BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Sprawdzał ktoś ciśnienie sprężania na zimnym silniku jako powód ciężkiego odpalania ?
PiotrekSzczecin
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 28, 2019 19:58
Auto:: Touran
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Szczecin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PiotrekSzczecin »

Witam,

Panowie mam problem ze swoim Turkiem. Rok 2009, 2.0 tdi, 170km, dsg. Nalatane ma 317tyś, kupiłem go dwa miechy temu i problem jest od samego początku, kiepsko pali po nocy, na zimnym silniku. Jak silnik się nagrzeje to bardzo dobrze pali. Oddałem do mechanika, rozrusznik wymieniony, akumulator naładowany, świece sprawne. Dwumas wymieniony w ASO przy 290km, teraz jeszcze rozrząd był wymieniony już po zakupie, ale nic w kwestii odpalania się nie poprawiło. Załączam filmik z odpalania przy minus - 1,5 stopnia. Jakieś sugestie co może być powodem ?

https://youtu.be/yUh1OkiYluM

Dla porównania wrzucam filmik przy temperaturze 3 stopnie na plusie.

https://www.youtube.com/watch?v=gGpuoqe ... e=youtu.be
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: pitt55 »

No ale, gdzie jest problem?
PiotrekSzczecin
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 28, 2019 19:58
Auto:: Touran
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Szczecin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PiotrekSzczecin »

Ciężko Pali, tak jak na filmikach. Mam paska b6 też 2.0 dsg 140km i on przy -10 na strzała odpala a Turek strasznie się przy tym męczy żeby przy temp 0 stopni odpalić.
pitt55
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr wrz 26, 2018 20:58
Auto:: VW 1,6 MPI
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Gliwice
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: pitt55 »

Drugi z filmów nie dostępny. Na pierwszym faktycznie słychać, że opornie odpala. Sprawdź palpacyjnie poprzez przekręcenie stacyjki i dotknięcie palcami każdej ze świec czy są ciepłe. Może mechanik nie sprawdził albo się pomylił. Jeśli masz dostęp sprawdź vcds-em pompki. Pomyślałeś o złym paliwie, bo nie piszesz, gdzie tankujesz a może jakiś dodatek do czyszczenia pompowtrysków? Jaka sytuacja z filtrem paliwa?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Tyle razy się mówi i nadal nie rozumieją ludziska. To nie stary klekot by świece żarowe były potrzebne przy -1 stopniu. Nic nie podgrzewam u siebie w bls przy -3 i pali bez kotlowania rozrusznikiem. Pół sekundy i silnik chodzi. Widać że braki paliwa są i dlatego jest jak jest. Czy to problem wtryskowy czy coś innego to można tylko domniemać. Zapewne korekta w mapie poprawi odpalenie. Stawiam na problem wtrysków. Ich dolegliwość to nie to co w starym ursusie że lały tylko poprostu nie podają dawki odpowiedniej.
Ciekawe też jak chcesz dotknąć tych świec w silniku 16v.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
PiotrekSzczecin
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 28, 2019 19:58
Auto:: Touran
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Szczecin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PiotrekSzczecin »

Autko odstawione do mechanika, mają dziś sprawdzać. Paliwo to w 99% ORLEN. On właśnie obstawia, że to bedą uszczelniacze wtrysków. Dam znać co było przyczyną, chyba że nie znajdą....
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

jak oringi to telepie silnikiem i jest nierówna praca zwlaszcza jak depniesz na gaz i potem odpuszczasz bo pod obciazeniem pcha spaliny pod oringi pompek. Tak to wyglada z tymi oringami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
maggicc666
Początkujący
Posty: 40
Rejestracja: sob kwie 25, 2020 20:00
Auto:: Touran Cross lift BMN
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Świebodzin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maggicc666 »

Cześć wszystkim...

Dość długi i ciekawy wątek. Panowie z problemami odpalania BMN, udało się rozwiązać problem?
Mam tourana cross również BMN...puki co, mam go miesiąc, jest w miarę ciepło wiec nie wiem jak odpala jak będzie blisko 0 lub mniej...teraz po dłuższym postoju kręci chwile 2-3s, później ok. Po dwukrotnym nagrzaniu odpala lepiej...ale nie tak jak u Monter’a. Mam wrażenie, ze pali lepiej jak jest więcej w baku niż 1/2...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: marcyb3 »

maggicc666 pisze:Cześć wszystkim...

