Strona 4 z 13
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 20:00
autor: tberent
ciaplo1 pisze:Z tą podmianą liczników to nie jest tak prosto do końca bo to nie ja robiłem z oczywistych względów. Ale Krzychu już taka operacje robił na turanku z tym samym wyposażeniem i po zmianie modułu na taki z końcówka G wszystko ruszyło. Jeżu tez miał taki moduł założony i wszystko działało a u mnie tupa.
Jeżeli nie byłeś w aso na dopasowaniu licznika do auta to przekłada sz stary licznik w miejsce nowego i tyle w temacie.
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 20:17
autor: yox
... a co za problem ? skoro masz swój stary, to odłącz aku przełóż stary, podłącz aku, kiera w lewo, w prawo, kawałek do przodu i już... analogicznie jak będziesz z powrotem zakładał nowy

bynajmniej coś wykluczysz, skoro jak piszesz, skończyły Ci się pomysły
... zobacz, że masz błąd w 44 Steering... więc coś ze sobą nie gra

, jesli zdecydujesz się, na to co napisałem wyżej, to sprawdż czy dalej jest błąd w 44

Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 21:18
autor: ciaplo1
A co z imobilajzerem? Bo kostki w kluczykach tez miałem przełożone? Ale jak tak mówicie to tak zrobię i zobaczę co będzie. Ten błąd w 44 to mam odkąd kupiłem auto, ale mimo to park assist działał bez problemu.
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 21:31
autor: yox
ciaplo1 pisze:A co z imobilajzerem? Bo kostki w kluczykach tez miałem przełożone? Ale jak tak mówicie to tak zrobię i zobaczę co będzie. Ten błąd w 44 to mam odkąd kupiłem auto, ale mimo to park assist działał bez problemu.
... fakt, skoro nie masz starej pastylki immo, to nie przekładaj, bo nie odpalisz auta

, wiem że z tym błędem PLA działa, ale jak pisałem skoro przekładka modułów nie pomogła, to coś trzeba wykluczyć

jesli masz stare pastylki to przełóż do jednego kluczyka, reszta jak opisałem wyżej
... nie można wrzucać PLA 1.0 i 1.5 do jednego wora

jeśli już to 1.5 jest bliżej do 2.0 (zobacz np. kanał adaptacji w 44)
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 22:05
autor: ciaplo1
Kanał adaptacji w 44 raz dałem na pla1.0 a raz na 1.5,2.0 i bez zmian. Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 22:14
autor: yox
ciaplo1 pisze:Kanał adaptacji w 44 raz dałem na pla1.0 a raz na 1.5,2.0 i bez zmian. Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
... zamień ten licznik tak jak się należy, wtedy zobaczysz, czy ten moduł G gada z resztą gratów, jeśli nie, to stawiam na ABS, następnie podmień stary moduł, na starym liczniku, jesli zagada to masz potwierdzenie... (ABS)
... co do 44 to chodziło mi raczej o pokazanie Ci, że przy przejściu z PLA 1.0 do 1.5, nie wystarczy podmiana samego modułu...
Re: PLA 2.0 pytanie
: pn gru 26, 2016 23:45
autor: poldiver
ciaplo1 pisze:Mogę wymienić licznik na odpalonym aucie i wtedy zobaczę.
Lepiej nie

Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 20:53
autor: jeżu
Fakt trochę to dziwne że wymiana licznika "dezaktywowała" PLA1, które było fabrycznie i to działające na pompie 517AC, na której wypuszczano takie Tourany. Licznik mam nawet nowszy niż Przemek ale wszystko działa. W przypadku braku kompatybilności Pompy ABS i PLA kontrolki asystenta i PDC mrugają naprzemian i wali 01316 - ABS Control Module 004 - No Signal/Communication (w 10)
Mi tez już brakło pomysłów (email) by Ci pomóc....

Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 21:01
autor: yox
... napisz Tomek na jakiej konfiguracji u Ciebie działało wcześniej (nie chodzi o PLA 2)
- moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 21:39
autor: jeżu
yox pisze:
- moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
PLA1 1T0 919 475 H
ABS 1K0 907 379 BJ (zmiana bo miałem fabr nie komp 379 AC)
Instruments 5N0 920 883 B
I wszystko działało...
Fabryczny podstawowy zestaw PLA1 działa na
1K0 614 517 AC
1T0 919 475
1T0 920 873 E (ew 874A) czerwone...
Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 22:16
autor: yox
jeżu pisze:yox pisze:
- moduł PLA part num ?
- ABS ... ?
- zegary ... ?
PLA1 1T0 919 475 H
ABS 1K0 907 379 BJ (zmiana bo miałem fabr nie komp 379 AC)
Instruments 5N0 920 883 B
I wszystko działało...
Fabryczny podstawowy zestaw PLA1 działa na
1K0 614 517 AC
1T0 919 475
1T0 920 873 E (ew 874A) czerwone...
no i masz odp. PLA 1,5 (1T0 919 475
H ) działał, gdyż miałeś pompę MK60-EC1 oraz nowe zegary
PLA 1.0 fabryczne (1T0 919 475) działa na pompie MK60-AT i czerwonych zegarach
... teraz... PLA 1.5 to już parkowanie tzw wieloetapowe i dlatego bliżej mu do PLA 2.0 niż 1.0 oraz było montowane w MK6, a tam szły już nowe zegary i pompy MK60-EC1
... reasumując PLA 1.5 i 2.0 (BAP) nie pójdzie na czerwonych zegarach dlaczego ? pewnie o BAP się rozchodzi i dlatego PLA 1.0 (DDP) nie idzie na nowych zegarach
... czyli wracamy do punktu wyjścia, u kolegi za nowy licznik do starego modułu PLA,
po wymianie na nowszy moduł, problemem okazuje się pompa ABS MK60-AT..., nie znajdziesz na necie żadnego autoscana z pompą: 1K0 614 517 AC i modułem 1T0 919 475 G/H lub > i tak kółko się zamyka
... więc są 2 wyjścia: powrót do czerwonych zegarów i PLA 1.0 lub wymiana ABS na MK60-EC1 i PLA 1.5 lub 2.0

Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 22:21
autor: ciaplo1
To zostaje wymiana pompy? Dziś próbowałem zmienić licznik ale vcds się wysypał i nie chciałem się za to brać bez kabelka.Jak przyjdzie nowy kabelek to spróbuje zmienić, zobaczymy. Ale pewno trzeba będzie o nowej pompie pomyśleć.
Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 22:27
autor: yox
ciaplo1 pisze:To zostaje wymiana pompy? Dziś próbowałem zmienić licznik ale vcds się wysypał i nie chciałem się za to brać bez kabelka.Jak przyjdzie nowy kabelek to spróbuje zmienić, zobaczymy. Ale pewno trzeba będzie o nowej pompie pomyśleć.
... dlatego pisałem o podmianie licznika na czerwony, bo jeśli ten moduł PLA pójdzie (w co wątpię) tzn, zę pompa jest ok do tego modułu (w co również wątpię), wtedy problemu trzeba szukać gdzie indziej

natomiast jeśli nie ruszy, myśl o pompie i wtedy PLA ale 2.0

Re: PLA 2.0 pytanie
: wt gru 27, 2016 23:18
autor: ciaplo1
Dzieki za pomoc kolego yox, będę to sprawdzał a o wyniku na pewno napiszę

Re: PLA 2.0 pytanie
: pt gru 30, 2016 23:13
autor: miki55
andreass211 pisze:do PLA2.0 to chyba maglownica nie pasuje ta co masz,musi być 1K0
Moja maglownica
1K1 909 144 M jednak zadziałała i PLA 2 działa. Fakt że tylne czujniki na razie były na taśmie klejącej ponieważ mam pytanie odnośnie ich montażu:
1. Czy muszą być zamocowane pod kątem prostym do osi samochodu bo z tym może być problem ponieważ zderzak w piątce jest dużo bardziej skośny niż w Touranie. Mam zamiar zamocować je na uchwytach 1T0919397 GRU i 1T0919398 GRU tylko nie jestem pewny czy zniwelują kąt czujnika.
2 Na paru fotkach z montażu widziałem jak czujnik był zamocowany z kolei wtyczką do góry czyli odwrotnie niż czujniki tylne co w pewnym sensie miałoby sens bo czujniki wykrywałyby krawężnik. Proszę o Wasze sugestie na ta temat montażu.