Strona 28 z 31

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: pn maja 20, 2019 17:48
autor: JEDARO
w 1T1,1T2 występowały 256 i 282
w 1t3 to 272

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: pn maja 20, 2019 21:41
autor: Adam1003
Podaj nr VIN auta.

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: wt maja 21, 2019 07:30
autor: alcest
Ja też kupiłem zestaw Textar-a, za komplet przód (tarcze+klocki) 430, robocizna we własnym zakresie. Niestety przy okazji wyszła pęknięta osłona przegubu i tego już sam nie będę robił :(

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: wt maja 21, 2019 08:05
autor: Adam1003
A czujnikiem zegarowym bicie tarcz zmierzyłeś po zamontowaniu ? ;)

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: wt maja 21, 2019 08:32
autor: alcest
Adam1003 pisze:A czujnikiem zegarowym bicie tarcz zmierzyłeś po zamontowaniu ? ;)
jasne :> :> :>
szczególnie po tym jak śruba trzymająca tarczę straciła "moc" wykręcenia się i dopiero wiertarka+następnie gwintownik, straciłem ochotę do pomiaru. Na moje "szczęście" właśnie z tej strony osłona przegubu idzie do roboty, przypomnę mechanikowi o wymianie śruby na nową bo teraz siedzi jakiś ajwaj M6. Druga strona poszła w 15min z czyszczeniem piasty/jarzma/szczęki...

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: sob cze 29, 2019 11:07
autor: tigwelder
Witam.
Kupiłem zestaw 310x22 na tył.
Zaciski i jarzma z Phaetona a tarcze z passata B8 (praktycznie nowe bo 21,7mm)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tarcze jedynie przetarłem szczotką bo nawet nie miały rantu.
Pogoda dopisuje więc dzisiaj montaż.

-- So lip 06, 2019 20:03 --

No więc lipa.
Tzn. wszystko ładnie pasuje...oprócz felg.
Na tarcze 310x22 felga 16" nie wejdzie musi być 17.
I teraz kluczowe pytanie: co dalej?
16" mam 2 komplety na zime i lato plus niedawno kupiłem 5 felge na zapas taką jak mam na lato.

Jest opcja mniejszej tarczy 288x22 z phaetona tylko czy to będzie pasować? Poza tym muszę kupić jarzma pod mniejszą tarczę. :sorry:

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: pn lis 25, 2019 23:21
autor: obelix
Witam
Jestem cienki leszczyk w tych sprawach więc proszę się nie śmiać, troszkę poczytałem na forum i zaraz mam więcej pytań
Proszę o podanie ile mnie obecnie będzie kosztowała wymiana tarcz i klocków przód i tył
ATE , Textar lub Bosh bo takie tu dominują a może coś innego co jest z nich najlepsze? ) Co muszę podać mechanikowi ,żeby bezbłędnie zamówił potrzebne części?
Co jeszcze podczas takiej naprawy trzeba wymienić albo sprawdzić?
Ile to wszystko trwa?
Touran tdi rocznik 2009 ,opona 205/55/16,
pozdrawiam

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: pn lis 25, 2019 23:38
autor: misiek775
Każda z wymienionych marek hamulców jest dobra.
Jak chcesz zamówić części to musisz znać rozmiar tarcz (średnice) można to sprawdzić po nr VIN ala czasami użytkownicy zmieniają tarcze na większe. Zostaje więc miarka i pomiar fizycznej średnicy tarcz.

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: wt lis 26, 2019 09:14
autor: Adam1003
Podane marki jak wspomniał kolega są przyzwoite, w tych pieniądzach jednak można kupić coś lepszego np Brembo a nawet Zimmermann.
Cena za wymianę to będzie jakieś 120-200 zł/komplet na osi, przy okazji sprawdzenie zacisków, pewnie jakieś zestawy regeneracyjne się przydadzą. Dodatkowo obowiązkowo wymiana płynu.

Podaj nr VIN to ustalę jaki masz system hamulcowy.

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: czw lis 28, 2019 22:02
autor: obelix
Sorki za zwłokę ale dopiero co zjechałem do domu juz podaję VIN
WVGZZZ1TZAW025119

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: czw lis 28, 2019 22:04
autor: Adam1003
Przód 312mm, Tył 256mm
Będziesz kupował z Niemczech czy w PL ?
Jeżeli u nas to akurat jutro z okazji black friday na hamulcesklep.pl mamy duże obniżki więc będę mógł Ci zaoferować zestaw w super cenie. W razie czego pisz na PW

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: czw gru 12, 2019 23:39
autor: szpyrek
Chłopaki, takie pytanie. Wymienialem z tyłu klocki w maju. W ostatnim tygodniu zaczęło mi trzec z tyłu metal o metal. Klocki znowu do wymiany razem z tarczami.
Po rozebraniu okazało się, że prawa strona zdarta do zera z z lewej więcej jak pół klocka.
Pytanie, podejrzewam że do regeneracji będzie zacisk ale który? Lewy bo nie odpuszcza, stąd zdarl się do zera czy prawy że nie dociska.
Na SKP da radę wyłapać które koło mocniej łapie?

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: pt gru 13, 2019 06:20
autor: rafcio606
Ja bym też pomyślał o przodzie, może stoi i więcej siły daje na tył, na stacji oczywiście tylko obserwuj te siły bo szybko się zmieniają w czasie rzeczywistym, też zmieniałem na majówkę tył, i mam jakieś pół klocka ferodo po obu stronach

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: sob gru 14, 2019 00:29
autor: szpyrek
Diagnosta na SKP nie miał zastrzeżeń do siły hamowania ani przodu ani do tyłu.
Może linka mi nie odpuscila i dlatego szybciej zużył się klocek. Będę obserwował, za miesiac ściągnę koło i sprawdzę czy jest duża różnica w grubości klocków

Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

: sob gru 14, 2019 01:09
autor: wesol
Ile wynosiły opory toczenia na poszczególnych kołach? Węższa diagnosta i wpierw powinien sprawdzić na rolkach opory toczenia i potem wciska hamulec. Potem przejazd na tylne koła i też sprawdzenie oporów i po tym wciskanie hamulca zasadniczego i dalej już pomiar hamulca awaryjnego.