Re: Silver Shadow :)
: śr mar 11, 2020 18:34
				
				
			Forum dla Użytkowników VW Tourana
https://www.touranklub.pl/forum/
 
 
 kolejne podejscie jak przyjda choc prze koronowirusa moze sie to troche przeciagnac...
 kolejne podejscie jak przyjda choc prze koronowirusa moze sie to troche przeciagnac... Nic tylko brać przykład
 Nic tylko brać przykład  

Dziekuje i działam dalej[mArCin] pisze:Piękny turek i zmiany które wprowadzasz są konkretneNic tylko brać przykład

Zawsze staram sie pomagać jak mogęszczyku pisze:Juz wiem kogo to turek, widziałem na grupie i pisaliśmy na mesengerze

 W tym tygodniu bede mial wszystko co potrzebne do tej przeróbki. Stoi Golf5 i Passat B6 na szrocie z tym napędem wiec do wyboru mam sporo
 W tym tygodniu bede mial wszystko co potrzebne do tej przeróbki. Stoi Golf5 i Passat B6 na szrocie z tym napędem wiec do wyboru mam sporo  Z Golfa chce wziąć wózek dyferencjał półosie tył półoś prawa przód wal podporę walu zbiornik paliwa wraz z mocowaniami bez wahaczy bo u mnie wszystko nowe w końcu było zakładane a ze sa takie same wiec zostana wykorzystane, zwrotnice chce wyjąć z passata bo sa aluminiowe i fajnie poszerzają auto
 Z Golfa chce wziąć wózek dyferencjał półosie tył półoś prawa przód wal podporę walu zbiornik paliwa wraz z mocowaniami bez wahaczy bo u mnie wszystko nowe w końcu było zakładane a ze sa takie same wiec zostana wykorzystane, zwrotnice chce wyjąć z passata bo sa aluminiowe i fajnie poszerzają auto  do tego stabilizator przód tez trzeba wymienić bo okazuje sie jest inny przy napędzie na 4 koła. Czyszczenie i szykowanie wszystkiego i tylko czekam na zatwierdzenie projektu w urzędzie komunikacji i po wakacjach zaczynam zabawę
 do tego stabilizator przód tez trzeba wymienić bo okazuje sie jest inny przy napędzie na 4 koła. Czyszczenie i szykowanie wszystkiego i tylko czekam na zatwierdzenie projektu w urzędzie komunikacji i po wakacjach zaczynam zabawę  na zimę ma sie juz odpychać 4 kolami
 na zimę ma sie juz odpychać 4 kolami  Pompa ABS juz jest przygotowana pozostaje sterownik silnika. Napęd na 4 byl w silnikach diesla BKD i BKC z tego co puki co mi wiadomo. Ja mam BLS i sterownik silnika ma opcje zakodowania napędu na 4 kola ale go nie przyjmuje. Pytanie czy nie przyjmuje bo w getaway nie jest zakodowany napęd na 4 kola czy po prostu w BLS tej opcji nie przewidziano. Zobaczymy
 Pompa ABS juz jest przygotowana pozostaje sterownik silnika. Napęd na 4 byl w silnikach diesla BKD i BKC z tego co puki co mi wiadomo. Ja mam BLS i sterownik silnika ma opcje zakodowania napędu na 4 kola ale go nie przyjmuje. Pytanie czy nie przyjmuje bo w getaway nie jest zakodowany napęd na 4 kola czy po prostu w BLS tej opcji nie przewidziano. Zobaczymy  najwyżej bedzie zabawy. Wiem ze przy napędzie na 4 przy przekodowaniu sterownika silnika na napęd na przód błędów nie ma tylko jak sie zachowuje esp gdy przednia os straci przy takim kodowaniu trakcje tego niestety nie wiem. Niebawem dodam zdjęcia wszystkich potrzebnych części i ich numery jak by ktoś był zainteresowany takim modem.
