Na tą chwilę mniejsza o podciśnienia. Ale na benzynie tak mi szarpie autem że masakra, choćby z pod maski chciał wyskoczyć. Wczoraj wjezdzajac do garażu akurat braklo mi gazu, dzisiaj chciałem wyjechać i nie szło, po przejechaniu 300m zawrocilem bo nie szło jechać autem. Miga check świeci esp, szarpie dusi, miałem wrażenie że słychać jak pracuje przepustnica. W momencie gdy silnik chciał przygasnac otwiera się klapka w przepustnicy, silnik "nabiera" obrotów i trzask. I tak w koło. Zastanawiam się co raz bardziej czy to napewno kable bo na gazie jest ok a przecież pracuje na tych samych świecach i na Pb i na lpg
-- Pt maja 11, 2018 16:03 --
Żeby wymienić świece i kable muszę rozkręcić na pół kolektor ssący?
Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
Można ściągnąć kolektor albo nie ściągać i klucz z 2 kardanami. Na youtubie jest parę filmików.
-
dexter23pl
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
Nie trzeba demontować kolektora. Ja zawsze wymieniłem normalnie.
-
szpyrek
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
- Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: ST/SBL
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
Szukam szukam tego mapsensora od gazu żeby podłączyć podcisnienie i nie umiem znaleźć..




-- So maja 12, 2018 18:15 --
Jeszcze zdjęcie sterownika i chyba jakis model od wtryskow gazu?


Dwa dni temu silnikiem szarpalo duszno na zegarach choinka itd. Dzisiaj wchodzę do garażu, odpalam i cisza, chodzi jak w zegarku.
Powiedzcie od czego to zależy. Wiadomo że nic nie zrobiłem przez te dwa dni tylko auto stało, nie wierzę że samo się psuje i samo naprawia bo coś musi mieć wpływ na to..
-- So maja 12, 2018 18:15 --
Jeszcze zdjęcie sterownika i chyba jakis model od wtryskow gazu?
Dwa dni temu silnikiem szarpalo duszno na zegarach choinka itd. Dzisiaj wchodzę do garażu, odpalam i cisza, chodzi jak w zegarku.
Powiedzcie od czego to zależy. Wiadomo że nic nie zrobiłem przez te dwa dni tylko auto stało, nie wierzę że samo się psuje i samo naprawia bo coś musi mieć wpływ na to..
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
W końcu konkret zdjęcia. Starsze wersje Prins mogą nie mieć podciśnienia. Wtryskiwacze zależy jakie czasem da się wyczyścić.
Jak sam nie możesz ogarnąć to jedź do kumatego gazownika.
Jak sam nie możesz ogarnąć to jedź do kumatego gazownika.
-
szpyrek
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
- Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: ST/SBL
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
Wymieniłem kable z sentech na ngk, sentechy wytrzymały tylko 10kkm, oraz nowe świece z boschowskich zamienników na ngk, takie poleca producent. Trzy elektrodowe. Teraz silnik pracuje równo, jazdy próbnej jeszcze nie zrobiłem. Powiem wam że nawet inny zapach spalin w garażu się unosił po wymianie.
Pokaże wam w jakim stanie były stare świece. Były błędy 0301 i 0303 czyli 1 i 3 cylinder.




-- Śr maja 16, 2018 20:41 --
I wielki HOI.
Zrobiłem sobie wycieczkę, 15km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Postanowiłem pierwsza 15tke zrobić na benzynie i ju, po 3km choinka na zegarach, ESP świeci check mruga. Poczekalem jak auto toche się rozgrzeje i dałem mu po garach. Stanąlem na boku, silnik na jałowym pracuje znowu nierowno i czuć jak przerywa. Kupiłem te złącze diagnostyczne BT co misiek wyżej polecił. Pokazuje błąd 0302, czyli przerwa w zapłonie na drugim cylindrze, jak to możliwe skoro kable i świece nowki. Przy okazji błąd 2626 też się pokazał.
