Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW

Nowości ze świata motoryzacji
Awatar użytkownika
Tomczyk
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: czw sie 23, 2012 07:26
Auto:: Touran BKD 2006
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Swarzedz
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Tomczyk »

Szwajcaria wprowadza zakaz rejestracji aut grupy VW z silnikiem diesla. Ciekawe kto następny. W chwili obecnej już auta BMW, Citroen i Peugeot też mają problemy z emisją...
Awatar użytkownika
wujo_sam
Specjalista
Posty: 547
Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: to tu to tam :)
Podziękował: 68 razy
Otrzymał podziękowań: 70 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: wujo_sam »

EKO sciema. Nie tylko VW ale pozostali rowniez scieme wala tylko widac ze z VW za malo "dali" i ktos nie byl zbytnio zadowolony i stad afera. EKO tylko dla portfela konsumenta jest i tyle.


Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Piotr1979 »

A może z tej awantury coś pozytywnego wyniknie. Może wreszcie lobby OPEC przestanie mieć moc do blokowania technologii związanych z wykorzystaniem energii odnawialnej. Z innej beczki: składamy w Polsce pojazdy z CNG i "kupa" w z tego wynika, bo w stolicy tego samego europejskiego kraju mamy chyba 2 stacje z tym paliwem. Ot durna polityka.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: admin »

Piotr1979 pisze: w stolicy tego samego europejskiego kraju mamy chyba 2 stacje z tym paliwem. Ot durna polityka.
Chyba 1 :haha:

https://cng.auto.pl/stacje-cng/warszawa/
Awatar użytkownika
Dust
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: pt lis 28, 2014 15:35
Auto:: 1.6 BGU 2003 LPGTECH 224
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Dust »

Jak jeszcze studiowałem w Reichu cała miejska flota (autobusy, śmieciarki, busy przedsiębiorstw komunalnych...) jeździła na Erdgas. Da się? Da się. Jedynym wytłumaczeniem braku powszechnego zastosowania silników zaprojektowanych pod rzepak, etanol czy gaz z biogazowni lub gazowania odpadów jest kasa, kasa, kasa. Tyle się mówi o samowystarczalności i bezpieczeństwie energetycznym i co? OPEC.

Z kręceniem testów i podejściem do norm VW to czubek góry lodowej. Byli cwańsi niż cwani i wpadli. Ale reszta branży chyba ma już powoli mokro...
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: PIOTREL »

Czy wiadomo jakie oznaczenia mają te silniki?
Awatar użytkownika
leszeklen
Użytkownik
Posty: 191
Rejestracja: pt paź 31, 2014 11:39
Auto:: Touran
Imię::
Podziękował: 340 razy
Otrzymał podziękowań: 42 razy
Kontakt:

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: leszeklen »

Wiadomo z common railem.

Leszek
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: rzutnik »

Dust pisze:Jak jeszcze studiowałem w Reichu cała miejska flota (autobusy, śmieciarki, busy przedsiębiorstw komunalnych...) jeździła na Erdgas. Da się? Da się.
Mieszkam w Rzeszowie gdzie MPK kupiło trochę autobusów na gaz z pieniędzy unijnych po to aby oszczędzać. Podobnie wielu kierowców w całej PL zakłada gaz do aut. Było taniej ale nasz "kochany" rząd musiał dowalić dodatkowe podatki, akcyzy itd. aby nie było aż tak tanio. Podobnie z ogrzewaniem domów. W latach 70-tych ludzie przerabiali ogrzewanie z węgla czy koksu na gaz bo wychodziło nawet i 50% taniej. Obecnie kierunek jest w drugą stronę - ludzie z powrotem zakładają piece węglowe bo jest taniej. Nasz rząd ekologię "wspiera" poprzez dowalenie dodatkowych podatków i gdzieś ma tą ekologię bo liczy się tylko kasa. Przykładowo w Australii po zakupie sprzętu AGD udajemy się do urzędu i dostajemy częściowy zwrot tym większy im bardziej energooszczędne jest to urządzenie które zakupiliśmy. U nas niestety jednak jeszcze daleko do prawdziwej ekologii.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 829 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: jarry »

Właśnie VW uruchomił stronę do wpisywania nr VIN celem uzyskania info czy ma się "podrasowany" silnik.

U mnie w Golfie 6 Plus wyszło tak:

"Szanowni Państwo,

musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ1KZAWxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!

Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.

Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej."

adresik: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car

Dla Fabii 1.6 TDI CR CAYB MY'2011 i Golfa V 2.0 TDI CR CBDB MY'2009 jest informacja o braku trefnego softu. Co ciekawe w Golfie 6 Plus też mam silnik CBDB. Czyli albo stronka podaje co chce, albo dla takich samych silników było i tak i tak...
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
balbina76
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: sob paź 08, 2011 07:36
Auto:: Touareg 262KM
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolskie-Gniezno/Konin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: balbina76 »

u mnie Touran posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu
ale Multivan nie :hahaha:
ciekawe co dalej
rozmawiałem z kolegą z vw Poznań
wszyscy nabrali wody w usta
nikt nic nie mówi :hahaha:
MULTIVAN T6 Highline BULLI 2017 204CR/DSG/4MOTION
TOUAREG Business R-Line 2016 3.0 V6 TDI 262 KM 4MOTION
Fiat Ducato 2007/2.3 JTD 120KM
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: yox »

Moj czysty, ale tez ubolewaja :brawa:

Szanowni Państwo,

chcielibyśmy potwierdzić, że samochód z podanym przez Państwa numerem nadwozia WVGZZZ1TZ7W0xxxxx nie posiada oprogramowania optymalizującego wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC).

