BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Rytel
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt mar 20, 2018 18:55
Auto:: Leon 1P 170km BMN 2007
Imię:: Michal
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Rytel »

Robilem test z zacisnietym przewodem powrotnym, niedtety bez zmian odplanie...
Krystq.k
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krystq.k »

Panowie taka ciekawostka. Miałem problemy z paleniem rano na pierwszy rozruch bo dłuższym postoju. Trzeba było długo kręcić zanim się odezwał. Nie pomagało nic (jedyna ostatnia deska ratunku wyjazd do @JacaTouran, który wie jak zaczarowac pompki by ylo dobrze, tylko to jeszcze nie zostało wykorzystane).

Ale 3 dni temu wymienilem dwumas bo już zakończył żywot (w moim przypadku to Touran z Dsg).
Ku mojemu zdziwieniu auto pali zupelnie innaczej jeśli chodzi o dzwiek kręconcego silnika. Szybciej kreci, lepiej.
Dzisiaj próba rano. Temp 15stopni bez grzania świec czekania aż nabije pompa paliwa cisnienia. Pyk odrazu kluczyk na odpalanie auto od strzała. Zobaczymy co bedzie jak przyjdą przymrozki ale do tej pory nawet na +20 na pierwszy rozruch musialem chwile kręcić, a im zimniej tym nieco wiecej kręcenia.

Skąd taka zmiana jak dwumas był LUKa i jest LUKa. Ale zadowolony z wymiany jestem podwójnie. Zobaczymy co się okaże na jesień jak faktycznie.temperatura spadnie.

Dam znać jak będzie się to sprawować w kolejnych dniach. Temp ma troche spaść teraz więc zobaczymy.


Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Krystq.k
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krystq.k »

Jak narazie 14 stopni rano odpalanie jest jak najbardziej poprawnie.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Miałeś jakieś wibracje wewnątrz kabiny towarzyszące temu pukanie czy ewidentnie było słychać, że dwumasa pada ?
Możesz się podzielić spostrzeżeniami lub filmikami z palenia przed i po wymianie dwumasy. Może to jakiś trop.
Zbliżają się zimne dni czyli BMN-y znów będą gorzej paliły po postoju.
Krystq.k
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krystq.k »

Fastener pisze:Miałeś jakieś wibracje wewnątrz kabiny towarzyszące temu pukanie czy ewidentnie było słychać, że dwumasa pada ?
Możesz się podzielić spostrzeżeniami lub filmikami z palenia przed i po wymianie dwumasy. Może to jakiś trop.
Zbliżają się zimne dni czyli BMN-y znów będą gorzej paliły po postoju.
Tzn ja mam DSG i ewidentnie u mnie dwumas skończył żywot na wolnych przenosiło wibracje na bude, strzelalo nieraz przy ryszaniu.
Po wymianie znacznie lepsze palenie, ale po zdemontowaniu zaworka zwrotnego za filtrem jest nieco gorzej założę z powrotem i zobaczymy.
Napewno po wymianie dwumasy dużo lepiej kreci i inny dźwięk krecenia silnika jest.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Mi również jakieś delikatne wibracje na kabinę przenosi dwumas - już 170 tyś przebiegu.
Jednak na razie wyraźnych oznak kończenia się go nie słychać. Już kiedyś słyszałem, że po wymianie dwumasy w tym silniku rozruch był płynniejszy. Sprawdź sobie rozrusznik chodzi o próg otwarcia pompek - najlepiej wymiana na sprawny 11 zębowy. Nie zapomnij o dobrym akumulatorze oraz ustawieniu synchronizacji wałka rozrządu. Ja nie mam żadnych zaworków auto dobrze pali - pozbyłem się problemu długiego kręcenia po postoju jednak czasami przy zapalaniu na zimnym tak jakby mu trochę brakowało do odpalenia na strzał.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

W moim przypadku jak wymieniłem dwumas w żaden sposób nie wpłynęło to na odpalanie. Przestał hałasować i nic poza tym
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: m0nter »

U mnie ori dwumasa i ponad 300k nalotu. Pali bez problemu...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
Krystq.k
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krystq.k »

Fastener pisze:Mi również jakieś delikatne wibracje na kabinę przenosi dwumas - już 170 tyś przebiegu.
Jednak na razie wyraźnych oznak kończenia się go nie słychać. Już kiedyś słyszałem, że po wymianie dwumasy w tym silniku rozruch był płynniejszy. Sprawdź sobie rozrusznik chodzi o próg otwarcia pompek - najlepiej wymiana na sprawny 11 zębowy. Nie zapomnij o dobrym akumulatorze oraz ustawieniu synchronizacji wałka rozrządu. Ja nie mam żadnych zaworków auto dobrze pali - pozbyłem się problemu długiego kręcenia po postoju jednak czasami przy zapalaniu na zimnym tak jakby mu trochę brakowało do odpalenia na strzał.
Jak masz ustawiona synchronizację?
Aku mam nowe i rozrusznik też mam wymieniany. U mnie im więcej razy podpompuje paliwo włączając zapłon i wyłączając, tym lepiej pali (krócej kręci).
Już mam dość powoli tego.

