Strona 30 z 34

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: ndz sty 20, 2019 19:47
autor: Fastener
Sprawdzał ktoś ciśnienie sprężania na zimnym silniku jako powód ciężkiego odpalania ?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: pn sty 28, 2019 21:55
autor: PiotrekSzczecin
Witam,

Panowie mam problem ze swoim Turkiem. Rok 2009, 2.0 tdi, 170km, dsg. Nalatane ma 317tyś, kupiłem go dwa miechy temu i problem jest od samego początku, kiepsko pali po nocy, na zimnym silniku. Jak silnik się nagrzeje to bardzo dobrze pali. Oddałem do mechanika, rozrusznik wymieniony, akumulator naładowany, świece sprawne. Dwumas wymieniony w ASO przy 290km, teraz jeszcze rozrząd był wymieniony już po zakupie, ale nic w kwestii odpalania się nie poprawiło. Załączam filmik z odpalania przy minus - 1,5 stopnia. Jakieś sugestie co może być powodem ?

https://youtu.be/yUh1OkiYluM

Dla porównania wrzucam filmik przy temperaturze 3 stopnie na plusie.

https://www.youtube.com/watch?v=gGpuoqe ... e=youtu.be

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 29, 2019 09:37
autor: pitt55
No ale, gdzie jest problem?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 29, 2019 11:47
autor: PiotrekSzczecin
Ciężko Pali, tak jak na filmikach. Mam paska b6 też 2.0 dsg 140km i on przy -10 na strzała odpala a Turek strasznie się przy tym męczy żeby przy temp 0 stopni odpalić.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 29, 2019 17:06
autor: pitt55
Drugi z filmów nie dostępny. Na pierwszym faktycznie słychać, że opornie odpala. Sprawdź palpacyjnie poprzez przekręcenie stacyjki i dotknięcie palcami każdej ze świec czy są ciepłe. Może mechanik nie sprawdził albo się pomylił. Jeśli masz dostęp sprawdź vcds-em pompki. Pomyślałeś o złym paliwie, bo nie piszesz, gdzie tankujesz a może jakiś dodatek do czyszczenia pompowtrysków? Jaka sytuacja z filtrem paliwa?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 29, 2019 17:42
autor: wesol
Tyle razy się mówi i nadal nie rozumieją ludziska. To nie stary klekot by świece żarowe były potrzebne przy -1 stopniu. Nic nie podgrzewam u siebie w bls przy -3 i pali bez kotlowania rozrusznikiem. Pół sekundy i silnik chodzi. Widać że braki paliwa są i dlatego jest jak jest. Czy to problem wtryskowy czy coś innego to można tylko domniemać. Zapewne korekta w mapie poprawi odpalenie. Stawiam na problem wtrysków. Ich dolegliwość to nie to co w starym ursusie że lały tylko poprostu nie podają dawki odpowiedniej.
Ciekawe też jak chcesz dotknąć tych świec w silniku 16v.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: czw sty 31, 2019 14:35
autor: PiotrekSzczecin
Autko odstawione do mechanika, mają dziś sprawdzać. Paliwo to w 99% ORLEN. On właśnie obstawia, że to bedą uszczelniacze wtrysków. Dam znać co było przyczyną, chyba że nie znajdą....

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: czw sty 31, 2019 15:07
autor: wesol
jak oringi to telepie silnikiem i jest nierówna praca zwlaszcza jak depniesz na gaz i potem odpuszczasz bo pod obciazeniem pcha spaliny pod oringi pompek. Tak to wyglada z tymi oringami.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: czw maja 28, 2020 22:12
autor: maggicc666
Cześć wszystkim...

Dość długi i ciekawy wątek. Panowie z problemami odpalania BMN, udało się rozwiązać problem?
Mam tourana cross również BMN...puki co, mam go miesiąc, jest w miarę ciepło wiec nie wiem jak odpala jak będzie blisko 0 lub mniej...teraz po dłuższym postoju kręci chwile 2-3s, później ok. Po dwukrotnym nagrzaniu odpala lepiej...ale nie tak jak u Monter’a. Mam wrażenie, ze pali lepiej jak jest więcej w baku niż 1/2...

