Wyciek płynu chłodniczego G12+

Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

czyli kor :|
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

To napisz ile taki korek w ASO kosztuje bo ja mam pewnie to samo, a na allerogo nie widzę identycznego jak mój.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Ciapek pisze:czyli kor :|
Daj znac czy soś sie zmieni po wymianie korka na nowy :>
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

To napisz ile taki korek w ASO kosztuje
jakis rok temu kupowałem w sklepie taki korek za 27 PLN...
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Potrzeba 3B0121321 około 40zł w ASO Są też zamienniki około 15zł Tez korek :mrgreen: Jakby Cię interesował zamiennik pisz na PW.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Witam!

Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.

Dzięki za propozycję Jeżu.

pozdr
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Ciapek pisze:Witam!

Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.

Dzięki za propozycję Jeżu.

pozdr
mogło też coś podejść pod zaworek i mógł sie nie otwierać... ważne, że jest ok, ale widzisz w Twoim przypadku to była wina korka jak mówiłem...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

po prawie roku witam Państwa!

Wreszcie zmieniłem korek! :) Miałem dość kontrolowania płynu i odkręcania korka aby poziom się podniósł. Mimo udanej wycieczki do Zakopanego sprzed roku ;)

że ja tego wcześniej nie zrobiłem :)

Nowy kor w ASO - 46 zł.

Różnica była już przy wkręcaniu - nowe wkręca się jak w masełko, a stary jak słoik po ogórkach ;)

Oczywiście dziękuję Dodiemu który pierwszy zwrócił uwagę, że to może być problem korka.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Ciapek pisze: Miałem dość kontrolowania płynu i odkręcania korka aby poziom się podniósł.
Powiadasz że wymiana korka pomogła na tą przypadłość ? Raz na jakiś czas też tak mam, że mi płynu minimalnie ubywa.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Pomogło,pomogło.
A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Tak, rzeczywiście trochę się podnosi.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Ciapek pisze:A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
troche zawsze sie podniesie, szczególnie jak ciepły płyn... natomiast przy zimnym nie powinno to mieć miejsca...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Dodi pisze:
Ciapek pisze:A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
troche zawsze sie podniesie, szczególnie jak ciepły płyn... natomiast przy zimnym nie powinno to mieć miejsca...
właśnie racja Dodi. Na zimnym powinien poziom już się wyrównać. Więc sprawdź jak będziesz rano przychodził do auta.
U mnie ostatnio jak zapaliłem z rana auto to zapalila sie czerwona kontrolka i napis STOP. Patrze pod maskę, a tam płyn ostro pod kreską "MIN". Odkręciłem korek, płyn podskoczył i pojechałem dalej, zahaczając o ASO i nowy korek ;)

Jak wkręcałem nowy korek to trochę byłem w szoku dlaczego on tak lekko się wkręca a przy starym musiałem użyć trochę siły. Może to też była oznaka uszkodzenia starego.
Pozdrawiam!
Kuba_VW
Początkujący
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2011 15:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Kuba_VW »

Mam pytanie czy jeśli musiałem dolać do Tourana (2011r, 52 tys km) 0,5l płynu G12 ponieważ wywalił kontrolkę że ma mało to powinienem się martwić czy uznać taki ubytek za coś normalnego i się tym nie przejmować?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Przy silnikach Common Rail np. w Touranach może się zdarzyć z powodu licznych węży, że nastąpi pozorny ubytek. Dlatego ważne jest kiedy i w jaki sposób mierzysz poziom płynu. Druga sprawa to sprawdzenie czy nie masz objawu białego dymienia. Dolej i sprawdzaj jak sie zachowuje poziom, pamiętaj o zachowaniu jednakowych warunków pomiaru (temperatura silnika).
Warto też podjechać do ASO z prośbą o sprawdzenie - masz przecież gwarancję.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
ODPOWIEDZ