: pt gru 16, 2011 15:54
oba można zakodować, te soczewkowe miały problem z wilgocią i dlatego wprowadzono wersję z odbłyśnikiem, dla dziennych lepiej bez soczewki (światło rozproszone vs. skupione)
Forum dla Użytkowników VW Tourana
https://www.touranklub.pl/forum/
ja nie polecam bo miałem juz tak kiedys zrobione... nawet jak obniżysz moc to z daleka będziesz oslepiał kierowców, nie mówiąc juz o braku homologacji a w przypadku kolizji to juz kaplica...Ciapek pisze:rozumiem, że świateł drogowych o obniżonej mocy świecenia nie polecasz jako dzienne?
w passacie miałem moc ustawiona na 40% i z naprzeciwka jak kumpel jechał w dzień to mówił, że coś mam nie tak ze światłami bo niby słabo świecą a jednak po oczach dają... tak juz masz ukształtowany odbłyśnik w światłach drogowych i nic z tym nie zrobisz... nawet obniżenie moce na nic sie zdaje... lepiej sobie to zrobić w światłach mijania, bo wtedy świeci ok i nawet jak policjant Cie zatrzyma to Ci może naskoczyć... wkońcu masz światła mijania i żadnej homologacji nie musisz mieć...jarry pisze:hmm, o oślepianiu to raczej nie może być mowy, DRL mają właściwość świecenia w kierunku "przeciwnika" i to w jak najszerszym strumieniu, jeśli zatem oślepianie to trzeba obniżyć moc
czyli trzeba było obniżyć moc w drogowych, ukształtowanie odbłyśnika jak najbardziej korzystne dla DRLDodi pisze:w passacie miałem moc ustawiona na 40% i z naprzeciwka jak kumpel jechał w dzień to mówił, że coś mam nie tak ze światłami bo niby słabo świecą a jednak po oczach dają... tak juz masz ukształtowany odbłyśnik w światłach drogowych i nic z tym nie zrobisz... nawet obniżenie moce na nic sie zdaje... lepiej sobie to zrobić w światłach mijania, bo wtedy świeci ok i nawet jak policjant Cie zatrzyma to Ci może naskoczyć... wkońcu masz światła mijania i żadnej homologacji nie musisz mieć...
a kto Ci udowodni, że teraz sie swieca światła do jazdy dziennej a nie mijania?jarry pisze:niestety nasze światła mijania nie mają homologacji RL i tzw. dupa zbita (w razie czepialskiej kontroli)
zakładam że kolega chce używać tych świateł w trybie świateł dziennych, czepialski "misio" poprosi o włączenie stacyjki z włącznikiem świateł w pozycji "0" i spuszczonym hamulcem, jeśli światła się zapalą sprawdzi czy jest oznakowanie RL - tylko tyle i aż tyleDodi pisze:a kto Ci udowodni, że teraz sie swieca światła do jazdy dziennej a nie mijania?![]()
a kto mi zabroni mieć automatyczny włącznik świateł? czy to jest zabronione? a działa na takiej samej zasadzie przecież...jarry pisze:zakładam że kolega chce używać tych świateł w trybie świateł dziennych, czepialski "misio" poprosi o włączenie stacyjki z włącznikiem świateł w pozycji "0" i spuszczonym hamulcem, jeśli światła się zapalą sprawdzi czy jest oznakowanie RL - tylko tyle i aż tyle
jeśli zapalą się tylne pozycje to w porządku, jeśli nie to nie będzie to automatyczny włącznik świateł mijaniaDodi pisze:a kto mi zabroni mieć automatyczny włącznik świateł? czy to jest zabronione? a działa na takiej samej zasadzie przecież...
tu masz racje... tylko jeszcze zalezy jak bedziesz miał zokodowane światła, bo może tez i sie tył palić... w kazdym bądź razie musi być naprawde upierdliwy gość ale i to jest do obejscia z tym,że szkoda czasu i nerwów tracić...jarry pisze: jeśli zapalą się tylne pozycje to w porządku, jeśli nie to nie będzie to automatyczny włącznik świateł mijania