Pozdrawiam

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: pt maja 29, 2020 22:01
autor: marcyb3
maggicc666 pisze:Cześć wszystkim...

Dość długi i ciekawy wątek. Panowie z problemami odpalania BMN, udało się rozwiązać problem?
Mam tourana cross również BMN...puki co, mam go miesiąc, jest w miarę ciepło wiec nie wiem jak odpala jak będzie blisko 0 lub mniej...teraz po dłuższym postoju kręci chwile 2-3s, później ok. Po dwukrotnym nagrzaniu odpala lepiej...ale nie tak jak u Monter’a. Mam wrażenie, ze pali lepiej jak jest więcej w baku niż 1/2...

Pozdrawiam
Kolego podgrzanie świec nic nie daje ponieważ one i tak nie grzeją przy tej temperaturze zewnętrznej, poprostu po przekręceniu kluczyka pompka paliwa robi ciśnienie w układzie, masz gdzieś mała nie szczelność i dlatego tak odpala auto

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob maja 30, 2020 07:30
autor: wesol
Pompka elektryczna tylko podaje paliwo w stronę filtra. Potem pompa tandem jak wał korbowy się kręci nabija ciśnienie w kanał w głowicy by każda pompka paliwa miała i tam ciśnienie już może wynosić od 3 do 10 barów. Jak pojawi się w tym kanale w głowicy bańka powietrza to już ciśnienia tego nie ma z automatu no i wtryski są zasilane poprostu pianą a nie paliwem.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob maja 30, 2020 08:33
autor: maggicc666
Cześć,

Skoro pompka nabija ciśnienie tylko do filtra to dlaczego odpala dobrze po dwukrotnym włączeniu pompki w zbiorniku? Przy jednokrotnym włączeniu zapłonu odpala po 2-3s, obroty ma około 900, nie telepie silnikiem itp. Chodzi równo. Generalnie kolejne odpalenie ok, jest mocny, pali ok 6-7l w jeździe mieszanej, na postoju z AC ok 0,8, bez AC ok 0,6. Strasznie śmierdzą spaliny...nie wiem czy „ten typ” tak ma ale miałem już 4xaudi: 1,9tdi 110km, 1,9 131km tdi, 2.0 tdi 170km, 2.0 tdi 177km...W żadnym tak nie śmierdziało:(

W tyg umówiłem się na sprawdzenie wtrysków i wymianę uszczelnień.
Ps. Co dziwne czasami odpali dobrze...raz na jakiś czas. Może to kwestia temperatury, poziomu paliwa....

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob maja 30, 2020 09:09
autor: zibi1961
Mam takie zabezpieczenie że jak nie przyłożysz chipa w odpowiednie miejsce to nie zapali i jak kręcę(po długim postoju ) pierwszym razem bez chipa a dopiero za drugim razem przyłożę chipa to pali od strzała i tak miękko ,równo .Natomiast jak próbujesz zapalić od razu z chipem to niby zapali ale tak nierówno zatrzęsie silnikiem jak by nie na wszystkich cylindrach był dobry zapłon ,jak by brakowało paliwa .Każdy następny rozruch bez długiego postoju jest bardzo dobry .W tych silnikach jest chyba system samo-odpowietrzający ?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob maja 30, 2020 09:49
autor: maggicc666
w załączniku logi na zimno...nie wiem, może coś podpowie.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob maja 30, 2020 16:52
autor: wesol
Pompka w baku to pompka podająca. Tworzy ciśnienie 0.8 bara czyli prawie tyle co nic. Tyle co pompka do akwarium. Pompa tandem to pompka przez którą żadna inna pompka nic nie przepcha bo nie ma szans. Teraz między tymi pompkami jest na drodze nieszczęsny filtr paliwa z trójnikiem. Dość często przepuszcza na tym zaworki termicznym lub na uszczelkach filtra. Tam sobie przez noc schodzi paliwo do baku i pojawia się powietrze. Teraz rano przekręcasz parę razy kluczykiem to bije jakieś tam ciśnienie i paliwo. Część powietrza przejdzie a część pójdzie na wtryski. Z taką poduszką powietrzną to wtryski nie podadzą dawki. Ale skoro uważacie inaczej to powodzenia mogę tylko życzyć.