Dość długi i ciekawy wątek. Panowie z problemami odpalania BMN, udało się rozwiązać problem?
Mam tourana cross również BMN...puki co, mam go miesiąc, jest w miarę ciepło wiec nie wiem jak odpala jak będzie blisko 0 lub mniej...teraz po dłuższym postoju kręci chwile 2-3s, później ok. Po dwukrotnym nagrzaniu odpala lepiej...ale nie tak jak u Monter’a. Mam wrażenie, ze pali lepiej jak jest więcej w baku niż 1/2...

Pozdrawiam
Kolego podgrzanie świec nic nie daje ponieważ one i tak nie grzeją przy tej temperaturze zewnętrznej, poprostu po przekręceniu kluczyka pompka paliwa robi ciśnienie w układzie, masz gdzieś mała nie szczelność i dlatego tak odpala auto

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Pompka elektryczna tylko podaje paliwo w stronę filtra. Potem pompa tandem jak wał korbowy się kręci nabija ciśnienie w kanał w głowicy by każda pompka paliwa miała i tam ciśnienie już może wynosić od 3 do 10 barów. Jak pojawi się w tym kanale w głowicy bańka powietrza to już ciśnienia tego nie ma z automatu no i wtryski są zasilane poprostu pianą a nie paliwem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
maggicc666
Początkujący
Posty: 40
Rejestracja: sob kwie 25, 2020 20:00
Auto:: Touran Cross lift BMN
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Świebodzin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maggicc666 »

Cześć,

Skoro pompka nabija ciśnienie tylko do filtra to dlaczego odpala dobrze po dwukrotnym włączeniu pompki w zbiorniku? Przy jednokrotnym włączeniu zapłonu odpala po 2-3s, obroty ma około 900, nie telepie silnikiem itp. Chodzi równo. Generalnie kolejne odpalenie ok, jest mocny, pali ok 6-7l w jeździe mieszanej, na postoju z AC ok 0,8, bez AC ok 0,6. Strasznie śmierdzą spaliny...nie wiem czy „ten typ” tak ma ale miałem już 4xaudi: 1,9tdi 110km, 1,9 131km tdi, 2.0 tdi 170km, 2.0 tdi 177km...W żadnym tak nie śmierdziało:(

W tyg umówiłem się na sprawdzenie wtrysków i wymianę uszczelnień.
Ps. Co dziwne czasami odpali dobrze...raz na jakiś czas. Może to kwestia temperatury, poziomu paliwa....
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: zibi1961 »

Mam takie zabezpieczenie że jak nie przyłożysz chipa w odpowiednie miejsce to nie zapali i jak kręcę(po długim postoju ) pierwszym razem bez chipa a dopiero za drugim razem przyłożę chipa to pali od strzała i tak miękko ,równo .Natomiast jak próbujesz zapalić od razu z chipem to niby zapali ale tak nierówno zatrzęsie silnikiem jak by nie na wszystkich cylindrach był dobry zapłon ,jak by brakowało paliwa .Każdy następny rozruch bez długiego postoju jest bardzo dobry .W tych silnikach jest chyba system samo-odpowietrzający ?
maggicc666
Początkujący
Posty: 40
Rejestracja: sob kwie 25, 2020 20:00
Auto:: Touran Cross lift BMN
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Świebodzin

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: maggicc666 »

w załączniku logi na zimno...nie wiem, może coś podpowie.
Załączniki
Logi na zimnym...
Logi na zimnym...
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Pompka w baku to pompka podająca. Tworzy ciśnienie 0.8 bara czyli prawie tyle co nic. Tyle co pompka do akwarium. Pompa tandem to pompka przez którą żadna inna pompka nic nie przepcha bo nie ma szans. Teraz między tymi pompkami jest na drodze nieszczęsny filtr paliwa z trójnikiem. Dość często przepuszcza na tym zaworki termicznym lub na uszczelkach filtra. Tam sobie przez noc schodzi paliwo do baku i pojawia się powietrze. Teraz rano przekręcasz parę razy kluczykiem to bije jakieś tam ciśnienie i paliwo. Część powietrza przejdzie a część pójdzie na wtryski. Z taką poduszką powietrzną to wtryski nie podadzą dawki. Ale skoro uważacie inaczej to powodzenia mogę tylko życzyć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