PLA 2.0 pytanie

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: tberent »

ciaplo1 pisze:Z tą podmianą liczników to nie jest tak prosto do końca bo to nie ja robiłem z oczywistych względów. Ale Krzychu już taka operacje robił na turanku z tym samym wyposażeniem i po zmianie modułu na taki z końcówka G wszystko ruszyło. Jeżu tez miał taki moduł założony i wszystko działało a u mnie tupa.
Jeżeli nie byłeś w aso na dopasowaniu licznika do auta to przekłada sz stary licznik w miejsce nowego i tyle w temacie.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

... a co za problem ? skoro masz swój stary, to odłącz aku przełóż stary, podłącz aku, kiera w lewo, w prawo, kawałek do przodu i już... analogicznie jak będziesz z powrotem zakładał nowy ;) bynajmniej coś wykluczysz, skoro jak piszesz, skończyły Ci się pomysły :)

... zobacz, że masz błąd w 44 Steering... więc coś ze sobą nie gra ;), jesli zdecydujesz się, na to co napisałem wyżej, to sprawdż czy dalej jest błąd w 44 :)
ciaplo1
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 23, 2015 18:16
Auto:: BMM 07.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: ciaplo1 »

A co z imobilajzerem? Bo kostki w kluczykach tez miałem przełożone? Ale jak tak mówicie to tak zrobię i zobaczę co będzie. Ten błąd w 44 to mam odkąd kupiłem auto, ale mimo to park assist działał bez problemu.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

ciaplo1 pisze:A co z imobilajzerem? Bo kostki w kluczykach tez miałem przełożone? Ale jak tak mówicie to tak zrobię i zobaczę co będzie. Ten błąd w 44 to mam odkąd kupiłem auto, ale mimo to park assist działał bez problemu.
... fakt, skoro nie masz starej pastylki immo, to nie przekładaj, bo nie odpalisz auta ;), wiem że z tym błędem PLA działa, ale jak pisałem skoro przekładka modułów nie pomogła, to coś trzeba wykluczyć ;) jesli masz stare pastylki to przełóż do jednego kluczyka, reszta jak opisałem wyżej :)

... nie można wrzucać PLA 1.0 i 1.5 do jednego wora ;) jeśli już to 1.5 jest bliżej do 2.0 (zobacz np. kanał adaptacji w 44)
ciaplo1
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 23, 2015 18:16
Auto:: BMM 07.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: ciaplo1 »

Kanał adaptacji w 44 raz dałem na pla1.0 a raz na 1.5,2.0 i bez zmian. Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

ciaplo1 pisze:Kanał adaptacji w 44 raz dałem na pla1.0 a raz na 1.5,2.0 i bez zmian. Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
... zamień ten licznik tak jak się należy, wtedy zobaczysz, czy ten moduł G gada z resztą gratów, jeśli nie, to stawiam na ABS, następnie podmień stary moduł, na starym liczniku, jesli zagada to masz potwierdzenie... (ABS)

... co do 44 to chodziło mi raczej o pokazanie Ci, że przy przejściu z PLA 1.0 do 1.5, nie wystarczy podmiana samego modułu...
Awatar użytkownika
poldiver
Zaawansowany
Posty: 301
Rejestracja: śr cze 24, 2015 00:44
Auto:: Caddy 1.6TDI 2011
Imię:: Kuba
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 71 razy
Kontakt:

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: poldiver »

ciaplo1 pisze:Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
Lepiej nie :hahaha:
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: jeżu »

Fakt trochę to dziwne że wymiana licznika "dezaktywowała" PLA1, które było fabrycznie i to działające na pompie 517AC, na której wypuszczano takie Tourany. Licznik mam nawet nowszy niż Przemek ale wszystko działa. W przypadku braku kompatybilności Pompy ABS i PLA kontrolki asystenta i PDC mrugają naprzemian i wali 01316 - ABS Control Module 004 - No Signal/Communication (w 10)
Mi tez już brakło pomysłów (email) by Ci pomóc.... :omatko:
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

... napisz Tomek na jakiej konfiguracji u Ciebie działało wcześniej (nie chodzi o PLA 2)

- moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: jeżu »

yox pisze: - moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
PLA1 1T0 919 475 H
ABS 1K0 907 379 BJ (zmiana bo miałem fabr nie komp 379 AC)
Instruments 5N0 920 883 B
I wszystko działało...