Głęboko ubolewamy nad faktem, że Państwa zaufanie do marki Volkswagen jest teraz wystawiane na ciężką próbę i dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić nieprawidłowości i w pełni odzyskać zaufanie, którym tak wiele osób nas obdarzyło.

Będziemy nadal otwarcie i na bieżąco informować wszystkich naszych klientów. W przypadku pytań, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.

Z poważaniem

Volkswagen
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: rzutnik »

A mój Touran oszukuje w czasie testów.
Dealer Volkswagena w Polsce raczej się ze mną nie skontaktuje bo chyba nie wie że ja mam taki samochód - auto ściągałem z Niemiec i jeszcze z nim nie byłem w ASO PL.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Ciapek »

Czytam sobie komentarze na tvn24 i jeżeli ludzie mają rację to powiem Wam Panowie, że jeżeli zgłosicie się do ASO to czeka Was przykry scenariusz.
Zacytuje kilka wypowiedzi:
Przeprogramują Ci silnik. Będzie ekologiczny. Będzie więcej palił, będzie słabszy, będzie wolniej się rozpędzał. Hura!!!!
---------------------------------------------------
Dokładnie tak będzie. Już serwis mnie o tym poinformował więc nie będę głupcem
---------------------------------------------------
Cwane fryce wyjeżdżają ze zmianą oprogramowania. Najpierw sprzedali samochody z zawyżoną fałszywym softem specyfikacją, nachapali się kasy a teraz zmniejszą klientom moc silników udając, że nic się nie stało. A gdzie zwrot różnicy w cenie pomiędzy wersją z mocniejszym silnikiem?
Także wybór należy do Was. Co gorsza jeżeli ktoś się nie zgłosi w odpowiednim czasie, a jego wadliwe oprogramowanie zostanie wykryte przy jakiejś okazji to będą mogły go czekać konsekwencje, że usterki nie usunął.

Sprawdzi się też chyba moje proroctwo, że auta z wadliwym oprogramowaniem będzie gorzej sprzedać. Nawet po jej usunięciu.
Przyjedzie do Was chętny Kowalski i mu nie wytłumaczysz czemu nie usunąłeś usterki. Szary Kowalski nie wie nawet dokładnie o co chodzi, wie tylko tyle, że auta są wadliwe i podlegają naprawie. Więc faktycznie "zdrowe auto" w którym nie zainstalowano wadliwego oprogramowania może być atutem i nie zdziwię się jeśli właściciele takich aut będą pisać to w ogłoszeniach zdając sobie sprawę że to plus.
A co z osobami które usunęły dpf i zchipowały silnik? Jak podejdzie do tego serwis? Heh.

LIPA. Tyle Wam powiem. Lipa dla Volkswagena, lipa dla tych co mają auta z tymi silnikami. O jakiś rekompensatach i kokosach zapomnijcie. Cwane fryce z Wolfsburga i ich armia prawników etc. już o tym pomyślała abyście tej niestabilnej łodzi na morzu doszczętnie nie zatopili.

Mój? Oczywiście wolny od wad. Zdrowy :tdi:
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2015 08:38 przez Ciapek, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Vincent83
Zaawansowany
Posty: 337
Rejestracja: śr lis 27, 2013 19:42
Auto:: VW Touran 2007 2.0TDI BKD
Imię:: Artur
Lokalizacja: Luboń
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Vincent83 »

Nie ma to jak wolne od "sztuczek" BKD :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bzyku
Specjalista
Posty: 526
Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
Auto:: BKD, 2008
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Bzyku »

jarry pisze:Właśnie VW uruchomił stronę do wpisywania nr VIN celem uzyskania info czy ma się "podrasowany" silnik.

U mnie w Golfie 6 Plus wyszło tak:

"Szanowni Państwo,

musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ1KZAWxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!

Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.

Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej."

adresik: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car

Dla Fabii 1.6 TDI CR CAYB MY'2011 i Golfa V 2.0 TDI CR CBDB MY'2009 jest informacja o braku trefnego softu. Co ciekawe w Golfie 6 Plus też mam silnik CBDB. Czyli albo stronka podaje co chce, albo dla takich samych silników było i tak i tak...
Jarry a jakie masz normy Euro w tych autach, z tego co ja zrozumiałem to VW żeby spełnić Euro6 w dieslach musiał podrasować program, silniki z CR normę Euro5 podobno spełniają. może właśnie dlatego Golf V nie ma oprogramowania a Golf VI plus już tak?

Aut z silnikami PD nie ma co sprawdzać bo one max. osiągały Euro4 (chyba)
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os

Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os

Będzie ... ?
ODPOWIEDZ