 najwyżej bedzie zabawy. Wiem ze przy napędzie na 4 przy przekodowaniu sterownika silnika na napęd na przód błędów nie ma tylko jak sie zachowuje esp gdy przednia os straci przy takim kodowaniu trakcje tego niestety nie wiem. Niebawem dodam zdjęcia wszystkich potrzebnych części i ich numery jak by ktoś był zainteresowany takim modem. 4 motion puki co czeka, ze względu na zwariowana sytuacje na świecie szroty były troszkę czasu niedostępne i nie można było wchodzić i wykręcać sobie części i w między czasie auta z których miały być pobrane po prostu trafiły pod prasę wiec trzeba czekać na coś nowego jak się pojawi. Zmiany jednak cały czas postepują
 4 motion puki co czeka, ze względu na zwariowana sytuacje na świecie szroty były troszkę czasu niedostępne i nie można było wchodzić i wykręcać sobie części i w między czasie auta z których miały być pobrane po prostu trafiły pod prasę wiec trzeba czekać na coś nowego jak się pojawi. Zmiany jednak cały czas postepują   Na pokład trafiły aluminiowe zwrotnice i wahacze z Passata B6 a wraz z nimi pełne tylne tuleje z Seata Cupry. Wymiana tych elementów sprawiła ze auto jak stanęło na kolach lewe kolo chciało jechać bardzo w lewo a prawe bardzo w prawo wiec jeśli ktoś zdecyduje sie na taki mod niech będzie przygotowany że od razu będzie musiał sobie poprawić zbieżność żeby dojechać do warsztatu na ustawienie. Ja poradziłem sobie najstarszym sposobem na sznurek
  Na pokład trafiły aluminiowe zwrotnice i wahacze z Passata B6 a wraz z nimi pełne tylne tuleje z Seata Cupry. Wymiana tych elementów sprawiła ze auto jak stanęło na kolach lewe kolo chciało jechać bardzo w lewo a prawe bardzo w prawo wiec jeśli ktoś zdecyduje sie na taki mod niech będzie przygotowany że od razu będzie musiał sobie poprawić zbieżność żeby dojechać do warsztatu na ustawienie. Ja poradziłem sobie najstarszym sposobem na sznurek  i okazało sie ze błąd jaki był po trafieniu na maszynę to po milimetrze na stronę wiec sposób sznurkowy jest skuteczny. Teraz trwa montaż dodatkowych czujników parkowania żeby uruchomić PLA2.0 co pozwoli na użycie sterownika 1K8 który jest potrzebny aby mieć wizualizacje na Discover Media.
 i okazało sie ze błąd jaki był po trafieniu na maszynę to po milimetrze na stronę wiec sposób sznurkowy jest skuteczny. Teraz trwa montaż dodatkowych czujników parkowania żeby uruchomić PLA2.0 co pozwoli na użycie sterownika 1K8 który jest potrzebny aby mieć wizualizacje na Discover Media.










 Po długich bojach i wyzwaniach związanych z uruchomieniem wreszcie się udało. Dodatkowe czujniki jednak musiały zostać przeniesione troche bardziej do tyłu auta a kodowanie ABS dla czujników na tylnych kołach zmienione na F0 zamiast 50 jak w większości przypadków żeby wszystko zaczęło działać jak należy. Wymiary brałem z Tourana 1T3 w którym PLA 2.0 było juz montowane. Niestety w nim wszystkie czujniki są umiejscowione inaczej wiec żeby zrobić jak fabryka najlepiej by było kupić zderzak bez czujników i wszystko robić od nowa. Ja tylko wymierzyłem gdzie dodatkowe boczne czujniki być powinny i tak je zamontowałem a oryginalne zostały na swoich miejscach. Auto parkowało super ale jak to mówią w miarę jedzenia apetyt rośnie i zachciało się PLA3.0 a że na pokładzie mam juz pompę ABS 20bit i zegary 3D to czemu nie skoro to tylko wymiana sterownika... Tak jasne tylko
 Po długich bojach i wyzwaniach związanych z uruchomieniem wreszcie się udało. Dodatkowe czujniki jednak musiały zostać przeniesione troche bardziej do tyłu auta a kodowanie ABS dla czujników na tylnych kołach zmienione na F0 zamiast 50 jak w większości przypadków żeby wszystko zaczęło działać jak należy. Wymiary brałem z Tourana 1T3 w którym PLA 2.0 było juz montowane. Niestety w nim wszystkie czujniki są umiejscowione inaczej wiec żeby zrobić jak fabryka najlepiej by było kupić zderzak bez czujników i wszystko robić od nowa. Ja tylko wymierzyłem gdzie dodatkowe boczne czujniki być powinny i tak je zamontowałem a oryginalne zostały na swoich miejscach. Auto parkowało super ale jak to mówią w miarę jedzenia apetyt rośnie i zachciało się PLA3.0 a że na pokładzie mam juz pompę ABS 20bit i zegary 3D to czemu nie skoro to tylko wymiana sterownika... Tak jasne tylko  Okazuje się ze sterownik może być z platformy MQB które sa sporo tańsze i wystarczy tylko zmienić oprogramowanie. Ja użyłem do tego sterownika 5Q0919298L i za pomocą Vag Can Pro zmieniłem oprogramowanie na 7N0919475F. Parametryzacje z tego co sie juz z forum dowiedziałem najlepiej wgrać z Passata USA bo raz ze jest bardziej wymiarami zbliżony do Tourana a dwa tam nadal ręczny jest mechaniczny i nie ma w sterowniku błędu. Niestety do dziś nie znalazłem pliku i mam wgrane parametry z Sharana. Niestety dla mnie okazało się ze mój licznik mimo ze 3D nie daje możliwości zapamiętania kodowania PLA3.0 i konieczna jest edycja eeprom żeby to zrobić. No nic licznik na stół lutownica w ręke programator CH341A w ruch i w godzinkę wszystko było gotowe
 Okazuje się ze sterownik może być z platformy MQB które sa sporo tańsze i wystarczy tylko zmienić oprogramowanie. Ja użyłem do tego sterownika 5Q0919298L i za pomocą Vag Can Pro zmieniłem oprogramowanie na 7N0919475F. Parametryzacje z tego co sie juz z forum dowiedziałem najlepiej wgrać z Passata USA bo raz ze jest bardziej wymiarami zbliżony do Tourana a dwa tam nadal ręczny jest mechaniczny i nie ma w sterowniku błędu. Niestety do dziś nie znalazłem pliku i mam wgrane parametry z Sharana. Niestety dla mnie okazało się ze mój licznik mimo ze 3D nie daje możliwości zapamiętania kodowania PLA3.0 i konieczna jest edycja eeprom żeby to zrobić. No nic licznik na stół lutownica w ręke programator CH341A w ruch i w godzinkę wszystko było gotowe  Teraz taki programator za 50 zł można kupić juz z klipem wiec odpada lutowanie. Program jakim wyedytowałem eeprom to darmowy VAG Dash Editor, zaznaczamy tylko opcje jakie chcemy zapisujemy i wgrywamy zmodyfikowany plik do pamięci licznika, składamy wszystko i gotowe
 Teraz taki programator za 50 zł można kupić juz z klipem wiec odpada lutowanie. Program jakim wyedytowałem eeprom to darmowy VAG Dash Editor, zaznaczamy tylko opcje jakie chcemy zapisujemy i wgrywamy zmodyfikowany plik do pamięci licznika, składamy wszystko i gotowe  Ja u siebie juz miałem przerobioną instalacje na dwie wtyczki pod moduł 1K8 więc u mnie tylko zmiana sterownika była konieczna. Osoby z modułem PLA 2.0 3AA które beda chciały sobie tego moda zrobić albo kupią przejściówkę albo same wtyczki i poprzepinają wiązkę.
 Ja u siebie juz miałem przerobioną instalacje na dwie wtyczki pod moduł 1K8 więc u mnie tylko zmiana sterownika była konieczna. Osoby z modułem PLA 2.0 3AA które beda chciały sobie tego moda zrobić albo kupią przejściówkę albo same wtyczki i poprzepinają wiązkę.









 
  
Tarcze przednie sa od R32 albo S3 8P czy tez Passata R36 i kilku innych z tarczami 345mm na tej plycie. Tył mam z R32karolek_ust pisze:Siema pod jaką tarcze wkladales te zaciski . Mam takie hamulce w A4 mojej a chce kobicie w touranie wsadzić też coś większego
tak jak na zdjeciach widac wszystko pasuje P&P tylko musisz pamietac ze ten zacisk wychodzil w dwoch wersjach dla tarczy 345 i 320 mm. Na pierwszy rzut oka sa identyczne roznica jest w "oczku" pomiedzy otworami na sruby mocujace zacisk do zwrotnicy. W wersji na 345mm ono jest co widac na zdjeciu zamieszczonym wyzej a w wersji na 320mm nie bo nie ma na nie miejsca.karolek_ust pisze:Aha i co zacisk pod tą tarcze P&P