Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: szpyrek »

Na tą chwilę mniejsza o podciśnienia. Ale na benzynie tak mi szarpie autem że masakra, choćby z pod maski chciał wyskoczyć. Wczoraj wjezdzajac do garażu akurat braklo mi gazu, dzisiaj chciałem wyjechać i nie szło, po przejechaniu 300m zawrocilem bo nie szło jechać autem. Miga check świeci esp, szarpie dusi, miałem wrażenie że słychać jak pracuje przepustnica. W momencie gdy silnik chciał przygasnac otwiera się klapka w przepustnicy, silnik "nabiera" obrotów i trzask. I tak w koło. Zastanawiam się co raz bardziej czy to napewno kable bo na gazie jest ok a przecież pracuje na tych samych świecach i na Pb i na lpg

-- Pt maja 11, 2018 16:03 --

Żeby wymienić świece i kable muszę rozkręcić na pół kolektor ssący?
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 413
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: misiek775 »

Można ściągnąć kolektor albo nie ściągać i klucz z 2 kardanami. Na youtubie jest parę filmików.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: dexter23pl »

Nie trzeba demontować kolektora. Ja zawsze wymieniłem normalnie.
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: szpyrek »

Szukam szukam tego mapsensora od gazu żeby podłączyć podcisnienie i nie umiem znaleźć..
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-- So maja 12, 2018 18:15 --

Jeszcze zdjęcie sterownika i chyba jakis model od wtryskow gazu?
Obrazek
Obrazek

Dwa dni temu silnikiem szarpalo duszno na zegarach choinka itd. Dzisiaj wchodzę do garażu, odpalam i cisza, chodzi jak w zegarku.
Powiedzcie od czego to zależy. Wiadomo że nic nie zrobiłem przez te dwa dni tylko auto stało, nie wierzę że samo się psuje i samo naprawia bo coś musi mieć wpływ na to..
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 413
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: misiek775 »

W końcu konkret zdjęcia. Starsze wersje Prins mogą nie mieć podciśnienia. Wtryskiwacze zależy jakie czasem da się wyczyścić.
Jak sam nie możesz ogarnąć to jedź do kumatego gazownika.
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: szpyrek »

Wymieniłem kable z sentech na ngk, sentechy wytrzymały tylko 10kkm, oraz nowe świece z boschowskich zamienników na ngk, takie poleca producent. Trzy elektrodowe. Teraz silnik pracuje równo, jazdy próbnej jeszcze nie zrobiłem. Powiem wam że nawet inny zapach spalin w garażu się unosił po wymianie.
Pokaże wam w jakim stanie były stare świece. Były błędy 0301 i 0303 czyli 1 i 3 cylinder.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

-- Śr maja 16, 2018 20:41 --

I wielki HOI.
Zrobiłem sobie wycieczkę, 15km w jedną stronę i tyle samo w drugą. Postanowiłem pierwsza 15tke zrobić na benzynie i ju, po 3km choinka na zegarach, ESP świeci check mruga. Poczekalem jak auto toche się rozgrzeje i dałem mu po garach. Stanąlem na boku, silnik na jałowym pracuje znowu nierowno i czuć jak przerywa. Kupiłem te złącze diagnostyczne BT co misiek wyżej polecił. Pokazuje błąd 0302, czyli przerwa w zapłonie na drugim cylindrze, jak to możliwe skoro kable i świece nowki. Przy okazji błąd 2626 też się pokazał.
Wyłączyłem i załączyłem jeszcze raz silnik. Wszystko się uspokoilo, pracuje równo i na zegarach pusto. Po przejechaniu kolejnych 3km znowu to samo. Nie równa praca i choinka na zegarach. Jechałem dalej i zauważyłem że kontrolka silnika mruga podczas jazdy ale powyżej 2,5k rpm i to na każdym biegu. Gdy odpuszczalem gaz lub jechałem poniżej tych obrotów kontrolka nie mrugla. Powyżej tych obrotów w czasie przyspieszania czułem krótkie impulsywne poszarpywanie.
Po przejechaniu tych 15km błąd 0302 się powtarzał razem z 2626/2251.
Co radzicie, mam nadzieję że więcej osób przeczyta posta niż misiek i dexter i coś doradzicie.. Auto póki co więcej stoi niż jeździ bo wolę wsiąść do 18letniego Opla i jeździć w spokoju.

Drugie 15km wracałem na gazie ta samo droga też dynamicznie i nic się nie działo.. Auto chodzi idealnie, błąd 2626 który z początku podejrzewałem że jest wina gazu też się ie pojawił.

-- N maja 20, 2018 08:15 --

Jakieś pomysły?
Ode mnie, jutro jadę wymienić filtr paliwa, zacznę od tego.

-- Wt maja 22, 2018 13:30 --

Po wymianie filtra dalej to samo chociaż błąd z drugiego cylindra "przeniósł" się na pierwszy a praca wygląda tak samo

-- Pt maja 25, 2018 18:17 --

Kolejny up.
Auto u mechanika od wczoraj. Błąd dalej dotyczy drugiego cylindra, wypadanie zapłonu 0302. Wtryski zostały wyciągnięte wykapane w ultradzwiekach, listwa wtryskowe przejrzana, wtryski założone w różnej kolejności. Napięcia na nich ok, wiązka wporzadku i po złożeniu wszystkiego dalej wywala błąd 0302 i kuleje na trzech garach tylko.
Dodam że nie codziennie silnik po odpaleniu kulał ale po dłuższej jeździe na benzynie działo się jak wyżej.

Macie jakieś pomysły?

-- Wt maja 29, 2018 12:48 --

Samochod odebrany. Nienaprawiony, dalej wywala błąd 0302 i pracuje na trzy cylindry. Mechanicznie jest malina i stwierdzilismy że na 99% sterownik silnika. Nie ma sygnału na drugi wtrysk.

Pytanie do Was, jest na forum jakiś magik od takich napraw jak sterownik?

-- Wt cze 12, 2018 10:36 --

Kolejny up.
Sterownik silnika ok, powodem pracy samochodu na trzy cylindry na Pb jest sterownik gazu, tak stwierdził elektronik.
Na tą chwilę gaz jest odciety i samochód jeździ tylko na benzynie. Czekam na informacje ile kosztuje takie ECU Prinsa. Koszt nowej instalacji tj czujniki wiązka i ECU na stagu do 1200zl.
Co zrobię jeszcze nie wiem, ale zastanawiam się czy po naprawie nie sprzedać samochodu..
Rogerunio
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: wt mar 29, 2016 11:00
Auto:: 1.6mpi BGU 2004
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: Rogerunio »

Witam
Mam ten sam problem, z racji, że dzisiaj 15 i święto to do mechanika jutro. Ale auto nierówno pracuje, świeci się esp i po 2,5 tyś obrotów zapala się check.
Szpyrek, jak zakończyłeś temat???
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Brak mocy działa na 3 cylindry PB/LPG

Post autor: wesol »

A może lepiej sprawdzić kabloteke od wtrysków paliwa do ecm? Chyba że komuś to sprawia trudność te 5 minut roboty na poziomie podstawówki. Jeszcze bym rozebrał ecm i przelutowal luty.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