Łożyska/piasty tył - wymiana

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: tberent »

Ja też poległem i dopiero u mechanika w Norauto do radę na orzedluzce chyba z 2m i to też tak już w ostatniej chwili. Jak się uda coś dospawać to bym próbował tak. Albo grzanie gazem

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
zutjan
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię:: Janek
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: zutjan »

Jak myślicie, czy to dobry pomysł, zespawać tą śrubę razem z piastą i wkręcić dwie śruby do piasty a na nich oprzeć mocny pręt z rurą na przedłużenie.
Takiego mam pomysła na sobotę :/
Janek
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: turek »

palnikiem acetylenowym grzałeś i nie dało rady? w dobrą stronę ją odkręcasz że tak głupio się zapytam? :sorry:

Jak nie masz jeszcze kupionej piasty to używaną kup całą zwrotnice z piasta (widziałem na fb ktoś ma całego torana na części, popytaj może miał już nawet wymienianą piastę)
zutjan
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt gru 26, 2014 22:08
Auto:: VW Touran 1,6 MPI,2004r.
Imię:: Janek
Lokalizacja: Letterkenny Ireland/Pila Pl
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: zutjan »

Już po problemie, przeciolem łeb śruby na pół i odkrecila się bez problemu.
Dzięki za podpowiedzi.
Janek
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: tomek12 »

Witam odświeże temat łożyska tylniego.
Wiem że większość z was poleca łożyska firmy FAG albo SKF.
A co myślicie o łożysku firmy Febi?
Zazwyczaj mają części dobrej jakości.
Jakie są wasze oponie?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: wesol »

Febi się popsuła od kilku ładnych lat. Jakość chińczyka.
Jakość łożysk to można powiedzieć precyzja wykonania. I teraz tam idzie się w setki i tysiące setnych milimetra. O ile bieżnie się szlifuje do określonych wymiarów i gładkości powierzchni tak kulki już wychodzą z selekccji średnic o tam pewnych zabiegów ich polerowania. Produkcja kulek jest specyficzna. Nie są robione na tokarni. Mogą być odkuwane czyli gorsza jakość lub odlewane w ciekawym sposobie. Generalnie jakość i jeszcze raz jakość. Tu fag jest w ścisłej czołówce z takimi markami. Jak koyo timken i jeszcze może że dwie trzy firmy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: tomek12 »

wesol pisze:Febi się popsuła od kilku ładnych lat. Jakość chińczyka.
Jakość łożysk to można powiedzieć precyzja wykonania. I teraz tam idzie się w setki i tysiące setnych milimetra. O ile bieżnie się szlifuje do określonych wymiarów i gładkości powierzchni tak kulki już wychodzą z selekccji średnic o tam pewnych zabiegów ich polerowania. Produkcja kulek jest specyficzna. Nie są robione na tokarni. Mogą być odkuwane czyli gorsza jakość lub odlewane w ciekawym sposobie. Generalnie jakość i jeszcze raz jakość. Tu fag jest w ścisłej czołówce z takimi markami. Jak koyo timken i jeszcze może że dwie trzy firmy.

Dzięki to w takim razie kupię łożysko FAG
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
lucas4891
Przeglądacz
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 19, 2018 19:35
Auto:: Touran 2.0 TDI DFEA
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Verviers
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: lucas4891 »

SKF, FAG,NTN jakość można rzec taka sama. Mam na myśli produkty oryginalne. W pracy montujmy około 3200 łożysk rocznie. 98% łożysk przez nas używanych to SKF, ale to raczej dzieło dużego rabatu i ogromnego magazynu skf-u w pobliżu. Nie przypominam sobie żadnego problemu z łożyskami tych marek w ponad 15 letniej karierze.
Prywatnie zdarzyło mi się zamontować jakiegoś swaga czy innego optimala z braku laku i odpukać problemu nie było. Ale zawsze staram się zamówić coś z tych trzech wcześniej wymienionych
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4945
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Łożyska/piasty tył - wymiana

Post autor: wesol »

Optimal niby niemiecki ale jakość kiepska. Założyłem dwa lixyska w piasty i oba po miesiącu taki luz że koło dyga na boki tak nawet 2 cm. Skf miał wpadki swego czasu w pompach wody. Wysyp był niesamowity. Same reklamację. W piastach też parę wtop miałem. Jak kiedyś tylko szwedzki skf mówiłem tak od chyba 5 lat mówię żeby nie skf.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