Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
przemmo
Posty: 3
Rejestracja: sob cze 04, 2016 00:32
Auto:: Touran
Imię:: Przemek
Lokalizacja: OLK
Podziękował: 1 raz

Re: Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów

Post autor: przemmo »

#jeżu dzięki za info. Udało mi się rozwiązać temat nie działającej prawej wycieraczki.
Okazało się że silnik sprawny. Bezpieczniki i zasilanie silnika było ok.
Nie działał z powodu braku połączenia prawego sinika z lewym, przerwany przewód na podszybiu.
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów

Post autor: GASIOR997 »

Dezaktywacja funkcji APS silników wycieraczek

Układ wycierania szyb wyposażony jest w funkcję APS (zmienne położenie spoczynkowe).

Funkcja APS sprawia, że przy co drugim wyłączeniu wycieraczki, przesuwa się ona nieco do góry po osiągnięciu najniższego położenia.

W celu zamontowania korby silnika do silnika wycieraczek konieczne jest ustawienie silnika w dolnym położeniu spoczynkowym. Aby zapewnić takie położenie, należy dezaktywować funkcję APS.

Wskazówka

t Aktywacja funkcji APS nie jest możliwa.

t Po 100 cyklach wycieraczki funkcja APS zostaje automatycznie aktywowana. Dotyczy to silników wycieraczek, których funkcja APS została dezaktywowana, jak również nowych silników wycieraczek.

– Dezaktywować funkcję APS silników wycieraczek → Tester.

-- 7 paź 2018, o 18:25 --

U mnie ciezko było wybić stukałem w nakretkę młotkiem miedzianym w imadle masakra . Co rdza potrafi nawet zaspawać. Po całej operacji. Po skanowaniu miałem jeszcze coś takiego .

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. AKP\3C0-937-049-30-H.clb
Oznaczenie elementu SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
Komponent: Bordnetz-SG H54 2602
Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000008325029
Kodowanie: 05898F020104100000120C000000000000097F072D00010C000000000000
Kod serwisu: WSC 00020 790 12345
VCID: 336F411E52356EDCEC-8066

Podsystem 1 - Komponent: Fehler Lin-Slave 01

02071 - Lokalna magistrala danych
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.15 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

02381 - Silnik wycieraczek przeciążony
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100011
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 212
Wew.licznik błędów: 246
Przebieg: 276285 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 13.60 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

00153 - Silnik wycieraczek po stronie kierowcy (V216)
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 225
Przebieg: 277849 km
Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:
ON
Napięcie: 14.20 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

-- 7 paź 2018, o 18:26 --

Oznaczenia podzespołów są następujące:
- Silnik wycieraczek po stronie kierowcy -V216- ze sterownikiem silnika wycieraczek -J400-

SB19 - Bezpiecznik 19 na bezpiecznik B – 30A, J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V216-Driver wycieraczek szyby przedniej stronie silnika 30A
- Silnik wycieraczek po stronie przedniego pasażera -V217- ze sterownikiem silnika wycieraczek po stronie przedniego pasażera -J584-

SB1 - Bezpiecznik 1 na bezpiecznik B – 25A , J400 sterowania Wycieraczek samochodowych V217-silnik wycieraczek przedniej 30A

-- 7 paź 2018, o 18:27 --

Miałem spalone te 2 Bezpieczniki potem dopiero ruszyły .
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Kowal_80
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr lis 08, 2017 21:21
Auto:: 1.9 dsg 2004
Imię:: Marek
Lokalizacja: Frombork
Podziękował: 2 razy

Re: Wycieraczki przednie - smarowanie mechanizmów

Post autor: Kowal_80 »

Odkopie temat.
Jako,ze jestem na kwarantannie to mam czas nadrobić zaległe dłubanki przy touranie. Postanowiłem tez wziąć się za przesmarowanie wycieraczek. Chodzą je*,puki co,ale czemu im nie ułatwić żywota.
Ale do rzeczy - nie mam pod ręką kompa. Więc nie dam rady dezaktywować tego APS. Czy mogę zrobić tak,że wykonam całe smarowanie,składanie itp a potem podjądę do kolegi na kompa na ten zabieg? Czy musi to być zrobione zanim włącze zapłon?
ODPOWIEDZ