#jeżu dzięki za info. Udało mi się rozwiązać temat nie działającej prawej wycieraczki.
Okazało się że silnik sprawny. Bezpieczniki i zasilanie silnika było ok.
Nie działał z powodu braku połączenia prawego sinika z lewym, przerwany przewód na podszybiu.
Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów
Dezaktywacja funkcji APS silników wycieraczek
Układ wycierania szyb wyposażony jest w funkcję APS (zmienne położenie spoczynkowe).
Funkcja APS sprawia, że przy co drugim wyłączeniu wycieraczki, przesuwa się ona nieco do góry po osiągnięciu najniższego położenia.
W celu zamontowania korby silnika do silnika wycieraczek konieczne jest ustawienie silnika w dolnym położeniu spoczynkowym. Aby zapewnić takie położenie, należy dezaktywować funkcję APS.
Wskazówka
t Aktywacja funkcji APS nie jest możliwa.
t Po 100 cyklach wycieraczki funkcja APS zostaje automatycznie aktywowana. Dotyczy to silników wycieraczek, których funkcja APS została dezaktywowana, jak również nowych silników wycieraczek.
– Dezaktywować funkcję APS silników wycieraczek → Tester.
-- 7 paź 2018, o 18:25 --
U mnie ciezko było wybić stukałem w nakretkę młotkiem miedzianym w imadle masakra . Co rdza potrafi nawet zaspawać. Po całej operacji. Po skanowaniu miałem jeszcze coś takiego .
Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. AKP\3C0-937-049-30-H.clb
Oznaczenie elementu SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
Komponent: Bordnetz-SG H54 2602
Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000008325029
Kodowanie: 05898F020104100000120C000000000000097F072D00010C000000000000
Kod serwisu: WSC 00020 790 12345
VCID: 336F411E52356EDCEC-8066
Podsystem 1 - Komponent: Fehler Lin-Slave 01
02071 - Lokalna magistrala danych
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.15 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
02381 - Silnik wycieraczek przeciążony
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 212
Wew.licznik błędów: 246
Przebieg: 276285 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 13.60 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
00153 - Silnik wycieraczek po stronie kierowcy (V216)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.20 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
-- 7 paź 2018, o 18:26 --
Oznaczenia podzespołów są następujące:
- Silnik wycieraczek po stronie kierowcy -V216- ze sterownikiem silnika wycieraczek -J400-
SB19 - Bezpiecznik 19 na bezpiecznik B – 30A, J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V216-Driver wycieraczek szyby przedniej stronie silnika 30A
- Silnik wycieraczek po stronie przedniego pasażera -V217- ze sterownikiem silnika wycieraczek po stronie przedniego pasażera -J584-
SB1 - Bezpiecznik 1 na bezpiecznik B – 25A , J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V217-silnik wycieraczek przedniej 30A
-- 7 paź 2018, o 18:27 --
Miałem spalone te 2 Bezpieczniki potem dopiero ruszyły .
Układ wycierania szyb wyposażony jest w funkcję APS (zmienne położenie spoczynkowe).
Funkcja APS sprawia, że przy co drugim wyłączeniu wycieraczki, przesuwa się ona nieco do góry po osiągnięciu najniższego położenia.
W celu zamontowania korby silnika do silnika wycieraczek konieczne jest ustawienie silnika w dolnym położeniu spoczynkowym. Aby zapewnić takie położenie, należy dezaktywować funkcję APS.
Wskazówka
t Aktywacja funkcji APS nie jest możliwa.
t Po 100 cyklach wycieraczki funkcja APS zostaje automatycznie aktywowana. Dotyczy to silników wycieraczek, których funkcja APS została dezaktywowana, jak również nowych silników wycieraczek.
– Dezaktywować funkcję APS silników wycieraczek → Tester.
-- 7 paź 2018, o 18:25 --
U mnie ciezko było wybić stukałem w nakretkę młotkiem miedzianym w imadle masakra . Co rdza potrafi nawet zaspawać. Po całej operacji. Po skanowaniu miałem jeszcze coś takiego .
Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. AKP\3C0-937-049-30-H.clb
Oznaczenie elementu SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
Komponent: Bordnetz-SG H54 2602
Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000008325029
Kodowanie: 05898F020104100000120C000000000000097F072D00010C000000000000
Kod serwisu: WSC 00020 790 12345
VCID: 336F411E52356EDCEC-8066
Podsystem 1 - Komponent: Fehler Lin-Slave 01
02071 - Lokalna magistrala danych
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.15 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
02381 - Silnik wycieraczek przeciążony
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 212
Wew.licznik błędów: 246
Przebieg: 276285 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 13.60 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
00153 - Silnik wycieraczek po stronie kierowcy (V216)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.20 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF
-- 7 paź 2018, o 18:26 --
Oznaczenia podzespołów są następujące:
- Silnik wycieraczek po stronie kierowcy -V216- ze sterownikiem silnika wycieraczek -J400-
SB19 - Bezpiecznik 19 na bezpiecznik B – 30A, J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V216-Driver wycieraczek szyby przedniej stronie silnika 30A
- Silnik wycieraczek po stronie przedniego pasażera -V217- ze sterownikiem silnika wycieraczek po stronie przedniego pasażera -J584-
SB1 - Bezpiecznik 1 na bezpiecznik B – 25A , J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V217-silnik wycieraczek przedniej 30A
-- 7 paź 2018, o 18:27 --
Miałem spalone te 2 Bezpieczniki potem dopiero ruszyły .
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: śr lis 08, 2017 21:21
- Auto:: 1.9 dsg 2004
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Frombork
- Podziękował: 2 razy
Re: Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów
Odkopie temat.
Jako,ze jestem na kwarantannie to mam czas nadrobić zaległe dłubanki przy touranie. Postanowiłem tez wziąć się za przesmarowanie wycieraczek. Chodzą je*,puki co,ale czemu im nie ułatwić żywota.
Ale do rzeczy - nie mam pod ręką kompa. Więc nie dam rady dezaktywować tego APS. Czy mogę zrobić tak,że wykonam całe smarowanie,składanie itp a potem podjądę do kolegi na kompa na ten zabieg? Czy musi to być zrobione zanim włącze zapłon?
Jako,ze jestem na kwarantannie to mam czas nadrobić zaległe dłubanki przy touranie. Postanowiłem tez wziąć się za przesmarowanie wycieraczek. Chodzą je*,puki co,ale czemu im nie ułatwić żywota.
Ale do rzeczy - nie mam pod ręką kompa. Więc nie dam rady dezaktywować tego APS. Czy mogę zrobić tak,że wykonam całe smarowanie,składanie itp a potem podjądę do kolegi na kompa na ten zabieg? Czy musi to być zrobione zanim włącze zapłon?