alternator sterowany po LIN
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 575
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: alternator sterowany po LIN
A wiesz może czy można go sprawdzić np podając 12V przez żarówke 12V/5W jeśli można to na który pin L czy DFM. Jest na gwarancji jak by on miał problem to go odeśle.
==============
Edycja 20.06.2021
Alternator odesłany do wymiany na gdzieś nie kontakt na diodach lub połączeniach stojana, gdy następował nagły wzrost obrotów altka ten nie kontakt się ujawniał jak altek ostygł to ładował ale znowu nagły wzrost obrotów altka i brak ładowania, zreanimowałem stary altek wymiana szczotek i teraz jest ok ale muszę go wymienić bo ślizgi szczotek są nie ciekawe a do czasu powrotu nowego myśle że dotrzyma.
==============
Edycja 20.06.2021
Alternator odesłany do wymiany na gdzieś nie kontakt na diodach lub połączeniach stojana, gdy następował nagły wzrost obrotów altka ten nie kontakt się ujawniał jak altek ostygł to ładował ale znowu nagły wzrost obrotów altka i brak ładowania, zreanimowałem stary altek wymiana szczotek i teraz jest ok ale muszę go wymienić bo ślizgi szczotek są nie ciekawe a do czasu powrotu nowego myśle że dotrzyma.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: alternator sterowany po LIN
L to lampka. A dfm to sygnał o obciazeniu alternatora dla ecu. Na L podajac plys przez zaroweczke mała masz niejako wzbudzenie. Kreci sie aktek to lsmpka zgasnie a jak przestsnie aktek produkowac prad to żaróweczka sie zaświeci.
Dziwna ta regeneracja jak nie polutowali dobrze kabli od stojanu z diodami.
Dziwna ta regeneracja jak nie polutowali dobrze kabli od stojanu z diodami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 575
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Żeby się żarówka świeciła to potrzeba plus na żarówkę np 5W 12V a z żarówki przewód który idzie na wejście L otrzymuje Minus przez wirnik, a gdy zacznie się obracać wirnik wytworzy się napięcie szczątkowe inaczej wzbudzenie i wtedy na tym przewodzie występuje już napięcie plusowe i żarówka gaśnie bo z dwóch stron jest plus.Wszystko wiem ale to było za czasów fiata,poloneza.
Interesuje mnie sterowanie alternatorów w naszych autach czyli w jaki sposób idzie wzbudzenie bo przez diode świecącą jakoś ciężko to widzę.
Niby opisane ale tylko zapalanie lampki ładowania.



A co do DFM to sygnał WYJŚCIOWY informujący o obciążeniu alternatora a idzie do ECU.

Troche poszperałem i wiem wszystko.

Interesuje mnie sterowanie alternatorów w naszych autach czyli w jaki sposób idzie wzbudzenie bo przez diode świecącą jakoś ciężko to widzę.
Niby opisane ale tylko zapalanie lampki ładowania.



A co do DFM to sygnał WYJŚCIOWY informujący o obciążeniu alternatora a idzie do ECU.