Wyłączyłem i załączyłem jeszcze raz silnik. Wszystko się uspokoilo, pracuje równo i na zegarach pusto. Po przejechaniu kolejnych 3km znowu to samo. Nie równa praca i choinka na zegarach. Jechałem dalej i zauważyłem że kontrolka silnika mruga podczas jazdy ale powyżej 2,5k rpm i to na każdym biegu. Gdy odpuszczalem gaz lub jechałem poniżej tych obrotów kontrolka nie mrugla. Powyżej tych obrotów w czasie przyspieszania czułem krótkie impulsywne poszarpywanie.
Po przejechaniu tych 15km błąd 0302 się powtarzał razem z 2626/2251.
Co radzicie, mam nadzieję że więcej osób przeczyta posta niż misiek i dexter i coś doradzicie.. Auto póki co więcej stoi niż jeździ bo wolę wsiąść do 18letniego Opla i jeździć w spokoju.
Drugie 15km wracałem na gazie ta samo droga też dynamicznie i nic się nie działo.. Auto chodzi idealnie, błąd 2626 który z początku podejrzewałem że jest wina gazu też się ie pojawił.
-- N maja 20, 2018 08:15 --
Jakieś pomysły?
Ode mnie, jutro jadę wymienić filtr paliwa, zacznę od tego.
-- Wt maja 22, 2018 13:30 --
Po wymianie filtra dalej to samo chociaż błąd z drugiego cylindra "przeniósł" się na pierwszy a praca wygląda tak samo
-- Pt maja 25, 2018 18:17 --
Kolejny up.
Auto u mechanika od wczoraj. Błąd dalej dotyczy drugiego cylindra, wypadanie zapłonu 0302. Wtryski zostały wyciągnięte wykapane w ultradzwiekach, listwa wtryskowe przejrzana, wtryski założone w różnej kolejności. Napięcia na nich ok, wiązka wporzadku i po złożeniu wszystkiego dalej wywala błąd 0302 i kuleje na trzech garach tylko.
Dodam że nie codziennie silnik po odpaleniu kulał ale po dłuższej jeździe na benzynie działo się jak wyżej.
Macie jakieś pomysły?
-- Wt maja 29, 2018 12:48 --
Samochod odebrany. Nienaprawiony, dalej wywala błąd 0302 i pracuje na trzy cylindry. Mechanicznie jest malina i stwierdzilismy że na 99% sterownik silnika. Nie ma sygnału na drugi wtrysk.
Pytanie do Was, jest na forum jakiś magik od takich napraw jak sterownik?
-- Wt cze 12, 2018 10:36 --
Kolejny up.
Sterownik silnika ok, powodem pracy samochodu na trzy cylindry na Pb jest sterownik gazu, tak stwierdził elektronik.
Na tą chwilę gaz jest odciety i samochód jeździ tylko na benzynie. Czekam na informacje ile kosztuje takie ECU Prinsa. Koszt nowej instalacji tj czujniki wiązka i ECU na stagu do 1200zl.
Co zrobię jeszcze nie wiem, ale zastanawiam się czy po naprawie nie sprzedać samochodu..
Pokaże wam w jakim stanie były stare świece. Były błędy 0301 i 0303 czyli 1 i 3 cylinder.
-- Śr maja 16, 2018 20:41 --
I wielki HOI.
Zrobiłem sobie wycieczkę, 15km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Postanowiłem pierwsza 15tke zrobić na benzynie i ju, po 3km choinka na zegarach, ESP świeci check mruga. Poczekalem jak auto toche się rozgrzeje i dałem mu po garach. Stanąlem na boku, silnik na jałowym pracuje znowu nierowno i czuć jak przerywa. Kupiłem te złącze diagnostyczne BT co misiek wyżej polecił. Pokazuje błąd 0302, czyli przerwa w zapłonie na drugim cylindrze, jak to możliwe skoro kable i świece nowki. Przy okazji błąd 2626 też się pokazał.
