Łożyska/piasty tył - wymiana
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Ja też poległem i dopiero u mechanika w Norauto do radę na orzedluzce chyba z 2m i to też tak już w ostatniej chwili. Jak się uda coś dospawać to bym próbował tak. Albo grzanie gazem
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
- Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Jak myślicie, czy to dobry pomysł, zespawać tą śrubę razem z piastą i wkręcić dwie śruby do piasty a na nich oprzeć mocny pręt z rurą na przedłużenie.
Takiego mam pomysła na sobotę
Takiego mam pomysła na sobotę

Janek
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
palnikiem acetylenowym grzałeś i nie dało rady? w dobrą stronę ją odkręcasz że tak głupio się zapytam?
Jak nie masz jeszcze kupionej piasty to używaną kup całą zwrotnice z piasta (widziałem na fb ktoś ma całego torana na części, popytaj może miał już nawet wymienianą piastę)

Jak nie masz jeszcze kupionej piasty to używaną kup całą zwrotnice z piasta (widziałem na fb ktoś ma całego torana na części, popytaj może miał już nawet wymienianą piastę)
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
- Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
- Imię:: Janek
- Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Już po problemie, przeciolem łeb śruby na pół i odkrecila się bez problemu.
Dzięki za podpowiedzi.
Dzięki za podpowiedzi.
Janek
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Witam odświeże temat łożyska tylniego.
Wiem że większość z was poleca łożyska firmy FAG albo SKF.
A co myślicie o łożysku firmy Febi?
Zazwyczaj mają części dobrej jakości.
Jakie są wasze oponie?
Wiem że większość z was poleca łożyska firmy FAG albo SKF.
A co myślicie o łożysku firmy Febi?
Zazwyczaj mają części dobrej jakości.
Jakie są wasze oponie?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Febi się popsuła od kilku ładnych lat. Jakość chińczyka.
Jakość łożysk to można powiedzieć precyzja wykonania. I teraz tam idzie się w setki i tysiące setnych milimetra. O ile bieżnie się szlifuje do określonych wymiarów i gładkości powierzchni tak kulki już wychodzą z selekccji średnic o tam pewnych zabiegów ich polerowania. Produkcja kulek jest specyficzna. Nie są robione na tokarni. Mogą być odkuwane czyli gorsza jakość lub odlewane w ciekawym sposobie. Generalnie jakość i jeszcze raz jakość. Tu fag jest w ścisłej czołówce z takimi markami. Jak koyo timken i jeszcze może że dwie trzy firmy.
Jakość łożysk to można powiedzieć precyzja wykonania. I teraz tam idzie się w setki i tysiące setnych milimetra. O ile bieżnie się szlifuje do określonych wymiarów i gładkości powierzchni tak kulki już wychodzą z selekccji średnic o tam pewnych zabiegów ich polerowania. Produkcja kulek jest specyficzna. Nie są robione na tokarni. Mogą być odkuwane czyli gorsza jakość lub odlewane w ciekawym sposobie. Generalnie jakość i jeszcze raz jakość. Tu fag jest w ścisłej czołówce z takimi markami. Jak koyo timken i jeszcze może że dwie trzy firmy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
wesol pisze:Febi się popsuła od kilku ładnych lat. Jakość chińczyka.
Jakość łożysk to można powiedzieć precyzja wykonania. I teraz tam idzie się w setki i tysiące setnych milimetra. O ile bieżnie się szlifuje do określonych wymiarów i gładkości powierzchni tak kulki już wychodzą z selekccji średnic o tam pewnych zabiegów ich polerowania. Produkcja kulek jest specyficzna. Nie są robione na tokarni. Mogą być odkuwane czyli gorsza jakość lub odlewane w ciekawym sposobie. Generalnie jakość i jeszcze raz jakość. Tu fag jest w ścisłej czołówce z takimi markami. Jak koyo timken i jeszcze może że dwie trzy firmy.
Dzięki to w takim razie kupię łożysko FAG
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: pn mar 19, 2018 19:35
- Auto:: Touran 2.0 TDI DFEA
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Verviers
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
SKF, FAG,NTN jakość można rzec taka sama. Mam na myśli produkty oryginalne. W pracy montujmy około 3200 łożysk rocznie. 98% łożysk przez nas używanych to SKF, ale to raczej dzieło dużego rabatu i ogromnego magazynu skf-u w pobliżu. Nie przypominam sobie żadnego problemu z łożyskami tych marek w ponad 15 letniej karierze.
Prywatnie zdarzyło mi się zamontować jakiegoś swaga czy innego optimala z braku laku i odpukać problemu nie było. Ale zawsze staram się zamówić coś z tych trzech wcześniej wymienionych
Prywatnie zdarzyło mi się zamontować jakiegoś swaga czy innego optimala z braku laku i odpukać problemu nie było. Ale zawsze staram się zamówić coś z tych trzech wcześniej wymienionych
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Łożyska/piasty tył - wymiana
Optimal niby niemiecki ale jakość kiepska. Założyłem dwa lixyska w piasty i oba po miesiącu taki luz że koło dyga na boki tak nawet 2 cm. Skf miał wpadki swego czasu w pompach wody. Wysyp był niesamowity. Same reklamację. W piastach też parę wtop miałem. Jak kiedyś tylko szwedzki skf mówiłem tak od chyba 5 lat mówię żeby nie skf.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC