Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW
- Tomczyk
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 23, 2012 07:26
- Auto:: Touran BKD 2006
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Swarzedz
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Szwajcaria wprowadza zakaz rejestracji aut grupy VW z silnikiem diesla. Ciekawe kto następny. W chwili obecnej już auta BMW, Citroen i Peugeot też mają problemy z emisją...
- wujo_sam
- Specjalista
- Posty: 547
- Rejestracja: śr kwie 02, 2014 22:48
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: to tu to tam :)
- Podziękował: 68 razy
- Otrzymał podziękowań: 70 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
EKO sciema. Nie tylko VW ale pozostali rowniez scieme wala tylko widac ze z VW za malo "dali" i ktos nie byl zbytnio zadowolony i stad afera. EKO tylko dla portfela konsumenta jest i tyle.
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Sent from my SM-N910F using Tapatalk
-
Piotr1979
- Specjalista
- Posty: 584
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
A może z tej awantury coś pozytywnego wyniknie. Może wreszcie lobby OPEC przestanie mieć moc do blokowania technologii związanych z wykorzystaniem energii odnawialnej. Z innej beczki: składamy w Polsce pojazdy z CNG i "kupa" w z tego wynika, bo w stolicy tego samego europejskiego kraju mamy chyba 2 stacje z tym paliwem. Ot durna polityka.
Szukajcie a znajdziecie.
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Chyba 1Piotr1979 pisze: w stolicy tego samego europejskiego kraju mamy chyba 2 stacje z tym paliwem. Ot durna polityka.
https://cng.auto.pl/stacje-cng/warszawa/
- Dust
- Przeglądacz
- Posty: 75
- Rejestracja: pt lis 28, 2014 15:35
- Auto:: 1.6 BGU 2003 LPGTECH 224
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Jak jeszcze studiowałem w Reichu cała miejska flota (autobusy, śmieciarki, busy przedsiębiorstw komunalnych...) jeździła na Erdgas. Da się? Da się. Jedynym wytłumaczeniem braku powszechnego zastosowania silników zaprojektowanych pod rzepak, etanol czy gaz z biogazowni lub gazowania odpadów jest kasa, kasa, kasa. Tyle się mówi o samowystarczalności i bezpieczeństwie energetycznym i co? OPEC.
Z kręceniem testów i podejściem do norm VW to czubek góry lodowej. Byli cwańsi niż cwani i wpadli. Ale reszta branży chyba ma już powoli mokro...
Z kręceniem testów i podejściem do norm VW to czubek góry lodowej. Byli cwańsi niż cwani i wpadli. Ale reszta branży chyba ma już powoli mokro...
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Mieszkam w Rzeszowie gdzie MPK kupiło trochę autobusów na gaz z pieniędzy unijnych po to aby oszczędzać. Podobnie wielu kierowców w całej PL zakłada gaz do aut. Było taniej ale nasz "kochany" rząd musiał dowalić dodatkowe podatki, akcyzy itd. aby nie było aż tak tanio. Podobnie z ogrzewaniem domów. W latach 70-tych ludzie przerabiali ogrzewanie z węgla czy koksu na gaz bo wychodziło nawet i 50% taniej. Obecnie kierunek jest w drugą stronę - ludzie z powrotem zakładają piece węglowe bo jest taniej. Nasz rząd ekologię "wspiera" poprzez dowalenie dodatkowych podatków i gdzieś ma tą ekologię bo liczy się tylko kasa. Przykładowo w Australii po zakupie sprzętu AGD udajemy się do urzędu i dostajemy częściowy zwrot tym większy im bardziej energooszczędne jest to urządzenie które zakupiliśmy. U nas niestety jednak jeszcze daleko do prawdziwej ekologii.Dust pisze:Jak jeszcze studiowałem w Reichu cała miejska flota (autobusy, śmieciarki, busy przedsiębiorstw komunalnych...) jeździła na Erdgas. Da się? Da się.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 829 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Właśnie VW uruchomił stronę do wpisywania nr VIN celem uzyskania info czy ma się "podrasowany" silnik.
U mnie w Golfie 6 Plus wyszło tak:
"Szanowni Państwo,
musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ1KZAWxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!
Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.
Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej."
adresik: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car
Dla Fabii 1.6 TDI CR CAYB MY'2011 i Golfa V 2.0 TDI CR CBDB MY'2009 jest informacja o braku trefnego softu. Co ciekawe w Golfie 6 Plus też mam silnik CBDB. Czyli albo stronka podaje co chce, albo dla takich samych silników było i tak i tak...
U mnie w Golfie 6 Plus wyszło tak:
"Szanowni Państwo,
musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ1KZAWxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!
Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.
Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej."
adresik: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car
Dla Fabii 1.6 TDI CR CAYB MY'2011 i Golfa V 2.0 TDI CR CBDB MY'2009 jest informacja o braku trefnego softu. Co ciekawe w Golfie 6 Plus też mam silnik CBDB. Czyli albo stronka podaje co chce, albo dla takich samych silników było i tak i tak...
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
balbina76
- Użytkownik
- Posty: 230
- Rejestracja: sob paź 08, 2011 07:36
- Auto:: Touareg 262KM
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Wielkopolskie-Gniezno/Konin
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
u mnie Touran posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu
ale Multivan nie
ciekawe co dalej
rozmawiałem z kolegą z vw Poznań
wszyscy nabrali wody w usta
nikt nic nie mówi
ale Multivan nie
ciekawe co dalej
rozmawiałem z kolegą z vw Poznań
wszyscy nabrali wody w usta
nikt nic nie mówi
MULTIVAN T6 Highline BULLI 2017 204CR/DSG/4MOTION
TOUAREG Business R-Line 2016 3.0 V6 TDI 262 KM 4MOTION
Fiat Ducato 2007/2.3 JTD 120KM
TOUAREG Business R-Line 2016 3.0 V6 TDI 262 KM 4MOTION
Fiat Ducato 2007/2.3 JTD 120KM
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Moj czysty, ale tez ubolewaja
Szanowni Państwo,
chcielibyśmy potwierdzić, że samochód z podanym przez Państwa numerem nadwozia WVGZZZ1TZ7W0xxxxx nie posiada oprogramowania optymalizującego wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC).
Głęboko ubolewamy nad faktem, że Państwa zaufanie do marki Volkswagen jest teraz wystawiane na ciężką próbę i dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić nieprawidłowości i w pełni odzyskać zaufanie, którym tak wiele osób nas obdarzyło.
Będziemy nadal otwarcie i na bieżąco informować wszystkich naszych klientów. W przypadku pytań, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.
Z poważaniem
Volkswagen
Szanowni Państwo,
chcielibyśmy potwierdzić, że samochód z podanym przez Państwa numerem nadwozia WVGZZZ1TZ7W0xxxxx nie posiada oprogramowania optymalizującego wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC).
Głęboko ubolewamy nad faktem, że Państwa zaufanie do marki Volkswagen jest teraz wystawiane na ciężką próbę i dokładamy wszelkich starań, aby wyjaśnić nieprawidłowości i w pełni odzyskać zaufanie, którym tak wiele osób nas obdarzyło.
Będziemy nadal otwarcie i na bieżąco informować wszystkich naszych klientów. W przypadku pytań, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.
Z poważaniem
Volkswagen
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
A mój Touran oszukuje w czasie testów.
Dealer Volkswagena w Polsce raczej się ze mną nie skontaktuje bo chyba nie wie że ja mam taki samochód - auto ściągałem z Niemiec i jeszcze z nim nie byłem w ASO PL.
Dealer Volkswagena w Polsce raczej się ze mną nie skontaktuje bo chyba nie wie że ja mam taki samochód - auto ściągałem z Niemiec i jeszcze z nim nie byłem w ASO PL.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Czytam sobie komentarze na tvn24 i jeżeli ludzie mają rację to powiem Wam Panowie, że jeżeli zgłosicie się do ASO to czeka Was przykry scenariusz.
Zacytuje kilka wypowiedzi:
Sprawdzi się też chyba moje proroctwo, że auta z wadliwym oprogramowaniem będzie gorzej sprzedać. Nawet po jej usunięciu.