Wyłączyłem i załączyłem jeszcze raz silnik. Wszystko się uspokoilo, pracuje równo i na zegarach pusto. Po przejechaniu kolejnych 3km znowu to samo. Nie równa praca i choinka na zegarach. Jechałem dalej i zauważyłem że kontrolka silnika mruga podczas jazdy ale powyżej 2,5k rpm i to na każdym biegu. Gdy odpuszczalem gaz lub jechałem poniżej tych obrotów kontrolka nie mrugla. Powyżej tych obrotów w czasie przyspieszania czułem krótkie impulsywne poszarpywanie.
Po przejechaniu tych 15km błąd 0302 się powtarzał razem z 2626/2251.
Co radzicie, mam nadzieję że więcej osób przeczyta posta niż misiek i dexter i coś doradzicie.. Auto póki co więcej stoi niż jeździ bo wolę wsiąść do 18letniego Opla i jeździć w spokoju.
Drugie 15km wracałem na gazie ta samo droga też dynamicznie i nic się nie działo.. Auto chodzi idealnie, błąd 2626 który z początku podejrzewałem że jest wina gazu też się ie pojawił.
-- N maja 20, 2018 08:15 --
Jakieś pomysły?
Ode mnie, jutro jadę wymienić filtr paliwa, zacznę od tego.
-- Wt maja 22, 2018 13:30 --
Po wymianie filtra dalej to samo chociaż błąd z drugiego cylindra "przeniósł" się na pierwszy a praca wygląda tak samo
-- Pt maja 25, 2018 18:17 --
Kolejny up.
Auto u mechanika od wczoraj. Błąd dalej dotyczy drugiego cylindra, wypadanie zapłonu 0302. Wtryski zostały wyciągnięte wykapane w ultradzwiekach, listwa wtryskowe przejrzana, wtryski założone w różnej kolejności. Napięcia na nich ok, wiązka wporzadku i po złożeniu wszystkiego dalej wywala błąd 0302 i kuleje na trzech garach tylko.
Dodam że nie codziennie silnik po odpaleniu kulał ale po dłuższej jeździe na benzynie działo się jak wyżej.
Macie jakieś pomysły?
-- Wt maja 29, 2018 12:48 --
Samochod odebrany. Nienaprawiony, dalej wywala błąd 0302 i pracuje na trzy cylindry. Mechanicznie jest malina i stwierdzilismy że na 99% sterownik silnika. Nie ma sygnału na drugi wtrysk.
Pytanie do Was, jest na forum jakiś magik od takich napraw jak sterownik?
-- Wt cze 12, 2018 10:36 --
Kolejny up.
Sterownik silnika ok, powodem pracy samochodu na trzy cylindry na Pb jest sterownik gazu, tak stwierdził elektronik.
Na tą chwilę gaz jest odciety i samochód jeździ tylko na benzynie. Czekam na informacje ile kosztuje takie ECU Prinsa. Koszt nowej instalacji tj czujniki wiązka i ECU na stagu do 1200zl.
Co zrobię jeszcze nie wiem, ale zastanawiam się czy po naprawie nie sprzedać samochodu..
-
Rogerunio
- Przeglądacz
- Posty: 58
- Rejestracja: wt mar 29, 2016 11:00
- Auto:: 1.6mpi BGU 2004
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
Witam
Mam ten sam problem, z racji, że dzisiaj 15 i święto to do mechanika jutro. Ale auto nierówno pracuje, świeci się esp i po 2,5 tyś obrotów zapala się check.
Szpyrek, jak zakończyłeś temat???
Mam ten sam problem, z racji, że dzisiaj 15 i święto to do mechanika jutro. Ale auto nierówno pracuje, świeci się esp i po 2,5 tyś obrotów zapala się check.
Szpyrek, jak zakończyłeś temat???
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG
A może lepiej sprawdzić kabloteke od wtrysków paliwa do ecm? Chyba że komuś to sprawia trudność te 5 minut roboty na poziomie podstawówki. Jeszcze bym rozebrał ecm i przelutowal luty.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC