Strona 4 z 6
: pn sty 02, 2012 10:38
autor: Ciapek
czyli kor

: pn sty 02, 2012 12:14
autor: Rauko
To napisz ile taki korek w ASO kosztuje bo ja mam pewnie to samo, a na allerogo nie widzę identycznego jak mój.
: pn sty 02, 2012 12:32
autor: Cesarz
Ciapek pisze:czyli kor

Daj znac czy soś sie zmieni po wymianie korka na nowy

: pn sty 02, 2012 14:04
autor: Dodi
To napisz ile taki korek w ASO kosztuje
jakis rok temu kupowałem w sklepie taki korek za 27 PLN...
: pn sty 02, 2012 18:54
autor: jeżu
Potrzeba 3B0121321 około 40zł w ASO Są też zamienniki około 15zł Tez korek

Jakby Cię interesował zamiennik pisz na PW.
: sob sty 07, 2012 16:14
autor: Ciapek
Witam!
Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.
Dzięki za propozycję Jeżu.
pozdr
: sob sty 07, 2012 19:37
autor: Dodi
Ciapek pisze:Witam!
Powiem tak. Wróciłem wczoraj z Zakopanego. (1200 km w obie strony).
Korka nie odkręcałem, kontrolowałem poziom płynu i jest ok. Naprawił się czy co?
Źle był wcześniej przykręcony?
Nie wiem co jest i uznaję to jako przypadek, złośliwość rzeczy martwych.
Dzięki za propozycję Jeżu.
pozdr
mogło też coś podejść pod zaworek i mógł sie nie otwierać... ważne, że jest ok, ale widzisz w Twoim przypadku to była wina korka jak mówiłem...
: ndz gru 30, 2012 13:05
autor: Ciapek
po prawie roku witam Państwa!
Wreszcie zmieniłem korek!

Miałem dość kontrolowania płynu i odkręcania korka aby poziom się podniósł. Mimo udanej wycieczki do Zakopanego sprzed roku
że ja tego wcześniej nie zrobiłem
Nowy kor w ASO - 46 zł.
Różnica była już przy wkręcaniu - nowe wkręca się jak w masełko, a stary jak słoik po ogórkach
Oczywiście dziękuję Dodiemu który pierwszy zwrócił uwagę, że to może być problem korka.
: ndz gru 30, 2012 13:24
autor: Tomas
Ciapek pisze: Miałem dość kontrolowania płynu i odkręcania korka aby poziom się podniósł.
Powiadasz że wymiana korka pomogła na tą przypadłość ? Raz na jakiś czas też tak mam, że mi płynu minimalnie ubywa.
: śr sty 02, 2013 01:24
autor: Ciapek
Pomogło,pomogło.
A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
: śr sty 02, 2013 09:51
autor: Tomas
Tak, rzeczywiście trochę się podnosi.
: śr sty 02, 2013 10:42
autor: Dodi
Ciapek pisze:A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
troche zawsze sie podniesie, szczególnie jak ciepły płyn... natomiast przy zimnym nie powinno to mieć miejsca...
: śr sty 02, 2013 13:15
autor: Ciapek
Dodi pisze:Ciapek pisze:A masz też tak ze jak odkrecisz korek to syczy i podnosi się poziom?
troche zawsze sie podniesie, szczególnie jak ciepły płyn... natomiast przy zimnym nie powinno to mieć miejsca...
właśnie racja Dodi. Na zimnym powinien poziom już się wyrównać. Więc sprawdź jak będziesz rano przychodził do auta.
U mnie ostatnio jak zapaliłem z rana auto to zapalila sie czerwona kontrolka i napis STOP. Patrze pod maskę, a tam płyn ostro pod kreską "MIN". Odkręciłem korek, płyn podskoczył i pojechałem dalej, zahaczając o ASO i nowy korek
Jak wkręcałem nowy korek to trochę byłem w szoku dlaczego on tak lekko się wkręca a przy starym musiałem użyć trochę siły. Może to też była oznaka uszkodzenia starego.
: czw sty 03, 2013 20:32
autor: Kuba_VW
Mam pytanie czy jeśli musiałem dolać do Tourana (2011r, 52 tys km) 0,5l płynu G12 ponieważ wywalił kontrolkę że ma mało to powinienem się martwić czy uznać taki ubytek za coś normalnego i się tym nie przejmować?
: czw sty 03, 2013 23:10
autor: Turanek
Przy silnikach Common Rail np. w Touranach może się zdarzyć z powodu licznych węży, że nastąpi pozorny ubytek. Dlatego ważne jest kiedy i w jaki sposób mierzysz poziom płynu. Druga sprawa to sprawdzenie czy nie masz objawu białego dymienia. Dolej i sprawdzaj jak sie zachowuje poziom, pamiętaj o zachowaniu jednakowych warunków pomiaru (temperatura silnika).
Warto też podjechać do ASO z prośbą o sprawdzenie - masz przecież gwarancję.