie śruby na nową bo teraz siedzi jakiś ajwaj M6. Druga strona poszła w 15min z czyszczeniem piasty/jarzma/szczęki...
tigwelder
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
Imię:: Maniek
Lokalizacja: Słubice FSL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: tigwelder »

Witam.
Kupiłem zestaw 310x22 na tył.
Zaciski i jarzma z Phaetona a tarcze z passata B8 (praktycznie nowe bo 21,7mm)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tarcze jedynie przetarłem szczotką bo nawet nie miały rantu.
Pogoda dopisuje więc dzisiaj montaż.

-- So lip 06, 2019 20:03 --

No więc lipa.
Tzn. wszystko ładnie pasuje...oprócz felg.
Na tarcze 310x22 felga 16" nie wejdzie musi być 17.
I teraz kluczowe pytanie: co dalej?
16" mam 2 komplety na zime i lato plus niedawno kupiłem 5 felge na zapas taką jak mam na lato.

Jest opcja mniejszej tarczy 288x22 z phaetona tylko czy to będzie pasować? Poza tym muszę kupić jarzma pod mniejszą tarczę. :sorry:
obelix
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: sob lis 17, 2012 21:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Bronowo/Niemcy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: obelix »

Witam
Jestem cienki leszczyk w tych sprawach więc proszę się nie śmiać, troszkę poczytałem na forum i zaraz mam więcej pytań
Proszę o podanie ile mnie obecnie będzie kosztowała wymiana tarcz i klocków przód i tył
ATE , Textar lub Bosh bo takie tu dominują a może coś innego co jest z nich najlepsze? ) Co muszę podać mechanikowi ,żeby bezbłędnie zamówił potrzebne części?
Co jeszcze podczas takiej naprawy trzeba wymienić albo sprawdzić?
Ile to wszystko trwa?
Touran tdi rocznik 2009 ,opona 205/55/16,
pozdrawiam
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: misiek775 »

Każda z wymienionych marek hamulców jest dobra.
Jak chcesz zamówić części to musisz znać rozmiar tarcz (średnice) można to sprawdzić po nr VIN ala czasami użytkownicy zmieniają tarcze na większe. Zostaje więc miarka i pomiar fizycznej średnicy tarcz.
Adam1003
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
Imię:: Adam
Lokalizacja: WLKP
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Adam1003 »

Podane marki jak wspomniał kolega są przyzwoite, w tych pieniądzach jednak można kupić coś lepszego np Brembo a nawet Zimmermann.
Cena za wymianę to będzie jakieś 120-200 zł/komplet na osi, przy okazji sprawdzenie zacisków, pewnie jakieś zestawy regeneracyjne się przydadzą. Dodatkowo obowiązkowo wymiana płynu.

Podaj nr VIN to ustalę jaki masz system hamulcowy.
obelix
Początkujący
Posty: 34
Rejestracja: sob lis 17, 2012 21:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Bronowo/Niemcy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: obelix »

Sorki za zwłokę ale dopiero co zjechałem do domu juz podaję VIN
WVGZZZ1TZAW025119
Adam1003
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: pn lis 27, 2017 10:43
Auto:: A4 B9 2.0 TFSI
Imię:: Adam
Lokalizacja: WLKP
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: Adam1003 »

Przód 312mm, Tył 256mm
Będziesz kupował z Niemczech czy w PL ?
Jeżeli u nas to akurat jutro z okazji black friday na hamulcesklep.pl mamy duże obniżki więc będę mógł Ci zaoferować zestaw w super cenie. W razie czego pisz na PW
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: szpyrek »

Chłopaki, takie pytanie. Wymienialem z tyłu klocki w maju. W ostatnim tygodniu zaczęło mi trzec z tyłu metal o metal. Klocki znowu do wymiany razem z tarczami.
Po rozebraniu okazało się, że prawa strona zdarta do zera z z lewej więcej jak pół klocka.
Pytanie, podejrzewam że do regeneracji będzie zacisk ale który? Lewy bo nie odpuszcza, stąd zdarl się do zera czy prawy że nie dociska.
Na SKP da radę wyłapać które koło mocniej łapie?
rafcio606
Przeglądacz
Posty: 134
Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 18:44
Auto:: touran 2003 1.6 16v bag f
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Pomorskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: rafcio606 »

Ja bym też pomyślał o przodzie, może stoi i więcej siły daje na tył, na stacji oczywiście tylko obserwuj te siły bo szybko się zmieniają w czasie rzeczywistym, też zmieniałem na majówkę tył, i mam jakieś pół klocka ferodo po obu stronach
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: szpyrek »

Diagnosta na SKP nie miał zastrzeżeń do siły hamowania ani przodu ani do tyłu.
Może linka mi nie odpuscila i dlatego szybciej zużył się klocek. Będę obserwował, za miesiac ściągnę koło i sprawdzę czy jest duża różnica w grubości klocków
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Post autor: wesol »

Ile wynosiły opory toczenia na poszczególnych kołach? Węższa diagnosta i wpierw powinien sprawdzić na rolkach opory toczenia i potem wciska hamulec. Potem przejazd na tylne koła i też sprawdzenie oporów i po tym wciskanie hamulca zasadniczego i dalej już pomiar hamulca awaryjnego.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