Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHold

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

andreass211 pisze:nie byłem w sklepie ale numerki mam od kolegi z forum
Rurka do koła przedniego prawego 1K1614724J albo redukcja M12->M10.
Rurka do koła przedniego lewego 1K1614723H albo redukcja M10->M12.
Czy aby ta lewa ma taki numer?
Prawą Etka mi pokazuje w Touranie,a lewej według nr.1K1614723H nie.
Teraz gdy już mam Etke sprawdziłem i mi wychodzi że przednie lewe koło (ta dłuższa) ma numer 1T1614723D
etka przewody hamulcowe touran 2011.JPG
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

Niech ktoś sprawdzi, przeglądam sobie schematy i w rozpisce pinów jest chyba babol.
MK60
35 - K216 T6ad/1 GR/BL
MK60-AT powinno być to samo
35 - K216 T6ad/1 GR/BL

MK60-AT
17 - powinno być - GROUND - 13 - RO/GR a nie + 12V
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

pudel77 pisze:Niech ktoś sprawdzi, przeglądam sobie schematy i w rozpisce pinów jest chyba babol.
MK60
35 - K216 T6ad/1 GR/BL
MK60-AT powinno być to samo
35 - K216 T6ad/1 GR/BL

MK60-AT
17 - powinno być - GROUND - 13 - RO/GR a nie + 12V
To by tlumaczyło fakt że Yox i ja mieliśmy problem z pompą MK60AT brak komunikacji. Trzeba to faktycznie sprawdzić. Wklej zdjęcia schematów tutaj.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

Dokladnie tak jak napisal hagio, jesli ogarniesz swoja MK60-AT, wklej schemat, gdyz o ile rozpiska na MK60-EC1 jest ogolnie dostepna, o tyle na MK60-AT (bynajmniej ja) innej niz ta, ktora udostepnil jarry nie znalazlem, a byc moze nastapil jakis niezawiniony blad w schemacie :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

według mojej rozpiski kilka osób robiło w tym np. adamki na ostatnim zlocie i według mojej wiedzy wszystko śmigało, bym się zdziwił jakby coś było nie tak :/

tym niemniej jakbyście coś ustalili to proszę o info do mnie to poprawię
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3415
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: spacewalker »

Wszystko wyraźnie opisane w ELSie jest.
MK60-AT NIE MA podłączenia PIN-u 17 do zasilania SC21
Natomiast jest on w MK60-AS , ale tej pompy w rozpisce nie uwzględniono w rozpisce

schematy obu pomp w załączniku
https://mega.nz/#!4IsWSIgC!8jCNRsvJ3dkN ... 54SQgQp4DI
https://mega.nz/#!hREkwABL!BxnbxiKRGq3k ... z5YMGCVia4

Zarówno 1K0 614 517 AC moze byc 1AT jak i 1AS z tym samym agregatem
Obrazek
ale dochodzi tylko czujnik G483 - pod OHVB


Pompa OHV-B to pompa z tego co pamietam tylko do silników 1,4 i 2,5 Benzyn, w przypadku gdzie montowany jest czujnik G483 - Brake Booster Vacuum Sensor G483 i chyba jakaś pompa podcisnienia do tego była, montowana gdzies przy skrzyni biegów.....ale to nie wystepuje w TDI


tak na marginesie dla przerabiających..... nie kojażę by np BRAK podłączonego zasilania uszkodził cos, więc zasada jest prosta, NIE podłączaj czegoś czego nie jestes pewien jak wszystko dziala. Tak się dochodzi do wielu żeczy.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

spacewalker pisze:schematy obu pomp w załączniku
https://mega.nz/#!4IsWSIgC!8jCNRsvJ3dkN ... 54SQgQp4DI
https://mega.nz/#!hREkwABL!BxnbxiKRGq3k ... z5YMGCVia4
może ktoś te schematy przerzucić na jakiś ludzki serwer bo z mojego IP woła o rejestrację :/

np. tutaj http://www.zippyshare.com/ albo tutaj https://www.wetransfer.com/
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3415
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: spacewalker »

daj maila to Ci wysle
aczkolwiek kazdy ma to u siebie w Elsie bo to sa stare schematy

jak trafic ..... tu screen

Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

poszło PW
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

spacewalker pisze:daj maila to Ci wysle
na obu tych schematach co przesłałeś widzę +12V podany na pin 17, albo coś źle patrzę albo już nie wiem o co biega :/

w ELSA nie widzę schematu opisanego UG1 bynajmniej w Touranach, a chyba tak powinien być oznaczony z hillholdem, fakt nie zgłębiałem rok po roku tylko wybiórczo patrzyłem, ten twój zrzut jak trafić też u mnie nieczytelnie się wyświetla :/
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3415
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: spacewalker »

Fakt, jest w obu, teraz przekopałem na większym LCD oba
Tylko w AS jest ze jest zamieniony w któryms roku na inny kolor i średnicę, a w AT na tej samej stronie juz nie ma o tym wzmianki
czyli rozpiska dobra jest

co do HHI czy asystenta ruszania , to znajdziesz opsi w wersji ENG
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

No i wszystko jasne, czyli rozpiska jest ok :) ja podlaczjac swoja AT wg tego schematu mialem 'brak komunikacji' ale... nie podlaczylem PIN 17 do SC21 bo jakos dziwne mi sie to wydawalo... i tu byl 'pies pogrzebany' brak jednego zasilania=brak komunikacji ;) Dzieki Panowie za wyjasnienie dla potomnych :) :piwo:
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

Przejrzałem jeszcze raz i jednak jest +12V z SC21 10A. Przepraszam za wprowadzenie zamieszania :oops: . Jak wezmę +12 z pinu 29 to będzie dobrze? :>
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

ja tak zrobiłem :mrgreen:
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

a dawałeś jakiś dodatkowy bezpiecznik?
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
ODPOWIEDZ