miki55 pisze:Webasto Thermo Testwesol pisze:Czym to potem będziesz diagnozował Marcin?
To będzie musiał to sobie dokupić. Trochę szkoda bo jakby miał od vaga to by tradycyjnie vcds robił.
miki55 pisze:Webasto Thermo Testwesol pisze:Czym to potem będziesz diagnozował Marcin?
Czyli na standardowej wiązce nie ruszy?wesol pisze:miki55 pisze:Webasto Thermo Testwesol pisze:Czym to potem będziesz diagnozował Marcin?
To będzie musiał to sobie dokupić. Trochę szkoda bo jakby miał od vaga to by tradycyjnie vcds robił.
Czyli na standardowej wiązce nie ruszy?wesol pisze:miki55 pisze:Webasto Thermo Testwesol pisze:Czym to potem będziesz diagnozował Marcin?
To będzie musiał to sobie dokupić. Trochę szkoda bo jakby miał od vaga to by tradycyjnie vcds robił.
U mnie w tescie pompki V55 pokazywało 0 procent, pompka nie pracowała. Po wykodowaniu pompki dogrzewacz pracował ale obserwując parametry jego pracy to po zgaszeniu auta temperatura płynu w dogrzewaczu drastycznie wzrastała do ponad 110stopni po wymianie dogrzewacza po zgaszeniu auta pracuje jeszcze pompka V55 która jeszcze przez chwile pcha ciecz chłodzącą nie dopuszczając do jej większego podniesienia temperatury---podsumowując dogrzewacz nie dostaje po D---e przez przegrzanie.PozdrawiamPiter7707 pisze:Kolego a jak się wykodowuje pompkę v 55 z dogrzewacza ,bo mi cały czas ona zgłasza błędy 1415zwarcie z plusem przerwa,dogrzewacz pracuje,na teście v55 procenty z 100,6 po 3.4 sekundach spadają do zera ale nie słyszę buczenia pompkiBODZIO1975 pisze:Niestety pomogła tylko wymiana dogrzewaczaBODZIO1975 pisze:Cześć
Po lekturze odnośnie usterek dogrzewacza doszedłem tylko do tego że udało mi się odblokować i uruchomić dogrzewacz po uprzednim wy kodowaniu pompki V55 natomiast po ponownym jej wkodowaniu wyskakuje błąd 01415 Pernamentny---Pompa obiegu zwarcie obwodu do masy. Pompa na krótko pracuje i tłoczy. Na wyjsciu z dogrzewacza gdzie podpinana jest pompa V55 mierzone napięcie wynosi około 9,83V. Po zgłoszeniu problemu do sprzedającego pompkę odpowiedział że na sterowniku spalił się element sterujący pompą wodyV55 ponieważ poprzednia robiła zwarcie. Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją że uszkodzona pompka uszkadzała sterownik Dogrzewacza?? Czy wymiana sterownika będzie tutaj konieczna??
Pozdrawiam
Najwidoczniej był uszkodzony moduł odpowiedzialny sterowaniem pompki V55
Wydaje mi się że przy dogrzewaczach jest ona niepotrzebna bo tłoczy główna pompa wody silnika
Chodzi oto że piec od innej marki nie da się diagnozować sprzętem do diagnostyki vag itp. Sterownik pieca jest robiony pod jakiegoś producenta aut czyli vw, fiat, volvo opel itp. Piec kupiony prosto od webasto będzie diagnozowalny tylko jak wspomniał miki. Dlatego na sterowniku pieca pisze Webasto i np znaczek marca lub vw itp.szczyku pisze:
Czyli na standardowej wiązce nie ruszy?
Chodzi oto że piec od innej marki nie da się diagnozować sprzętem do diagnostyki vag itp. Sterownik pieca jest robiony pod jakiegoś producenta aut czyli vw, fiat, volvo opel itp. Piec kupiony prosto od webasto będzie diagnozowalny tylko jak wspomniał miki. Dlatego na sterowniku pieca pisze Webasto i np znaczek marca lub vw itp.szczyku pisze:
Czyli na standardowej wiązce nie ruszy?
Pokaz te chińskie zamienniki, tam z reguły są źle przewodyorfeos pisze:Witam wszystkich,
W moim Touranie zniknęło całkowicie ogrzewanie.
Czytając wszystkie wątki z podobnym problemami, niestety nie udało mi się przywrócić ciepłego powietrza.
Historia mojej przygody:
Zgodnie z sugestiami, obstawiałem zatkaną chłodniczkę nagrzewnicy.
Wymieniłem ją na nową (Valeo).
W kabinie wróciło ciepłe powietrze, ale jedynie na kilka dni.
Okazało się, że problem był również z pompą V55 (oryginalną). Pracowała nieregularnie, od czasu do czasu udał się ją włączyć przez VCDS, aż przestała się odzywać całkowicie.
Wymieniłem pompkę na nową (na chiński zamiennik ze znanego portalu internetowego).
Znów po kilku dniach ogrzewanie zniknęło.
Po podłączeniu komputera, sterownik dogrzewacza się nie odezwał.
Wywaliło bezpiecznik od podgrzewacza. Po wymianie bezpiecznika, sterownik znów zaczął się odzywać, ale pompa już nie działała. Ponownie wymieniłem pompę (na kolejny nowy chiński zamiennik).
Historia się znów powtórzyła. Pompa uszkodzona (śmierdziała aż spalenizną).
Musiałem tymczasowo założyć pierwszą pompę (oryginał), więc aktualnie nadal nie mam ogrzewania i pomysłu na dalszą naprawę.
Przy wymianie pompek, wylatywało niewiele płynu z węży (tak ok. szklanki). Czy to normalne?
Zauważyłem też, że każda pompa mocno się nagrzewała.
Gdzie szukać problemu?
Czy wymienić pompę na kolejną (myślałem o zakupie używanego oryginału)?
Czy sam piec może mieć zapchany przepływ wody?
A sprawdzałeś pompkę w obu wariantach z zasilaniem? Pompka od strony płaskiej gniazda pin1 to 12vorfeos pisze:Zgadza się, przewody były zamienione. Musiałem rozbierać wtyczkę i zmieniać piny.
Po poprawnym podłączeniu, pompa działała i ogrzewanie w kabinie było.
Po kilku dniach pompa padała (sprawdzałem ją nawet zasilając bezpośrednio z akumulatora).
Zamiennik taki jak tu:
https://allegro.pl/oferta/pompa-wody-webasto-v55-audi-seat-skoda-vw-12931509776?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax_sc&ev_campaign_id=18003445430&gclid=EAIaIQobChMIi9PgyOKt_AIVUwWiAx2AxACGEAQYASABEgJih_D_BwE
Masz vcds? Nagraj filmik z bloków pomiarowych jak piec startuje najlepiej zimny nie odpalony motor —-kanał 001/002/004 i podeslij na messenger HALINA MARIA FERDKOWA.Cieju pisze:Dzień dobry.
Witam wszystkich, to mój 1 post.
Co prawda samochód to Sharan ale tylko na waszym forum są sensowne porady.
Mam problem z ogrzewaniem postojowym. Rozbudowałem je do Thermo Top Vevo, założyłem nowy, nie używany piec 1K0 815 007 CJ SW4840 i po kilku dniach zaczęły się schody. Po nocy po dłuższym postoju na ustawionym zegarze piec często łapie błąd 01407-zanik płomienia. Po odpaleniu auta piec rusza ale jest lekka zadyma, tak jakby był zalany nadmiarem paliwa i musiał to przepalić. Normalnie podczas dnia śmiga wszystko, nie ważne czy odpalam z pilota czy zaprogramuję czas. Wymieniłem pompkę na nową DP42 TM8860 WOS9019847C ale dalej lipa. Przewód zasilający paliwo wygląda ok, żadnych wycieków, załamań. Skończyły mi się pomysły. Help...
Pozdrawiam.
Waż gumowy owszem ale max 20 cm od pieca. Zauważ ze cała magistrala paliwowa jest cienkim plastikowym a ewentualne łączenia krótkimi gumowymi. Im mniej gumy tym lepiej . Wycieków może nie być ale łapać lewe powietrze…… nagraj telefonem start pieca jak najbliżej pieca żeby było słychać dobrze i na messenger podeslij .Cieju pisze:Nie mam vcds'a, mam obdeleven. Zastanawiam się jeszcze nad szybkozłączką która jest na przewodzie zasilającym w paliwo w miejscu łączenia przewodu gumowego z plastikowym przy piecu. Miałem lekki problem żeby to rozpiąć bo nigdy tego nie robiłem i może coś tam jest nieszczelne. Tak myślę żeby na próbę podłączyć wąż gumowy od pieca do góry żeby wyeliminować ew nieszczelnośc na złączce.