Jak sprawdzić próg otwarcia pompek? Jak go ewentualnie ustawić?



Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Rozrząd ustawiony mam na 0 pali dosyć dobrze chociaż czasami się jakby zakrztusi. Wcześniej miałem +3 palił dużo gorzej. Musisz mieć przynajmniej 200 lub 250 obr/min rozrusznika przy starcie, były stare 10 zębowe które na starcie nie dawały tyle obrotów i wtryski się wystarczająco nie otwierały.
Może u Ciebie siada pompa wstępnego ciśnienia ( ta w baku) ?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Przy sprawnym rozruszniku i akumulatorze to prędkość obrotowa wału powinna być nawet 270-280 obr/ min. A poniżej pewnego progu obrotowego odmówi podania paliwa. Czyli nie puści sygnału na wtryski. Awaryjnie zdaje się po 5 sekundach tak wolnego korbowania zezwoli i mozolnie odpali. Pompa w baku jak nie pracuje to auto odpali też tak po paru sekundach ale w baku musi być prawie pełno paliwa. Poniżej połowy baku nie odpali.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: piotrekfire »

Witam.
No i wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz problem powrócił.
Rano przy odpalaniu dłużej pokręci, puści solidnego bąka biało/niebieskiego- śmierdzi raczej dieslem niż olejem.
Chwilę silnik pokuleje i wszystko wraca do normy. Założyłem rozrusznik s&s 13 zębów żeby długo nie chełdać silnika. Obserwuje też że spalanie się znacznie zwiększyło.
Myślę , że chyba czas wyjąć PD na stół do jakiegoś majstra.
Na forum jest masa wątków i tematów w nich a do lekarstwa ni jednej drogi.
Może już ktoś ten problem rozwiązał?
Zapomniałem dodać, że jak rozgrzeje silnik rano ogrz. postojowym to zapala normalnie tj. bez dymienia

-- 12 gru 2018, o 09:45 --

Dzisiaj na zimnym zrobiłem logi

https://log.malonetuning.com/chart/2438 ... URHsKFAAAA

Widać że najpierw na drugim dziwne odczyty a później na pierwszym
eX3
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: śr kwie 05, 2017 21:21
Auto:: Audi B4 1.9 TDI ;)
Imię:: Marcin
Podziękował: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: eX3 »

heh w tą zimę dopadło i mnie... wymieniłem akumulator bo stary padł.. wiem że mam początek kąta wtrysku do poprawy ale czy coś to zmieni jeśli chodzi o palenie na zimnym?
Problem to pierwsze odpalenie po nocy. Auto kręci kilka sekund i odpala, po czym potrafi zgasnąć.. raz a nawet dwa razy.. ale nie zawsze.

Zrobiłem jakiś krótki log z rana:
http://vaglogi.pl/log-004_005_013_O38uaz8.html

A wczoraj nawet po 7godz stania zapalał od strzała tylko wieczorem:
http://vaglogi.pl/log-004_005_013_Ca5Gf.html
i tutaj: http://vaglogi.pl/log-004_005_013_Tg276.html

Myślałem że mam walnięty g28 czy g40.. ale z tych logów chyba nie wynika to? Czy to normalne że w grupie 005 Start Synchronisation ma wartość 3 czy inną przy zgaszonym a potem dopiero trzyma 255?
Przeczytałem 29 stron i nic nie wynikło z tego :( prócz tego że chyba jedyna szansa na normalne auto to jechać i robić wtryski? Rok temu jak miałem jeszcze dpf czy dwa lata temu auto paliło od strzała nawet przy -15 czy 20st.. jak znajdę chwilę zrobię próbę zaciśnięcia powrotu paliwa przy filtrze.. o ile znajdę który dokładnie to wężyk bo fotki z wcześniejszych stron nie działają..

//edit jak sprawdzić obroty wału przy kręceniu rozrusznikiem np ?
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

eX3 pisze:/edit jak sprawdzić obroty wału przy kręceniu rozrusznikiem np ?
Odpinasz wtyke od szyny pompek (taka okragła po prawej stronie w oklicach vacum pompy). Podpinasz vaga, wchodzisz w engine, measuring blocks, i na którymś poczatkowym kanale masz pomiar obrotów. Kręcisz rozrusznikiem i patrzysz jakie masz wskazania.

Na zwyklym rozruszniku mialem kolo 200 obr/min. Na S&S 300obr/min i byla petarda
AJGOR76
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 05, 2017 23:41
Auto:: Sharan 7n 170 km,DSG
Imię:: Roman
Lokalizacja: Inowrocław

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: AJGOR76 »

I co auto pali?
ODPOWIEDZ