Strona 4 z 4

Re: nieodpala silnik azv

: śr kwie 22, 2015 11:34
autor: JacaTouran
Muti ja to już czytam początek , a resztę sobie sam dopowiadam z własnej autopsji :)

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 01:08
autor: maciek.snow
Cześć wszystkim po raz kolejny odgrzeje kotleta troszkę, ale poprzednicy nie opisywali wszystkich objawów które są u mnie. Ja mam Seata Altea 2.0tdi AZV. Jest totalny problem z rozruchem na zimnym silniku. Co się dzieje? Auto odpala z wielkimi trudnościami po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem i tylko z wcisnietym gazem w podłogę. Na początku tak jakby sam rozrusznik kręcił i silnik nie zalapuje, w pewnym momencie jak silnik zacznie łapać to odpala natychmiast, dodam że podczas kręcenia rozrusznikien aż do odpalenia kopci na siwo i wali niedopaloną ropą z wydechu. Jak już odpali to kopcenie ustaje. Kiedy auto chwilę pochodzi to pali już w miarę normalnie - w miarę ponieważ też silnik nie łapie od razu a po 3-4 sekundach kręcenia rozrusznikiem i tutaj już bez wcisnietego pedały gazu. Świece sprawdzone na krótko : grzeją. Akumulator nowy, rozrusznik wymieniony na nowy. Czy to kompresja? Hmmm auto jak już odpali to chodzi rowniutko, i moc ma, nie szarpie przy pezyspieszaniu. Ogólnie żadnych problemów poza tym odpalaniem. Korekty i bipy na pompkach OK. Pompa tez paliwo podaje bo by nie kopcil tak na biało i nie waliloby z wydechu niedopalonym dieslem? Zastanawiałem się czy któryś z czujników nie padł, temp paliwa, płynu chłodniczego? Miałby on wpływ na odpalanie? A może go zalewa ropa i dlatego nie pali od razu? Vag nie pokazuje żadnego błędu :(

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 09:25
autor: Muti
Diagnostyka dobra potrzebna :)

NzTT

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 10:08
autor: maciek.snow
Wiesz jak to z dobrą diagnostyką w ostatnich latach. Jak to mówią jak nie zrobisz większości sam albo nie patrzysz mechanikowi ne ręce to będzie ch***. Niby nawet zaufany mechanik potrafi pier*** i nie raz musiałem poprawiać niechlujstwo sam. Pytanie czy jeśli by ciulowa kompresja była , to czy byłaby normalnie moc i kultura pracy silnika? Bo wszystko działa poprawnie po odpaleniu. No i mechanik niby sprawdził rozrusznik ale sam go wolę sprawdzić vag.com ile obrotów kręci. Jeszcze z dupy spróbuję odpalić na plaku, bo jeśli na plaku odpali w miarę normalnie to może paliwo się cofa. Hmm

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 10:16
autor: Muti
Zacznij od diagnostyki, czyli sprawdzić co pokazują poszczególne czujniki na zimnym, ile osiąga obrotów rozrusznik, czy paliwo się nie cofa. Dobrym przykładem walki z odpalaniem jest temat jaras99 z BMN. Tam zostało wszystko już wymienione co trzeba sprawdzić.

NzTT

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 10:35
autor: maciek.snow
Dziagnostyke sam chętnie zrobię vagiem, właśnie chodziło o to dokładnie w czym sprawdzać. Co dokładnie. Na pierwszy rzut oka bać błędów żadnych nie pokazujem ale wiem z doswiadcznia że na przykład czujnik temp płynu w mojej ibizie też nie pokazywał błędu a był uwalony bo spalanie było troszkę większe i wskazowka temp też swirowala. Czy no ciśnienie na vaku mogę sprawdzić vagiem? Który to kanal?

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 13:52
autor: Muti
Przeczytałeś 9 stron tematu Jarka? Tam znajdziesz dużo informacji.

NzTT

Re: nieodpala silnik azv

: pn mar 28, 2016 16:27
autor: maciek.snow
Dzięki, będę czytał, narazie znalazłem wczoraj ten temat bo szukałem głównie z takim oznaczeniem silnika jak mój czyli AZV, dzięki jeszcze raz za wskazówkę :) Pozdro i wesołych :)

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Re: nieodpala silnik azv

: pn paź 29, 2018 12:55
autor: bartek0-01
Odgrzeje temat bo i mnie dopadło czyli błąd:
Touran 1.9 TDI BKC silnik 105 Km w DSG
18074 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 1 (N240)
Usterka elektryczna w obwodzie.
Jeszcze nie rozbierałem pokrywy zaworów, aczkolwiek podłączyłem kompa dziś rano na ciepłym silniku i sprawdzałem blok pomiarowy 23 czyli te bipy:
08:38:01 Grupa 023: Injector Switch Time Deviation
-12.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-35.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

Czy ktoś może podpowiedzieć czy raczej spodziewać sie juz padniętego wtrysku czy możliwe jeszcze ze może być to błąd przełamanej instalacji słabego połączenia we wtyczce itp.

Re: nieodpala silnik azv

: czw paź 17, 2019 22:59
autor: dziadol
Witam serdecznie..

Podpiąłem sie do w/w tematu..

Prosze o pomoc..Pacjent to Golf 1.9 TDI 105 km silnik BKC. czyli rodzinka

Po przejechaniu 150 kilometrów i zaparkowaniu auta jak to zawsze czynie schłodziłem turbinke i po 2 minutach wyłączyłem auto...Po dwóch godzinach chce odpalić auto a ono nic...Rozrusznik tykał jak by był wyczerpany akumulator..Podłączyłem auto do innego żródła pradu. nadal to samo...Pomyślałem rozrusznik...Popukałem w niego lekko ale nic tak samo...Kolega mówi diesla się nie bierze na zapych ale spróbowaliśmy...Po podpieciu do auta pasem kolega mnie ciągnał i po wrzuceniu dwójki auto rzucało na boki i nie dał rady uciągnąc...Kolega na zewnątrz auta krzyczał STOP..wcale koła się nie kręcą tylko ślizgają sie na aswalcie...Zablokowane...Auto u mechanika zaufanego ale dopiero za kilka dni zerknie i sam nie wie co to jest...Wiem trzeba zerknąć i rozebrać...

Auto podczas jazdy i przed wyłączeniem nie miało żadnych objawów niepokoju...Chodziło jak zawsze równo ślicznie poprostu...

Panowie jakaś sugestia..jestem zrozpaczony bo 2 miesiace temu wywaliłem 3000 pln za zawieszenie i pompe vacum..

Pozdro...

Re: nieodpala silnik azv

: pt paź 18, 2019 20:42
autor: marcyb3
Albo skrzynia stoi dęba, albo silnik się zatarł, sprawdź rozrząd czy jest na swoim miejscu

wystukane w garażu z kluczem w ręku

Re: nieodpala silnik azv

: sob paź 19, 2019 20:09
autor: dziadol
Będę dopiero coś wiedział dopiero w środe...Auto atoi u mechanika na swoją kolei.
Ale z oceny mechanika najprawdopodobniej zatarły się panewki..Pytałem się mechanika czy w takim razie zatarte panewki by dawały efekt że nawet na pych koła nie chciały się krecić na asfalcie...???
Powiedział że tak...Jak odpalałem go dopiero po 2 godzinach to tak mogły się spiec pomimo że nic przed zgaszeniem auta nie dawało do niepokoju..Śilnik chodził całkiem normalnie bez kopcenia na właściwych obrotach, bez żadnych stuków czy pisków.

A rozrząd jest cały..