Fabryczny podstawowy zestaw PLA1 działa na
1K0 614 517 AC
1T0 919 475
1T0 920 873 E (ew 874A) czerwone...
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

jeżu pisze:
yox pisze: - moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
PLA1 1T0 919 475 H
ABS 1K0 907 379 BJ (zmiana bo miałem fabr nie komp 379 AC)
Instruments 5N0 920 883 B
I wszystko działało...

Fabryczny podstawowy zestaw PLA1 działa na
1K0 614 517 AC
1T0 919 475
1T0 920 873 E (ew 874A) czerwone...

no i masz odp. PLA 1,5 (1T0 919 475 H ) działał, gdyż miałeś pompę MK60-EC1 oraz nowe zegary

PLA 1.0 fabryczne (1T0 919 475) działa na pompie MK60-AT i czerwonych zegarach

... teraz... PLA 1.5 to już parkowanie tzw wieloetapowe i dlatego bliżej mu do PLA 2.0 niż 1.0 oraz było montowane w MK6, a tam szły już nowe zegary i pompy MK60-EC1

... reasumując PLA 1.5 i 2.0 (BAP) nie pójdzie na czerwonych zegarach dlaczego ? pewnie o BAP się rozchodzi i dlatego PLA 1.0 (DDP) nie idzie na nowych zegarach

... czyli wracamy do punktu wyjścia, u kolegi za nowy licznik do starego modułu PLA,
po wymianie na nowszy moduł, problemem okazuje się pompa ABS MK60-AT..., nie znajdziesz na necie żadnego autoscana z pompą: 1K0 614 517 AC i modułem 1T0 919 475 G/H lub > i tak kółko się zamyka ;)

... więc są 2 wyjścia: powrót do czerwonych zegarów i PLA 1.0 lub wymiana ABS na MK60-EC1 i PLA 1.5 lub 2.0 :)
ciaplo1
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 23, 2015 18:16
Auto:: BMM 07.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: ciaplo1 »

To zostaje wymiana pompy? Dziś próbowałem zmienić licznik ale vcds się wysypał i nie chciałem się za to brać bez kabelka.Jak przyjdzie nowy kabelek to spróbuje zmienić, zobaczymy. Ale pewno trzeba będzie o nowej pompie pomyśleć.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: yox »

ciaplo1 pisze:To zostaje wymiana pompy? Dziś próbowałem zmienić licznik ale vcds się wysypał i nie chciałem się za to brać bez kabelka.Jak przyjdzie nowy kabelek to spróbuje zmienić, zobaczymy. Ale pewno trzeba będzie o nowej pompie pomyśleć.
... dlatego pisałem o podmianie licznika na czerwony, bo jeśli ten moduł PLA pójdzie (w co wątpię) tzn, zę pompa jest ok do tego modułu (w co również wątpię), wtedy problemu trzeba szukać gdzie indziej ;) natomiast jeśli nie ruszy, myśl o pompie i wtedy PLA ale 2.0 :)
ciaplo1
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: ndz sie 23, 2015 18:16
Auto:: BMM 07.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: ciaplo1 »

Dzieki za pomoc kolego yox, będę to sprawdzał a o wyniku na pewno napiszę :piwo:
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: PLA 2.0 pytanie

Post autor: miki55 »

andreass211 pisze:do PLA2.0 to chyba maglownica nie pasuje ta co masz,musi być 1K0
Moja maglownica 1K1 909 144 M jednak zadziałała i PLA 2 działa. Fakt że tylne czujniki na razie były na taśmie klejącej ponieważ mam pytanie odnośnie ich montażu:
1. Czy muszą być zamocowane pod kątem prostym do osi samochodu bo z tym może być problem ponieważ zderzak w piątce jest dużo bardziej skośny niż w Touranie. Mam zamiar zamocować je na uchwytach 1T0919397 GRU i 1T0919398 GRU tylko nie jestem pewny czy zniwelują kąt czujnika.
2 Na paru fotkach z montażu widziałem jak czujnik był zamocowany z kolei wtyczką do góry czyli odwrotnie niż czujniki tylne co w pewnym sensie miałoby sens bo czujniki wykrywałyby krawężnik. Proszę o Wasze sugestie na ta temat montażu.
ODPOWIEDZ