Przyjedzie do Was chętny Kowalski i mu nie wytłumaczysz czemu nie usunąłeś usterki. Szary Kowalski nie wie nawet dokładnie o co chodzi, wie tylko tyle, że auta są wadliwe i podlegają naprawie. Więc faktycznie "zdrowe auto" w którym nie zainstalowano wadliwego oprogramowania może być atutem i nie zdziwię się jeśli właściciele takich aut będą pisać to w ogłoszeniach zdając sobie sprawę że to plus.
A co z osobami które usunęły dpf i zchipowały silnik? Jak podejdzie do tego serwis? Heh.
LIPA. Tyle Wam powiem. Lipa dla Volkswagena, lipa dla tych co mają auta z tymi silnikami. O jakiś rekompensatach i kokosach zapomnijcie. Cwane fryce z Wolfsburga i ich armia prawników etc. już o tym pomyślała abyście tej niestabilnej łodzi na morzu doszczętnie nie zatopili.
Mój? Oczywiście wolny od wad. Zdrowy
Zacytuje kilka wypowiedzi:
Także wybór należy do Was. Co gorsza jeżeli ktoś się nie zgłosi w odpowiednim czasie, a jego wadliwe oprogramowanie zostanie wykryte przy jakiejś okazji to będą mogły go czekać konsekwencje, że usterki nie usunął.Przeprogramują Ci silnik. Będzie ekologiczny. Będzie więcej palił, będzie słabszy, będzie wolniej się rozpędzał. Hura!!!!
---------------------------------------------------
Dokładnie tak będzie. Już serwis mnie o tym poinformował więc nie będę głupcem
---------------------------------------------------
Cwane fryce wyjeżdżają ze zmianą oprogramowania. Najpierw sprzedali samochody z zawyżoną fałszywym softem specyfikacją, nachapali się kasy a teraz zmniejszą klientom moc silników udając, że nic się nie stało. A gdzie zwrot różnicy w cenie pomiędzy wersją z mocniejszym silnikiem?
Sprawdzi się też chyba moje proroctwo, że auta z wadliwym oprogramowaniem będzie gorzej sprzedać. Nawet po jej usunięciu.
Przyjedzie do Was chętny Kowalski i mu nie wytłumaczysz czemu nie usunąłeś usterki. Szary Kowalski nie wie nawet dokładnie o co chodzi, wie tylko tyle, że auta są wadliwe i podlegają naprawie. Więc faktycznie "zdrowe auto" w którym nie zainstalowano wadliwego oprogramowania może być atutem i nie zdziwię się jeśli właściciele takich aut będą pisać to w ogłoszeniach zdając sobie sprawę że to plus.
A co z osobami które usunęły dpf i zchipowały silnik? Jak podejdzie do tego serwis? Heh.
LIPA. Tyle Wam powiem. Lipa dla Volkswagena, lipa dla tych co mają auta z tymi silnikami. O jakiś rekompensatach i kokosach zapomnijcie. Cwane fryce z Wolfsburga i ich armia prawników etc. już o tym pomyślała abyście tej niestabilnej łodzi na morzu doszczętnie nie zatopili.
Mój? Oczywiście wolny od wad. Zdrowy
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2015 08:38 przez Ciapek, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam!
- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Jarry a jakie masz normy Euro w tych autach, z tego co ja zrozumiałem to VW żeby spełnić Euro6 w dieslach musiał podrasować program, silniki z CR normę Euro5 podobno spełniają. może właśnie dlatego Golf V nie ma oprogramowania a Golf VI plus już tak?jarry pisze:Właśnie VW uruchomił stronę do wpisywania nr VIN celem uzyskania info czy ma się "podrasowany" silnik.
U mnie w Golfie 6 Plus wyszło tak:
"Szanowni Państwo,
musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ1KZAWxxxxxx posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!
Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.
Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej."
adresik: http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car
Dla Fabii 1.6 TDI CR CAYB MY'2011 i Golfa V 2.0 TDI CR CBDB MY'2009 jest informacja o braku trefnego softu. Co ciekawe w Golfie 6 Plus też mam silnik CBDB. Czyli albo stronka podaje co chce, albo dla takich samych silników było i tak i tak...
Aut z silnikami PD nie ma co sprawdzać bo one max. osiągały Euro4 (chyba)
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