Troche poszperałem i wiem wszystko.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: alternator sterowany po LIN
niektore auta wykozystuja tylko ten jeden kabelek "L". tak wuec nie jest to az takie istotne. dfm to w zasadzie w aktkach starszego typu tzw analogowe jak touran 1t1 czy 1t2 jakies tam golfy 4 passaty b5 i b6 itd. zaroweczka wystarczy nawrt taka 1.2 wata by robila robote.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- baltic1975
- Początkujący
- Posty: 27
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:48
- Auto:: Touran 2.0 tdi CR 2014
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Panowie nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakie jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora przez alternator - pacjent 1t3 2.0 bluemotion z systemem start stop wersja highlline itd... tzn. jakie powinno być standardowe napięcie w większości pojazdów to wiem. Problem jest tego typu, że po podłączeniu multimetru pokazuje 14,8V - 14,9V przy wyłączonych odbiornikach, to samo na testerze do akumulatora z informacją - ładowanie wysokie. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, jedyne co mnie przeraziło to po wyjęciu akumulatora do ładowania zauważyłem dwa popuchnięte boki ( bosch 70ah 760A - 5 letni ). ładowanie przez 20h ładowarką noco genius 5 w trybie agm i brak możliwości zbliżenia się do parametrów fabrycznych, czy winny może być akumulator, czy to konsekwencja zbyt wysokiego napięcia ładowania prawie 15V ? Czy niesprawny regulator napięcia, bez oznak w postaci błędów w vcds jest możliwy ? Wiem jedno, że akumulator w takim stanie to śmietnik i strach zakładać go do auta. Bardziej na ten moment interesuje mnie prawidłowe napięcie ładowania- pomóżcie proszę.
VW Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130 KM AWX 2001 kombi LA7W
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Skoro jest inteligentne ładowanie to nie ma jednej odpowiedzi. Napięcie jest od 13 z haczykiem aż do około 15.5 volta. Jak spuchł to raczej już po nim. Był fatycznie przeladowywany. Jeszcze jakbyś dolał wody mu wcześniej to może by się dało go odratowac.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- baltic1975
- Początkujący
- Posty: 27
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:48
- Auto:: Touran 2.0 tdi CR 2014
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Do agm-a dolać wody ? Raczej nieporozumieniewesol pisze:Skoro jest inteligentne ładowanie to nie ma jednej odpowiedzi. Napięcie jest od 13 z haczykiem aż do około 15.5 volta. Jak spuchł to raczej już po nim. Był fatycznie przeladowywany. Jeszcze jakbyś dolał wody mu wcześniej to może by się dało go odratowac.

VW Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130 KM AWX 2001 kombi LA7W
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: alternator sterowany po LIN
No to właśnie musisz się wiele nauczyć o agm. Tak naprawdę to najlepiej dolac do agm na każdą cele tak po kilku latach po 50 ml ale wody zakrapianej drobna iloscia elektrolitu. Woda destylowana generalnie bardzo słabo przewodzi prąd.
Bezobsługowy to chodzi oto że generalnie nie trzeba przy nim nic robić np raz w roku itp. Co nie znaczy że nie można go podleczyć. Zresztą większość ludzi przed zimą doładowuje aku to niby po co skoro są bezobsługowe?
Bezobsługowy to chodzi oto że generalnie nie trzeba przy nim nic robić np raz w roku itp. Co nie znaczy że nie można go podleczyć. Zresztą większość ludzi przed zimą doładowuje aku to niby po co skoro są bezobsługowe?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- baltic1975
- Początkujący
- Posty: 27
- Rejestracja: sob mar 10, 2018 18:48
- Auto:: Touran 2.0 tdi CR 2014
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Człowiek uczy się całe życiewesol pisze:No to właśnie musisz się wiele nauczyć o agm. Tak naprawdę to najlepiej dolac do agm na każdą cele tak po kilku latach po 50 ml ale wody zakrapianej drobna iloscia elektrolitu. Woda destylowana generalnie bardzo słabo przewodzi prąd.
Bezobsługowy to chodzi oto że generalnie nie trzeba przy nim nic robić np raz w roku itp. Co nie znaczy że nie można go podleczyć. Zresztą większość ludzi przed zimą doładowuje aku to niby po co skoro są bezobsługowe?


https://youtu.be/F3sUgvtjMMg
VW Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130 KM AWX 2001 kombi LA7W
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
VW Passat B6 1.9 TDI PD 105 KM BLS 2008 sedan LA7T
VW Touran 2.0 TDI CR bluemotion 140 KM CFHC 2014 LR7L
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: alternator sterowany po LIN
Tak. Jak spuchł to po aku. Ale generalnie agm warto raz na 2-4 lata że tak powiem zwilżyć. Ja z pierwszego 1t3 to podlałem i podładowałem to jeszcze gościu brał idemnie do starszego opla 2.0 dti. Drugi jeszcze mam w piwnicy też troszkę podleczony i mam go do ups'a.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC